1 Mart 2016 Salı

19-ÇOCUKLUĞUN SOĞUK GECELERİ- TEZER ÖZLÜ

1. Baskı 1980 Derinlik yayınları 
YKY'de 1. Basım 1994
Elimdeki Yky 25. Baskı
65 Sayfa


Tezer Özlü adını , "okumalısın" notuyla kaç kere duydum.Sosyal medyada yüzlerce kere denk geldim bu kapaktaki gülümseyen yüze.

Kronolojik sırayla okuma kararı aldım ve edindim tüm kitaplarını  yazarın.

Beklentiyi en çok tetikleyen şey kıyas bende , Oğuz Atay'la kıyaslamışlardı hep Özlü'yü.

Ben de derin etkiler bırakmıştır her Atay kitabı.

Belki o sebepten 65 sayfanın tamamında hep Oğuz Atay aramam.

Kitabı ya da Özlü'yü google amcaya sorduğumda , neredeyse en  çok okunan yazar ve kitabını buldum karşımda.

Herkes beğenmiş , hayran kalmış yazara.

Genç ölümler de etkiler ya insanları hep , belki de ondan sebep.

Yaşım 34 ,artık 20'li yaşlara nazaran daha materyalist bakmaktayım yaşama ,budur belki Özlü'nün çalkantılı melankolikliğini hissedememiş olmamın mazereti.

Ergen ya da yeni genç yaşlarımda okusam , zannederim çok daha derin etkileri olacaktı üzerimde.

Yine de bu kadar kısa bir yaşam öyküsünde işaretlediğim satırlar yok değil.

Ne ki bu kadar melankoli (ki ciddi bir melankoliğimdir) fazla bana.

Yine de devam etmeli ÖZLÜ okumaya.

***************

"İntihar düşüncesi peşimi bırakmıyor.Çoğunluk gibi doğal ölümü bekleyeceğim."

"Pazar günleri...Şimdilerde...Sokak aralarından geçerken...gözüme pijamalı aile babaları ilişirse , kışın , yağmurlu gri günlerde tüten soba bacalarına ilişirse gözlerim...evlerin pencere camları buğulanmışsa ...odaların içine asılmış çamaşırlar görürsem ...bulutlar ıslak kiremitlere yakınsa, yağmur çiseliyorsa , radyodan naklen futbol maçları yayımlanıyorsa, tartışan insanların sesleri, sokaklara dek yansıyorsa, gitmek , gitmek, gitmek , gitmek, gitmek...isterim hep."


"Hastalanırsam evde kalmak , plaklarımla , kitaplarımla , sevdiğim bir iki eşyayla olmak ve çay içebilmek istiyorum."






18 yorum:

  1. Garip bir şekilde ne Atay, ne de Özlü okudum... herkes mutlaka okuyun deyince ben de ters etki yaratıyor:( Atay'ı bir gün okuyacağım da sizin yazınızdan sonra Özlü'yü bilemedim şimdi, melankolik eserleri pek sevmiyorum o yüzden... bakalım kısmet artık:) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça ,

      genelleme yapamam ama bu kitap melankoli kralı olur , best of olur o kadar yani :D Atay okuyun derim naçizane :D

      Sil
  2. Benim de elimde 2 adet kitabı mevcut. Geçen senelerde almıştım, hatta birine başladım ama pek kendimi veremedim yarım kalmıştı öyle. Bana da çok fazla melankolik geldi. Ama tabi haksızlık etmek istemem, doğru zamanda iyice okumak gerekir, belki de diline alışmak gerekir. Ama Oğuz Atay benzetmesini gerçekten anlayamadım. Oğuz Atay'ın her cümlesinin içinde aslında bir mizah var. Ve bu mizah bizi bağımlı yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Eren,

      Oğuz Atay ile tek benzer yanı erken ölüm ... Dediğin gibi belki de zamanı değil ama diğer kitaplarını okuyacağım bakalım ne gelecek :D

      Sil
  3. çok sevdiğim bi yazarın çook sevdiğim bi kitabı yaaa. bütün kitaplarını seviyoom sevim burak gibii, bi de of ya hayatı ne biçimmiş yaaa. oku sen de hepsisisiinii :)

    YanıtlaSil
  4. Hiç Tezer Özlü okumadım. Bu kadar bahsi geçen bir yazar aslında sanırım fikir sahibi olmak adına bir okumam şart.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Dilek,

      kesinlikle okumalısın diye düşünüyorum ve ciddi olarak söylüyorum yorumunu fena halde merak ediyorum ...sevgiyle...

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Siyah kuğu,

      kendini bulabildiğin kitaplar güzel olur :D

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. MehtapveKitap,

      2. yorumu da sabırsızlıkla bekleyeceğim :D

      Sil
  7. Tezer Özlü hiç okumadığım bir yazar ama aynen dediğin gibi sosyal medyada kitaplarını o kadar sık görüyorum ki. Hakkında yazılan eleştirilerin neredeyse hepsi olumlu. Bu yüzden hem okumak istiyorum hem de beklentilerim yüksek. Eğer dediğin gibi bir kitapsa büyük ihtimalle ben de sevmeyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,

      yani oku bence , zira sayfa sayısı az okunur , çok kişi sevince insan yazmaya da korkuyor sevmedim diye lakin ben özellikle çok kişinin sevdiği kitapları sevmediğimde yazmayı seviyorum :D

      Sil
  8. Belki benim içinde Tezer Özlü okuma vakti gelmiştir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu,

      neden olmasın , yorumunu bekliyor olacağım :D

      Sil
  9. bazı kitapların okunma zamanı çok etkiliyor insanı, misal ben de Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı daha gençken (hani hala gencim imasında bulunaraktan:P) okumayı isterdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci,
      hala gençsin tabii , ima etmene gerenk bilene yok ki :D

      Sil