18 Kasım 2022 Cuma

SAZENDE ŞUNKİN - CUNİÇİRO TANİZAKİ

"Bu zat, göz açıp kapatıncaya kadarlık kısa bir zamanda, dış âlemle iç âlem arasındaki perdeyi kaldırarak çirkini güzele çevirip doğru yola ulaşmış bir muhteremdir... Mertebesi ermişliğe yakındır...”

  Fakat okuyucularım rahibin bu sözlerine katılır mı, katılmaz mı orasını bilemem...”

Evet pek kıymetli sevgili blog okuru, kitap dostu yoldaşım bloğuma hoş geldin. 
Daha önce okumuş olduğum bir yazarla, Japon Edebiyatına oldukça fazla katkıları olmuş Tanizaki ile döndüm. 
2014 yılında Anahtar  adlı kitabını okumuş ve etkilenmişim. Bu kitabını muhtemelen o tarihlere yakın edinmişimdir ama okuma fırsatını yeni buldum :) Çook uzun zamandır bekleyen kitaparım var, tamam kabul ediyorum eskisi kadar çok okumuyorum, fakat yeni kitap almıyor oluşum eskiden aldığım kitaplara yavaştan devam edişimi bağışlatıyor bence. 
Gelelim kitabımıza;
5 öyküden oluşuyor kitabımız ve tabii Tanizaki denince akla gelen klasik Japon kültürel öğelerinin baskın olması kaçınılmazlığı :)
Aslında Güney Kore ile başlayan Uzak Doğu kültürünü tanıma konusundaki isteğim bir Tanizaki kitabıyla devam ediyor. Yani bu kitabıyla olması gerekmez ama her kitapseverin okuması gereken kalemlerden biri yazar ve evet müthiş etkileyici bir kitabı değil her ne kadar Şunkin hikayesi olsa da içinde :D



 

19 yorum:

  1. Bu aralar yazarı çok duyuyorum ama bu kitabı bilmiyordum. Yazardan en az bir kitap alıp okumak istiyorum. :) Ben de yavaş okuyan biriyim, acelemiz ne? Hızlı tükenip biten şeyler pek mutlu etmiyor beni, tadını çıkararak yavaş okumak daha güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      tadını çıkararak okumanın pahası yok gerçekten :) Umarım sevdiğin birinden başlarsın ya da başladığını çok seversin :)

      Sil
  2. bu yazarı duymadım bakayım bi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      aa senden kaçmaması lazım gelenlerden biri:)

      Sil
  3. Eldeki kitaplar bitsin yeni alırsın yine o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Japon folkloru ilgimi çekiyor bu ara :)

      Sil
    2. @yaşamdan yazılar, yeni kitaplarla okumaya devam diyebileceğim günlere diyeyim o halde :D

      @Ahmet OZan, Japonlar ilgi çekici gerçekten :)

      Sil
  4. Japon edebiyatından hiç kitap okumadım:) Yazarı da kitabı da şimdi yazından öğreniyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      Japonlar ilginç ya, ilgini çeker mi bilemiyorum ama ille bir yazarını denemeni isterim :)

      Sil
  5. yazınızı görünce, Japon Edebiyatı'na hiç şans vermediğimi fark ettim -Murakami hariç- paylaşımınıza teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      ben teşekkür ediyorum, bir gün fırsatınız olursa okumanızı isterim .

      Sil
  6. Okumuştum sanırım, bu yazar gizem havası vermekte başarılı Anahtar da güzeldi:)

    YanıtlaSil
  7. Ben de Uzak Doğu kültürüne ilgi duyuyorum fakat bu yazarı ilk kez gördüm. Yazıyı okuduktan sonra da merak ettim doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı,
      Uzak Doğu bir anlamda çok güzel bir anlamda çok korkutucu, bize benzer yönleri de çok, ayrı yanları da :) ben de seviyorum önce dizileriyle sonra kitaplarıyla hala sürüyor kendilerine olan ilgim .:)

      Sil
  8. :) Kitap almadığım bir dünya düşünemiyorum. Kitap alma bağımlılarına ne deniyor acep?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      kitap alma bağımlılığına ne diyorlar bilmiyorum ama okuyacak şeyinin kalmaması korkusuna abibliophobia deniyor, benim bir zamanlar vardı bu, elektronik kitaplara aşina olmadığım zamanlardı. Eskiden ben de sen gibi idim, artık öyle bakmıyorum, zaten almıyor olsam da hali hazırda okunacak o kadar çok alınmış kitabım var ki:)

      Sil
  9. Bu aralar bloglarda hep Uzak Doğu edebiyatının örneklerini görüyorum. Benim de merakımı artırıyorsunuz. Özellikle İthaki'nin bastığı kitapları sırf kapakları için bile alabilirim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      :) Uzak Doğu'yu önce dizileri ile şimdi de kitapları ile tanımaya çalışıyorum ve çok memnun kalıyorum :D sana da bulaştırmaktan keyif alıyorum :)

      Sil