14 Kasım 2022 Pazartesi

DALGALARIN SESİ - YUKIO MİŞİMA

**Taksim İstiklal caddesindeki patlamada ölenlere Allah'tan rahmet, yaralılara acil şifa dilerim.  :(

Çeviri: Zeyyat SELİMOĞLU

"Kötü niyetler iyileri kadar uzun ömürlü olamaz."

Sevgili blog ziyaretçim, kitapseverim, Mişima merak edenim,
hoş geldin :) Bu postumuza konu Dalgaların Sesi ile Mişima 'dır. 

45 yaşında, tanınmış olup kitaplara konu olacak bir intihar ile sonunu seçen Mişima 'dan efsane bir roman.  Biraz zorlasak uzun öykü de denebilir fakat roman demek sırıtmayacaktır. 

 Benim okuduğum kitaplarda beğeni düzeyimi yukarılara çeken en önemli etkenlerin başında ifadedeki sadelik, betimlemedeki gösteriştir. 

Diyeceksiniz ki ne yaman bir çelişki, fakat aslında değil.  Bunu anlamak Yaşar Kemal okumakla olur,  bir de bence O'nun yakınına Mişima koyulur.  Bu benzetim doğru değil belki de, kıyaslamam teknik bağlamda değil çünkü fakat hislerime binaen bunu söylüyorum. 

Her ikisi de kitapsever kişilerin muhakkak okuması gereken kalemler bence, ve diyeceksiniz ki "biz kitap seviyoruz fakat bu kişilerin yazdıklarınız sevemedik.", gayet tabiidir ki kitapsever olmak her bir yazılanın sevilmesi demek değildir. 
Bu sebepten ben çok sevdim, sizin de okumanızı isterim fakat sevebileceğinizin garantisini veremem diyorum.

Sevgiyle, sağlıkla kalın sevgili dostlarım, deneme fırsatınızın olmadığı yazarlara da bir şans vermeyi unutmayın.
⭐⭐⭐⭐⭐




 

38 yorum:

  1. Bu kitap ne zamandır alınacaklar listemde ama her seferinde falanca kitap indirimde bu seferlik kalsın diye bırakıyorum. :)
    İnce Memed serisinin ilk kitabını okumuştum ama çok ilgimi çekmediğinden devam edemedim seriye. :) Herkesin farklı olabiliyor beğeni düzeyi. Aynı olsa sıkıcı olurdu zaten. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      İnce Memed'in ilk kitabındaki anlatım tarzı ya da betimleme fazlalığı sizi n ilginize mani olan şey ise bu kitabı da muhtemelen sevmeyebilirsiniz, konu itibarı ile pek tabii farklılar bu sebepten hassasiyetiniz konu ile alakalı ise sevme ihtimaliniz de olabilir :D Sevebilme ihtimalleri üzerine kurulu bir kitap :D

      Sil
  2. Yazmayı unuttum patlamada ölenlere Allah'tan rahmet, yakınlarına sabır diliyorum. :(

    YanıtlaSil
  3. Patlama yüreğimizi dağladı gerçekten:( vefat edenlere Allah rahmet eylesin, yaralılara da acil şifalar versin inşallah 🙏🏻
    Kitap hakkındaki yorumundan sonra epey merak ettim. Listeme aldım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Taksim'de olan olay hepimizi derinden yaraladı. :( Allah geride kalanların yardımcıları olsun. Yaralılara şifa versin inş.

    Kitap okumayı bırakalı çok oldu... Biliyorum kötü bir şey ama yine de bu kitaba bir göz atacağım teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SinanGCL,
      Amin, kitap okumak bırakılmaz bence, ara verilir ama okuyan kimse için bir gün muhakkak dönülesi bir aktivitedir :)

      Sil
    2. Ara verdiğim kitap okumaya en kısa zamanda başlayacağım :)

      Sil
    3. Sinan,
      bence de dönmelisin :)

      Sil
  5. Bende de var da bu kitap hatta dörtlü seri değil miydi ben dört tane almıştım da okuyasım yok🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      yok Bereket Denizi 4 'lüsünden değil bu kitap, bağımsız fakat kapak tasarımı bana da o intibaı edindirmişti :D ,o serinin ilk kitabını okudum o da iyiydi :)

      Sil
  6. Kitabın kapağı çok iyiy yalnız, bayıldım. Alışverişlerimde denk gelirsem alacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      keyifli okumalar olsun :D

      Sil
  7. Bu kitabı İlkay'ın bloğunda görmüştüm defterime yazmıştım, alınacaklar listemde bekliyor:))) Merak ediyorum kitabı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      :)benim alınacaklar listelerimden yeni kitaplar yazılabilir :D şaka bir yana yazarın kalemi oldukça iyi ve muhakkak oku diyebilirim bu sebepten.

      Sil
  8. Hiç duymamışım. Gidip baktım şimdi, o nasıl bir sonmuş o ..

    YanıtlaSil
  9. ''İfadedeki sadelik, betimlemedeki gösteriş'' açıklaması bu yazıda aklımdan en çıkmayacak ve hislerime tercüman olan kısım oldu... Mişima'nın Bereket Denizi Serisi'ni almıştım çok önce ama ne kadar zaman geçti elim gidip de okuyasım gelmiyor bir türlü :') O seriyi okuyup da beğenirsem kitaplarını okumaya buradan devam ederim artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      ben de o serinin ilk kitabını okudum ama devamını edinmedim, ama beğenmediğim için değil :) Sadece bu kitabı elimdeydi ve sayfa sayısı az olduğundan okumak daha kolay olabilir diye düşündüm :) o halde sana da keyifli okumalar.

      Sil
  10. Allah rahmet eylesin tekrarına fırsat vermesin :( Mişima not edildi. Taslaklar azalıyor sanki. Keyifli ve ilgi çekici bir tanıtım olmuş, yeni yazarlarla tanışmayı seven biri olarak teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Garip Şeyma,
      amin, hem taslaklar azalsın diye hem de yine okuduklarımdan yeni paylaşabilme şansım olamadı bir türlü diye mecburi paylaşıyorum. :D ben teşekkür ederim canımcım :=)

      Sil
  11. Mişima'yı ilk defa duyduğumu söylesem çok mu belli olur cahilliğim? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu,
      Estağfurullah, bugünden sonra tanışmış olursunuz :)

      Sil
  12. Ha jin bekleyiş kitabı da bu denli sade diki vardı. Japon kitapları da güzel oluyor ya listeme aldım bunu da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      Ha Jin'de ne okundu ama di mi :)

      Sil
  13. en kısa zamanda tanımak istediğim bir yazar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet OZan,
      İyi kalemlerden biridir, bir gün yollarınız kesişir umarım.

      Sil
  14. İlkay,
    ahaha zaten betimle neydi :) emekti yavrum, kelime kelime işlenip cümle ile sana hayal kurdurabilmek, manzarayı gözünde canlandırabilmekti :D evet olay hakikaten geri planda kalıyor bütün o betimleme güzellemelerinden:)

    YanıtlaSil
  15. Okuyacağım, okuyacağım, okuyacağım. Belki bu yıl bitmeden bir alışveriş daha yaparsam kitaplarını almak istiyorum. Elimin altında olursa daha erken okurum belki. Sen ilk olarak almam gereken birkaç kitabını yazar mısın canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      Yaz Ortasında Ölüm,
      Denizi yitiren denizci,
      Bahar Karları
      benim okuduğum Mişima kitapları, sevmediğim olmadı sanırım :D

      Sil
    2. Tamam canım. Çok teşekkür ederim. Hepsini not aldım.

      Sil
  16. Ahhh en sevdiğim roman Eylem'cim, tadı damakta kalan bir şaheser kesinlikle...keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  17. Ay pardon Bahar Karları ile karıştırdım :(( bu da güzel ama..:)

    YanıtlaSil