23 Mart 2016 Çarşamba

28-AYIN EN ÇIPLAK GÜNÜ - BUKET UZUNER

1. Basım 1986 Boyut Yayınları
2.-13. Basım 1992-2000 Remzi Kitabevi
14.-16. Basım 2003-2008 Everest Yayınları
17. Basım 2010 Everest Yayınları
138 Sayfa


Yukarıdaki basım yıllarının çokluğundan anlayabileceğiniz üzere kitap çok eskilerde yazılmış.

Ve yine basit bir hesaplama yaparsak;  Uzuner yazım hayatında 30 yılı devirmiş.

Yazın hayatının 2. kitabı olan

Ayın En Çıplak günü , öykülerden oluşmakta.


Birazcık netteki yorumlara baktım da okuyanlar genelde "acemilik  dönemi" diye yazmışlar kitap için.

Ben tam bir Uzuner müptelası olduğumdan bana acemilik zamanı gibi gelmedi öyküler , yine de tekrar belirtmekte fayda görüyorum ;

Uzuner için objektif yorum yapmam mümkün değil.

Seviyorum kardeşim , yalan mı söyleyeyim :D

Atarımızı da yaptığımıza göre dönelim kitabımıza.

Erkek ağzıyla yazılmış hikayelerini , özellikle erkeklerin okumasını çok isterim.

Öyle bir anlatımı var ki , empati kurmak istemeseniz bile içine giriveriyorsunuz hikayenin.

Her hikayesi ayrı güzel , hepsi ayrı özel .

En çok ta sayfa 113 'te Ferhan Şensoy'a yazılan Kuşku.

Tamam Şensoy'u da sevdiğimi kabul ediyorum.

Çifte kavrulmuş lokum kıvamında bir kitap oldu benim için .

Yeni bir Uzuner kitabı okumak için , yine sabırsızlanmaya başladım size kitabı anlatırken .

Kitapla kalın , bu kitabı okursanız en az benim kadar keyif alın :)



22 yorum:

  1. Bu kitabı bilmem ama Kumral Ada Mavi Tuna neydi öyle ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,

      :D bütün kitapları aynı :D

      Sil
  2. İlk basımı epey eskiymiş, bulabilirsem ilk basım alırım. Kitap ilgimi çekti. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısanın Güncesi,

      ilk basımı çok kıymetlidir zannımca , keşke bulabilsek :D

      Sil
  3. Ben Buket Uzunerin İki Yeşil Su Samuru adlı kitabını okumuştum sadece ve onunda çok beğenmiştim. Bunu da okumalıyım sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP GÜNEŞİM,
      İki yeşil su samurunu ben de severim , Kumral Ada ve MAvi Tunası ise bambaşkadır gözümde :D

      Sil
  4. senin yüzünden fena halde Uzuner okuyasım geliyo ha :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap ,

      Uzuner çok seviyorum ya , kaçırma derim de ya sevmedim dersen diye korkarım , isterim ki herkes sevsin :D

      Sil
  5. Ben bir iki kitabını okumuştum Uzuner'in, ilginç gerçekten, özellikle erkek ağzından yazılmış olması ilgimi çekti, kapak resmi de güzelmiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,

      evet kapağı ben de beğendim :D yazarla kahramanı arasındaki bu cinsiyet farkını seviyorum ben sanırım :D

      Sil
  6. Okuyasım geldi. Buket Uzuner'in evde Gelibolu kitabı var sonrada bunu okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur Tozu,

      gelibolu'yu okuyup okumadığımı bilmiyorum ben :( ama elimde yok o sebepten edineceğim ve okumadan da kitaplığıma koyamayacağım, biliyorum :D

      Sil
  7. Kumral Ada Mavi Tuna'yla İki Yeşil Su Samuru'nu okudum yazardan, daha geçenlerde aklıma düşmüştü Buket Uzuner mi okusam diye:) öykülerini merak ettim, aliciiim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci,

      al al , seviciksin bence , hihi :D

      Sil
  8. Bir çifte kavrulmuş lokum olsa da yesek :P
    Uzuner'den hiç hikaye okumadım, toplam 2 kitabını okudum zaten :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,

      ne kadar güzeldi geçen defakiler değil mi, :D

      Sil
  9. ayy bu yazarın kendisini çok seviyom her yerde okuyom bi de geziyo ya onu da seviyom ama romanlarını okumuyom :)

    YanıtlaSil
  10. En sevdiğim yazarlardan. Hayranım ve kıskanırım çok :) Su ile Toprak da çok güzeldi. İstanbullular 'ı herkes okusa keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,

      Keşke , ne güzel aynı yazarları sevmek :D

      Sil
  11. Uzuner erkek ağzıyla anlatabilen çok usta bir yazar, seviyorum ben de onu.

    YanıtlaSil