15 Mayıs 2015 Cuma

44-ÇAYLAK- ROBERT MUCHAMORE


Çeviri:M. Banu AKSOY
3. Baskı 2012
319 Sayfa

"CHERUB

İkinci Dünya Savaşı sırasında Fransız siviller , ülkelerindeki Alman işgal güçlerine karşı bir direniş hareketi başlattılar.Bu hareketteki en faydalı kişiler , büyük ölçüde çocuklar ve gençlerdi: Bazıları gözcülük yaptı , haber taşıdı.Bazılarıysa , evlerini özleyen Alman askerleriyle arkadaş oldu ve onlardan direnişçilerin Alman askeri operasyonlarını sabote etmesini sağlayan bilgiler sızdırdı.

Charles Henderson adındaki Britanyalı bir ajan , yaklaşık üç yıl bu Fransız çocuklarla birlikte çalıştı.Britanya'ya döndükten sonra da Fransa'da öğrendiklerini , gizli görevlerde görev alacak yirmi çocuğun eğitiminde kullandı.Bu birimin kod adı CHERUB'du."

******************************

Kerem'in en az 2 defa okuyup, anlata anlata bitiremediği seri bu Cherub.

Ben sıklıkla, gerçek yaşam öykülerinden hoşlandığımı söylediğimden herhalde sürekli bu birimin gerçek olduğunu , çok güzel olduğunu , sürükleyici olduğunu anlatıp durdu.

Evet bu bir seri, 12 kitaplık hem de .

İlk kitabını okuyup bitirdikten sonra , diyebilirim ki serinin diğer kitaplarını okumak için çok bekleyemeyeceğim.

Her ne kadar kahramanımızın 12 yaşında olması çocuk kitabı gibi görünmesine neden olsa da , bence oldukça keyifli ve biz büyüklerin de severek okuyabileceği kitaplar bunlar.

Çok yalın bir ifadeyle yazılmış , gönül rahatlığı ile o yaşlardaki çocuklarınıza da okutabilirsiniz tabii.

Gerçek bir yaşam mücadelesi var kitapta ve ben bu tip savaşçı genç ruhların anlatıldığı kitaplara bayılıyorum.


14 yorum:

  1. 44 kitaptan mı oıuşuyor?! Ooo,oku oku bitmeeez. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Aslı Seymen,

      44 kitap değil yahu 12 kitaplık seri :)

      Sil
  2. O koltukta oturup da kitapları okuyasım geldi Eylem Hanım ne şanslısınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Dilekçe ,

      gerçekten şanslıyım , teşekkür ediyorum , bir gün ağırlamayı çok isterim sizi :D

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. @deeptone ,

      bence sen seversin deep , bir karıştır bakalım :D

      Sil
  4. Aslında ben sağdaki The 100 için geldim. Dizisini izledim de, aynı mı acaba?

    YanıtlaSil
  5. 12 kitaplık bir serii mii? yazarın yaratıcılığına şapka çıkartıyorum:) merak ettim, devamını da okuruz artık?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Eren O. ,

      değil mi , ben bir kitap yazamamışken millet her sene 2 kitap yayımlatıyor :D

      Sil
  6. Serileri her zaman sevmişimdir.Elimde bir kaç seri kitap var.Kim bilir bu seriyi de daha sonra okuruz.Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Kitap Cumhuriyetim,

      kim bilir , ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığınız için :)

      Sil
  7. konusu güzel ama bayağı uzun bir seriymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @maviye iz süren ,

      gerçekten uzunmuş fakat sayfa sayıları genelde az kitapların , o sebepten bana çok ta uzun gelmedi.

      Sil