29 Mart 2016 Salı

MİSAFİRİM VAR- BAHÇE PERİM


Blogger arkadaşlarımdan birini misafir ediyorum bugün blogumda. 


Hoş geldin BAHÇE PERİM.Yine gel her zaman beklerim :)




Tire'ye ilk gittiğimde müzeyi gezerken rehberlik yapan Gül Hanım'a "Tire ile ilgili halk hikayeleri anlatabilecek bir büyüğün olup olmadığını" sordum. İkinci kez gelirsem, bana Yılmaz Bey'le tanıştıracağını söyledi. Kasım ayının baharı andıran bir gününde Tire Öğretmenevi bahçesinde Yılmaz Bey, Gül Hanım ile buluştuk. Tire efsaneleri ile başlayan sohbet; Tire yemeklerine adetlerine, kaybolan el sanatlarına uzandı. İnsan onunla konuştukça harika bir insanla karşılaştığını hisseder. Bir yazarla ilk kez konuşma mutluluğu yaşadım. Sohbetin sonunda üç kitabını hediye etti. Kitaplarının adları:
·         Son Kuşlar
·        Öğretmenden Anılar
·         Bizden Efsaneler
·        Geçmişten Günümüze Tire'nin Yıldızları
·        Akdeniz Nerede
Ben ilk üç kitabını okudum. Kısa kısa neleri işlemiş anlatalım. Son Kuşlar: Tire'de eski el sanatlarının ustalarını, o sanatın nasıl yapıldığını, özelliklerini, Anadolu'da hangi yörelerde sanatların yaşandığı her türlü detayı yazmış. Bu kitap -bana göre- sanat tarihi, tarih, folklorik özellikleri araştıran kişilerin kitaplığında olmalı. Bizden Efsaneler: Tire ve yöresinde halkın arasında kulaktan kulağa yayılan efsaneleri yazılı yayına dönüştürmüş. Masalcılar mutlaka kitabı edinin. Öğretmenlerden Anılar: Türkiye'nin farklı yörelerinden farklı dönemlerine anılar üzerinden bakış. Öğretmenler kimi zaman sitemle kimi zaman gülümseyerek gururla anlatmış. Sağolsunlar, hepsinin ellerinden öpüyorum. Yılmaz Göçmen'in kitapları "belgesel" niteliğinde. Kendisinin koleksiyoner oluşu, eğitimci kimliğiyle insanlara ulaşması büyük faktör. Dilerim ki kitapları büyük bir yayınevi tarafından basılır. Zira, araştırma yapan kişilerce aranan önemli bir kaynak kültürümüze kazandırılacak. Yılmaz Göçmen'i Trt Belgeselde Yeni Şükran Otelini anlatırken izleyebilirsiniz. Onun insanlarla sohbeti üzerinden İzmir şehrini farklı hissedeceksiniz. Yılmaz Göçmen'in kitaplarını şimdilik adresten temin edebilirsiniz.

Yılmaz Göçmen
 Fatih Mh. 50.Yıl Cd. No:11 Tire İzmir
Gsm: 0 506 664 37 60
Sevgili Kitap Eylemi, bloguna misafirperverliği için teşekkür ederim. Ben de Yılmaz Hoca'nın çalışmalarını size anlatarak çalışmalarını paylaşmaktan mutluyum. Herkese güzel hafta diliyorum.


16 yorum:

  1. Teşekkürler, İnşallah Yılmaz Hoca'nın kitapları büyük yayınevleri tarafından basılır.
    İlgin ve anlayışın için çok sağol. Selam ve sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahçe perim,

      sevgiler karşılıklı , bizim memlekette değer bulması zor ama umuyorum bir gören olur. Ben teşekkür ederim :) her zaman beklerim :)

      Sil
  2. güzel olmuş yazınız ellerinize sağlık bende merak ediyorum oraları arkadaşım var hep davet ediyor fırsat olmadı hatta nisan gibi çok güzel oluyor diye bu ara yine söylemişti umarım Yılmaz beyin birikimleri çok güzel bir şekilde değerlendirilir sevgiler :)
    http://sadecenilgun.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SADECE NİLGÜN,

      sevgiler bizden size Nilgün , inş o fırsatı yakın zamanda bulursunuz :)

      Sil
  3. ellerinize sağlık :)
    ben de merak ediyorum oraları .....
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika bir deli bir dolu,

      umarım sizler de görme şansı bulursunuz, teşekkür ederim desteğiniz için...

      Sil
  4. gasteci oldu artık safiş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet deep ya , ne güzel blog arkadaşlarım var di mi , yazarı ayrı güzel , gazetecisi ayrı :D

      Sil
  5. Tire'den sevgilerle. Yazı güzel olmuş emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili bahçe perime, yörelerin altından hazinesi, anlatılarından biriyle bizi tanıştırdığı için, Sevgili eylem'e de misafirperverliği için teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz teşekkür ederiz , okumaya değer bulduğun için

      Sil
  7. Merhaba öncelikle böyle bir paylaşıma yer verdiğiniz için öncelikle size gönülden kutluyorum. Yılmaz Göçmen şahsına da buradan saygılarımı sunuyorum böyle duygu ve bilgi dolu gerçek inançlı insanların varlığı bizlere güven veriyor. Buradan tüm Ege ve Türk halkına selamlar.

    YanıtlaSil