18 Mart 2016 Cuma

25-ARUMİ'NİN RÜZGARGÜLÜ -HANDE ÖZTÜRK

1. Baskı 2009
248 Sayfa

"Daha ilk sözcükleri yazar yazmaz beni , büyübozucumu bulacağım yolculuğu sürdürmek için ihtiyacım olan güce ve cesarete esir kıldığım yazının ulaştıracağının farkındaydım.Okyanusun azgın dalgalarında öz benliklerine kavuşan gençler gibi ben de kendimi yazıda bulacaktım."




Bu kitabı bitireli kaç gün oldu fakat bir türlü kitap için yazılacak doğru cümleleri bulamadım.

Hala da bulabilmiş değilim ama yine de anlatmaya çalışayım.

Daha önce okurken bu kadar rahatsız olduğum ve aynı oranda elimden bırakamadığım kitap olmadı , olduysa da benim hatırlayamadığım kadar eski zamanlarda kalmış ki hatırlayamıyorum.

Kitapta ağır bir cinsellik hakim. Freud ile okusam kesin daha iyi olurdu.

Kadın bakışı , erkek bakışı , kadın gibi erkeklerin bakışı , cinsellik , arayış , tutku , bağlılık, bağımsızlık .

Kitapta yok yok yani.

Bu arayış hikayesinde çok dikkatimi çeken iki şey var oysa , biri tanımlanamaz derecede esiri olunan özgürlük (paradoksal anlatımlar , anlayana aşkolsun :), bir diğeri de rüyalar .

İşte bu iki şey kitabı bitirmemi sağladı .

Handan Öztürk donanımlı bir yazarmış , başka kitapları da varmış (okumadım tamamen duyumsal yazıyorum), hatta bir de film çekmiş (izlemedim hatta film için google amcaya bile sormadım) .

Kitabı okuyan sanıyorum yok , olsa da nette yazmamış .

Bu arada bu kadar rahatsız eden kitapta oldukça fazlaca felsefi , anlamlı ,etkili ve düşündürücü cümle vardı. Birini yazının girişinde okudunuz diğerlerini de aşağıya ekleyeceğim.

Neyse efendim , bu kadar çelişkiler içinde , bu kadar aykırı kitaplarda tekrar buluşmak dileğiyle , kitapla kalın.

"Dünyayı, verdiği davete gelenlerin hiçbirini tanımayan ev sahibinin şaşkınlığı ile izliyorum."

"Hayatın anlamını bulabilmek için sarayını terk eden Buda'nınn yolları aşan adımlarının sesi son günlerdeki ruh halime daha çok uyuyor."

"Sen uyanıncaya kadar dalgalar bu cümleleri yutmazsa her şey yarım kalmış demektir.Yutarsa da bitmiş..."

"Ne de olsa başkalarının hikayesi , kendi hikayemizin acısını biraz olsun sıradanlaştırır."

"Yıldızınız sönmeye başladığında çevrenizdeki ışıklar sizi aydınlatmaz aksine karanlığınızı arttırır."

"Hayattaki en zor şeyin iyi bir aşık bulmak olduğunu biliyordum , dost bulmanın da bir o kadar zor olduğunu acı bir biçimde öğrendim."

"Dünyada sürgün olanın cennette de yeri yok!"

10 yorum:

  1. Hiç duymadığım bir yazar ve kitap, açıkçası konusu da bana hitap etmedi :( çok iyi anlatmışsınız elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça ,

      anlatamadım ama anladınız siz onu :D

      Sil
  2. Benim de daha önce duymadığım yazar ve kitap. Emeğinize sağlık anlatım muhteşem..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Mert,

      o zaman tanıştığınızda sizin de fikirlerinizi okumayı isterim :)teşekkür ederim lütfediyorsunuz :)

      Sil
  3. Felsefi kısımları için katlanılabilirmiş :D Bi de yazarın saçları çok güzel :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAğıt Salıncak ,

      daha yeni takasa koydum kitabı acele edersen felsefesinden nasibini alırsın cicim :D

      Sil
  4. sen nerden buldun annem bu kitabı:) ama kapağa bakınca aldım ben mesajı zaten, yok okuyamam herhalde, en azından şimdiki ruh halim içinde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci , D&R 5 tl'den büyük ihtimal sevincim , bir de bir şey itiraf edeyim mi , ben kapaktaki görseli faceten birinin mesajı sayesinde fark ettim . O kadar dikkat etmiyorum kapağa yani :DBknz (kapak için kitap okunur mu )

      Sil
  5. bu kitaba da hiç girmeyim :)

    YanıtlaSil