1 Aralık 2022 Perşembe

HAYALPERESTLER - PATTI SMITH


 "Koşarak çayıra dalar, arkadaşlarımızla buluşurduk. Ben bazen kendimi otların arasına bırakıverir, oradan uzun uzun gökyüzüne bakardım. 
Yaratılışın tüm öyküsü sanki gökyüzüne çizilmiş gibiydi. Diğer çocukların kahkahalarından uzaklaşır, ustalaşmayı arzu ettiğim durgunluğun ve sessizliğin içine çekilirdim. Burada bir tohumu oluşurken, ya da bir ruhu mendil gibi katlanırken duyabilirdiniz."

    Sayfa sayısı az olsa da okunması zor kitaplardan biri daha :) Sevgili kitap sever arkadaşım bloğumda bugün görmekte olduğunuz kitap bir Patti Smith kitabı olacaktır, aşağıya kendisinden bir kublecik bırakıyorum ki, hem O'nu dinler hem de beni okursunuz :)


    Bu az miktarda kafadan yüksek arkadaşın daha önce Çoluk Çocuk adlı otobiyografik kitabını okumuş ve oldukça etkilenmiştim :) Bu kitap yine otobiyografik fakat sipariş üzerine yazıldığından mıdır, sayfa sayısı az olsun dediklerinden mi bilmiyorum... Sanki şiir desen şiir değil, kısa anlatı desen hiç değil, fantazileri ve çocukluk anlarından kesitlerin cümlecikleştirilmesi demek geliyor içimden. 
Sorsanız ne okuyalım bu aralar, kuruduk kitapsızlıktan diye, size bu kitabı önermem :) Ama benim gibi boş zamanınız çok ise, Patti'yi çok seviyorsanız neden olmasın :) 
Kalın kitaplarla bakalım...



28 yorum:

  1. Paylaşımınıza teşekkürlerr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Öztürk,
      ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığınız için.

      Sil
  2. Okurmuyum bilemedim, belki daha sonra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim, çok elzem değil ama arada göz atılabilir, pdf falan bulunursa yarım saat sürmüyor zaten :D

      Sil
  3. mavi yazılan yer çok hoşuma gitti elime geçerse okuyabilirim sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet OZan,
      elektronik olarak bulabilirsiniz bence :)

      Sil
  4. Benim de elimde br Patti Smith var, zor okunan :) Maymun Yılı. Drdiğin gibi başka bir anlatım tarzı var, kim nerede ne yapıyormuş anlayana kadar tekrar okuyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ya Handan o kitabı duydum ama edinmedim, iyi etmişim sanırım :) evet bir miktar zorlamayı seviyor kendileri :)

      Sil
  5. Yazarın hiç kitabını okumadım ama bununla başlamamayı da not aldım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      :) mantıklı :)

      Sil
  6. patti yi müziklerinden biliyom bi kitabını da okuduydum ama bu değil herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      sen bunu da seversin , hatta tam senlik olma ihtimali var :)

      Sil
  7. Hayalperestler pandemi döneminde alıp okuduğum kitaplardan biri:) Dediğin gibi okunması zor kitaplardan, çünkü iki defa okudum ve anlamadım, sonra tekrar okurum diye kaldırdım kütüphaneye ve tekrar elime almadım:) Bir paylaşımda görüp almıştım, bana hitap etmedi, ya da o dönemki psikolojik durumum etkiledi ondan anlamadım, bilemedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      sanırım senlik bir durumu yok kitabın anlaşılamamasının, zaten kafasına göre karalamış Patti'ciğim :)

      Sil
  8. Depresif bir kitapsa şu an için almayayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan yazılar,
      aslında depresiften ziyade anlamsız karalamalar olarak tanımlanabilir, almazsanız çok kaybınız olmayacağı kanaatindeyim :)

      Sil
  9. Şarkının bu yorumu muhteşem iş.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunun Harikalar Diyarı,
      ya bence de şarkıları muhteşem :)

      Sil
  10. Çoluk Çocuk'u aldım Eylem. Büyük ihtimalle senin önerinle aklıma gelmiştir. Kütüphanede zamanını bekliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      bir dönem pek popi idi Şulecim, zamanı gelmeli bence de bir kitabın yoksa pek verimli olmuyor :)

      Sil
  11. M Treni'ni okumuştum, beğeniyorum tarzını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      bu kitabı için de aynı beğenişmelerimiz süreydi iyiydi :)

      Sil
  12. Daha önce görmemiştim ama yorumundan sonra pek de eksiklik değilmiş gibi hissettim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      hiç değil hem de :)

      Sil
  13. Ahhahahaha önermiyorum isteyen okuyabilir diyorsun eki :)))

    YanıtlaSil
  14. İLkay,
    ben de bu şekilde bir okurum işte ya :) Birini okudum mu okudum bırak kenara değil mi, olmaz ille ne yazmışsa okunacak :(:) şaka bir yana bundan başlama :)

    YanıtlaSil
  15. Bu ara zor kitaplar benden uzak dursun ☺️

    YanıtlaSil