9 Mayıs 2015 Cumartesi

42-ATLAS- JORGE LUIS BORGES

                           *Maria Kodama'yla Birlikte
Çeviri: Celal ÜSTÜNER
James Woodall Önsözüyle
1. Baskı 2014
147 Sayfa




*İSTANBUL


"Kartaca, adı kötüye çıkmış bir kültürün en dile  düşmüş örneğidir. Biz, bu "Kent"le ilgili hiçbir şey söyleyemiyoruz; Flaubert de, düşmanlarının amansız olduğu dışında , söyleyecek hiçbir şey bulamamıştı.Sanırım, Türkiye'yle ilgili olarak da benzer bir durum söz konusu.Acımasız bir ülke gelir aklımıza.Bu kavram , yazılı tarihin hem en acımasız hem de en az ilençlenmiş girişiminden , Haçlı Seferleri'nden kaynaklanır.Belki de aynı ölçüde bağnaz İslam nefretinden hiç de aşağı kalmayan Hıristiyan nefreti gelir aklımıza . Batı'da , Osmanlılar arasında büyük bir Türk bulunmadığından dem vururuz.Bize kalmış olan biricik ad , Muhteşem Süleyman'dır(e solo , in parte i vidi'l Saladino).


Üç günde Türkiye'yi ne kadar tanıyabilirim?Benim gördüğüm, çok güzel bir kent, Boğaziçi, Haliç ve kıyılarında Runik alfabeyle yazılmış taşlar bulunmuş olan Karadeniz girişi.Kulağıma çalınan , yumuşak bir Almanca'yı andıran hoş bir dil.Buralarda, birçok değişik ulusun hayali dolaşıyor olsa gerek: Ben , Bizans imparatorunun onur kıtasını oluşturmuş olan ve Hastings'de olup bitenlerden sonra İngiltere'den kaçan Saksonların katıldığı İskandinavları anımsamayı seçiyorum.Kuşku yok ki , keşfe başlamak için Türkiye'ye yeniden gelmeliyiz."


12 yorum:

  1. Çok kıskanıyorum okuma listenizi :(

    YanıtlaSil
  2. Yeappp bunu da ekledim kitap dostum :)

    YanıtlaSil
  3. Borges'yi de bir türlü okumadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Zihnin Arka Sokakları ,

      okursun ya , napalım ki bütün kitaplara yetişemiyoruz :(

      Sil
  4. Bu bir gezi anısı mı? Kent röportajları mı? söyleşi mi? tam çıkaramadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mehmet Bilgehan Merki,

      aslında gezi anıları ama kısa kısa yazılmış, izlenimler var kitapta, bir de k,tabın ilk sayfalarında Bir hayli geçmişten gününümze tarih dökümü ve Borges'un hayatı özetlenmiş , röportaj gibi değil , öylesine karalanmış izlenimi veren notlar...

      Sil
  5. Borges hiç okumadım, okumak istiyorum ama bakalım ne zamana kısmet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Gül Akça,

      inanıyorum ben sizden kaçmaz , okumak istiyorum dediğinizde muhakkak yakın zamanda okuyacağınızı düşünüyorum :)

      Sil
  6. alla alla vay yaaa :) borges süper tabii. saramago işiguro felan gibi devlerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @deeptone,

      tabii canım süper, usta bunlar :D

      Sil