11 Kasım 2022 Cuma

HOMO DEUS - YUVAL NOAH HARARI

Selam blogumun güzide sakini, yeni bir Kasım yine bir kitap paylaşımı ile buradayım :)

13 Mayıs'ta bitirmişim kitabı, bunun gibi biteli çok olmuş fakat paylaşamadığım pek çokları taslaklarda saklı.




"Istıraba anlam verdiği için bir fanteziyle yaşamak gerçeklikten çok daha kolaydır. "



Kitap; katıldığım tespitler ve katılmadığım önermelerle dolu, yine de okunması lazım gelenlerden biri bence. Bizim memlekette yargısız okuma yapılabilecek bir kitap mı, orası tartışılır, fakat farklı bakış açıları kazanabilmek için ille de okuyun diyeceklerimden biri.

"Milyarlarca yıldır gelişmiş şempanzelerdik. Gelecekteyse haddinden büyük, battal boy karıncalara dönüşebiliriz."

Konsantre olarak okuyabildiğim (son 2 yıldır) ender kitaplardan biriydi, iyi de gelmişti zamanında.

"Bürokratlar güçlendikçe kendi hatalarına karşı duyarsızlaşır ve savunma geliştirirler. Gerçekliği yansıtmak için kendi hikayelerini değiştireceklerine, hikayelerine uyması için gerçekliği değiştirirler. Nihayet nesnel gerçeklik olarak yansıttıkları da kendi bürokratik fantezilerinden ibarettir. "

Şu üstteki alıntıyı bilhassa paylaşmak istedim, hatta instagramda kitabı bu alıntı ile paylaşmıştım.

Kıssadan hisse çıkaracaksanız, okuyun :)


 

28 yorum:

  1. Sanırım ilk kitabını okumuştum , epey oldu. O zaman tabii etrafında fırtınalar esiyor, herkes övüyor filan, okudum bitirdim, eee bunları zaten daha önce başkaları da söylememiş miydi dedim:) Galiba İlber Ortaylı da benzer bir şey demişti sonradan. Kendi önermeleri de vardı tabii. Ben de bir kısmını inandırıcı bulmamıştım diye hatırlıyorum. Ama yeniden göz atmam lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      evet Sapiens'te geçmişi ele almıştı, bunda bir miktar içinde bulunulan hatta yakın zamanda yaşadığımız pandemi dahil pek çok gelecek teorisi var :D gelecek teorisinden çıkmış olması bir miktar ürpertici :((

      Sil
  2. Kitabı bilmiyordum, son alıntı iyiymiş. Farklı kitaplar okumak farklı deneyimler sunabilir. Teşekkürler tanıtım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      değil mi bazen alıştığımızın dışına çıkmak güzel ve farklı bakış açıları geliştirme şansı verebilir bizlere.

      Sil
  3. Ikincide medyum.diyorsun:) Tabii gelecegin karanlik oldugunubartik tahmin ediyoruz:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      evet aslında belki yapılan bir nevi medyumluk desek doğru olur mu bu daha çok eldeki verileri de değerlendirerek geliştirilebilir teori olabilir. Medyum deyince bana nedense işkembeden sallayan tipler geliyor da :) bu o kadar da sallamıyor yani :) Gelecek karanlık evet ve bunun sebebi çok net olarak biziz ne yazık ki :(

      Sil
  4. Farklı bakış açısı sunan kitapları genelde severim. Okuyacağım:)

    YanıtlaSil
  5. fikirlerini aktardığı cümleler okunmaya değer gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      benim için değdi bunu söyleyebilirim ama herkes aynı düşünür mü emin değilim :)

      Sil
  6. Battal boy karıncalara dönüşsek neler olur acaba? :)

    YanıtlaSil
  7. son alıntı çarpıcı. hayvan çiftliği üstüne gelmesi de güzel oldu yazının bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birgaripşeyma,
      tam da o kitaba istinaden yazılmış gibi ama inan bu alıntı çok aylar önce yazılmıştı bu kitap yorumuna yani iki kitabı okuyuşumun arası nereden baksan 3-4 ay vardır fakat hassasiyetlerim değişmiyor demek ki.

      Sil
  8. Yazarın ismi tanıdık geldi. Baktım, Sapiens'in yazarıymış. Kitaplığımda okunmayı bekliyor. Bir dönem herkes okumuştu o kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      evet Homo Sapiens Homo Deus , biri öncesi öbürü sonrası gibi düşün :) yazarın bir kitabı daha var :D elimde, du bakalım ona ne zaman sıra gelir.

      Sil
  9. Yazarı biliyorum ama kitaplarını okumadım. Farklı kitaplar okumak iyi geliyor, alıntıların hepsi çok güzel ama ben ilk alıntıyı daha çok sevdim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      :) evet farklı kitaplar bazen çok güzel oluyor :)

      Sil
  10. Yazarın kitaplarını çok sık görüyorum ama henüz okuma fırsatım olmadı. Alıntılar sayesinde içeriğe dair bilgi sahibi oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığın için :)

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Abdullahn Özer,
      Sapiens'te realite daha fazlaydı bu kitap biraz kurgusal gitmiş ondan belki de ilk kitap daha etkileyici gelmiştir. :) Bir kitabı daha var :) okumadıysan :) Challenge gibi oldu biraz sanki :)

      Sil
  12. Yazarın diğer iki kitabına nazaran benimde beğendiğim bir kitap olmuştu.Tabi dediğin gibi jatılamayacağım fikirleri çok üstadem🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun harikalar Diyarı,
      çok benziyoruz sanki :)

      Sil
  13. Çok duyup hiç okumaya meyletmediklerimden, gene bir meyil oluşmadı bende ama. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      Harari oku bence ya, bilimsel takılayım ama çok ta kafa yormayayım dediğinde okunacak yazardır kendisi :)

      Sil
  14. Alıntılar gerçekten ilgi çekici, hatta ilkini halen anlamaya çalışıyorum:) Yada anlamaya çalışmak yerine kitabı okumak lazım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Szgnbsl,
      evet bence de okumanız lazım, zaten alıntılar ne içindir ki, kitabı okumaya teşvik için bence :D

      Sil