24 Kasım 2022 Perşembe

REŞAT NURİ GÜNTEKİN -KAVAK YELLERİ

İnkılap kitap  tarafından 
M. Fatih Kanter danışmanlığında yayımlanmıştır.  


Sevgili blog okuyan hoş geldiniz, iyi ki geldiniz...
Bu kitabı çok zaman oldu okuyalı sayın okuyan, fakat taslak olmak kaderimdir diyerek kaldı bir köşede aylardır. Sonra bu garip bloggerınız yeni yılın geldiğini ve taslakların blogunu ele geçirmek üzere olduğunu fark ediverdi. Bu farkındalık ile bir gün taslaklarını elden geçirme sevdasına düştü. Size de bu sevdadan burayı okumak düştü:)

"Kazada beni iyi adam bilirler; iyi adam; iyi doktor; vatanını, milletini, ailesini seven adam; fukara babası adam, vesaire...
İlk önceleri içimde tek tük kurt yenikleri vardı.  Fakat zamanla bu şöhrete kendim de inanmışımdır ve inanmamak için hiçbir ciddi sebep de yoktur. "

Efendim malumaliniz olduğu üzere Modern Türk Edebiyatında varlığını yazdıkları ile kanıtlamış bir isimdir Reşat Nuri. İstanbul'un hatta yurdun pek çok yerinde öğretmenlik vazifesini ifa etmiş, bu ifalar esnasında Anadolu halkını tanıma fırsatı bulmuştur. Hatta eserlerindeki karakterleri şiveli konuşturabilecek seviyede gözlemleme şansı olmuştur. 

Kavak yelleri de bütün bu gezi gözlem ilişkisinden nasibini almış. Anadolu'da doktor olan birinin hikayesini, kendi ağzından, etrafındaki kişilerin karakter tahlilleri ile Anadolu kültürünü harmanlayarak, farklı karakterleri bir araya getirip konuşturarak enteresan bir kurgu çerçevesinde okura sunmuş yazarımız. Ben karakterini sevemedim Dr. 'un ama okudum mu okudum yani. Beni çeken yönleri yok desem yalan şu halde :)Ya da bir yazar böyle bir karakteri bile sanatı ile akıcı bir şekilde okutabildi demek daha doğru gelecektir.
Herkesin aklındaki o muğlak sorunun cevabı:
 Kitabın pek tabii o bir zamanların çok meşhur dizi ile alakası yok. 
Ama hiç alakası yok yani, hani diğer diziler gibi sonunu kopartma, başını bağlama kabilinden bir alakasızlıktan bahsetmiyorum, karakterler bakımından, olay örgüsü ne derseniz işte, yanından yöresinden geçmiyor. İsim benzerliği diyelim :) ve geçelim.
 Cumhuriyet dönemi edebiyatı severler okusun, diğerleri başka şeyler okusun, ama muhakkak okunsun :)
Kalın sağlıcakla...




 

17 yorum:

  1. eğlenceli bir anlatım olmuş, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Reşat Nuri Güntekin sevdiğim yazarlardandır:))) En çok Dudaktan Kalbe kitabını severim:))) Bu kitabını bilmiyordu, not aldım:))) Anlatımın çok tatlı:)))

    YanıtlaSil
  3. Anadolu'da geçen hikayeleri severim. Bunu duymuş ama okumamıştım. İyi taslaklar bloğunu ele geçirmemiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      geçirmezler, geçirmemişlerdir ya, geçirmişler midir?

      Sil
  4. Ben okumadım okumuycam da 🤭aramızda kalsın😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      aşkom ya okuma n'olcek sanki, hem hepsini de okuyamayız ki :)

      Sil
  5. reşat nuri ve hüseyin rahmi gözdelerim :)

    YanıtlaSil
  6. O kadar keyifli ve pozitif bir şekilde anlatmışsın ki kitaba okuma isteği kaçınılmaz olarak geldi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      okuduktan sonra "ne abartmış " demezsiniz umuduyla :)

      Sil
  7. Yazarı çok severim. Birçok kitabını okudum ama buna henüz sıra gelmedi. Kitaplığımda olması lazım. Belki yeni yılda okurum.

    Yılın sonlarına doğru ben de birikmiş yazıları yetiştirme talaşındayım. Güzel oluyor ama. Daha aktif oluyoruz, daha keyifli oluyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      yaa evet bunun da kendine göre bir güzelliği var tabii:) Yeni yıla çok okumak isteyen sonra vazgeçen bir Eylem'le giriyorum, umarım çok okuyanı seçebilirim. Yeni yılda çok oku dilerim, kızçeyi öperim, geçen instada azcık göstermişsin, maşallah yavruya,

      Sil
  8. Kitaptan çok yazının dili ilgimi çekti hele girizgah on numara. :D Gönder gelsin taslakları bekliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      ya böyle yazıyorsun sonra ben dönüp baştan yazıyı okuyorum ne yazmışım diye :D tenk yu:)

      Sil
  9. İlkay,
    okuyalım okutalım :)

    YanıtlaSil