16 Aralık 2022 Cuma

MARTIN HEIDEGGER- NEDİR BU FELSEFE

"Nedir bu felsefe? sorusunu tam ve asıl anlamıyla sorduğumuzda, tarihsel kökeni aracılığıyla sorumuz, tarihsel bir geleceğe doğru yön bulmuş olur. Biz bir yol bulduk. Sorunun kendisi, bir yol. "

Selam kitapçı kardeşim, bloğuma hoş geldin, nasılsın? 
 22.11.22 kitabı bitirdiğim tarihtir, blogumda bu postu taslak olarak hemen yazıyorum bakalım sana ne zaman okuma imkanı doğacak zira eğer sıkı takipçimsen biliyorsun ki bundan önce elimde paylaşmam gereken başka kitaplar var :D 
Gelelim Heidegger okumaya niye karar verdiğime,
olay şu şekilde gelişti;
sevgili Nagihan- mavi kalemdekiler- Adorno 'nun Edebiyat Söyleşileri adlı kitabını verdi okumam için, Kasım ayında bir etkinlik olacaktı ve ortak okuma grubunda okunması gereken kitaptı fakat kitaba başlamam ve hemen 50-60 sayfasını okuyup kitabı kenara atmam bir oldu. Kitabı kenara atmadan önce fark ettiğim ilk şey felsefe okumayalı çok uzun zaman olduğuydu, o halde hemen bir felsefeye giriş ya da felsefe sözlüğü edinilmeliydi fakat malum-u aliniz kitaplığım şu anda ikamet etmekte olduğum şehirde değil, o halde dijital kitaplarımın arasında bir şeyler olabilir diyerek bakınınca bu kitaba tesadüf ettim. Bilinçli bir tercih olmadığını belirttiğimize göre kim bu Heidegger anlatayım.
Martin Heidegger, google amcanın dediğine göre :
Alman varoluşçu Felsefeci.
Nazi Partisine girişinden önce de politik konuları ele alışı ile felsefeye dair yazılarına gölge düşürmüşse de , parti katılımcısı olduktan sonraki tutumları sayesinde zaman içinde üniversiteden uzaklaştırma bile almıştır. Biz okurların Varlık ve Zaman adlı çalışmasını okumamış olsak bile duymuş olabileceğimizi düşünüyorum.
Nedir Bu Felsefe adlı kitabı şimdi okumak düşmüş bana, kitap diyorum ama halihazırda 50 sayfa bile olmayan bir okuma parçası demek te mümkün. Tam olarak Nedir bu Felsefe diye ya da ne ola ki bu felsefe diye sorup, yanıtlarını veriyor, ya da olası yanıtlarını diyeyim.
Zor bir okuma kabul ediyorum, fakat felsefeye dair bir ilk kitap gibi okuma yapılabilecek kadar da yalın aynı zamanda. Fakat tabii ki bir felsefe terimleri sözlüğü değil, o sebepten doyurucu bir şeyler okumak isteyenlere tavsiye etmeyeceğim ama benim gibi felsefe okumuşluğunun üzerine toz biriktirmişler için hasbelkader okunabilir bir kitapçık.


“Varolanın varlığının seslenişine karşılık- olan, ayrıca üstlenilmiş ve kendini açımlayan konuşma, felsefedir. Felsefenin ne olduğunu ancak, felsefenin nasıl ve hangi biçimde olduğunu öğrenirsek, tanıyabilir ve bilebiliriz. Felsefe, varolanın varlığının sesine uygunlukla karşı - olan konuşma biçimindedir.”

O halde okumak isteyenler okusun, istemeyenler de başka kitaplara yönelsin.
Kitaplı günleriniz olsun, sağlıkla kalın.

 

22 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      geçiş serbest efem :)

      Sil
  2. Ağır geliyor bana daha çok felsefespri denilen kitapları tercih ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      kitapları seçerek okuyanlara çok saygı duyuyorum, ben ne gelirse okurumcu olduğumdan mütevellit :)

      Sil
  3. Heidegerin Varlık ve Zaman kitabını yeni almıştım. En son dil felsefesi uzerine yazdıklarından çok etkilenmiştim ama hocalar Heideger için kafası karışık filozof diyorlar 🙃 umarım Varlık ve Zamanı okurken benim de kafam karışır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      filozof olmanın ön koşulu değil mi o karmaşa ya :) şaka bir yana hocalar haklı olabilir .:) Kafalar karışmazsa olmaz bence de, umarım çözüm süreci de bir o kadar eğlenceli olsun.

      Sil
  4. Bu arada yukardaki yorumu yazarken adimi eklemeyi unutmusum yine kusura bakmayin

    YanıtlaSil
  5. Pek okuduğum bir dal değil ama bu dalda da kitap bulursam okurum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap Cumhuriyetim,
      takip ettiğim bir site var elektronik kitap bağlamında, çoğu zaman okuyacaklarım sıralamasını ve türlerini onun sayesinde bozuyorum, tavsiye ederim, şaşırtmaca seviyorsanız :)

      Sil
  6. Zor okumaları seviyorsun Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
  7. Felsefik konulara bana hep uzak ve anlaşılmaz gelmiştir nedense...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ReHiTu,
      en azından neyin size hitap ettiğini bulmuşsunuz, kısacık ömrümüzdeki en önemli keşiflerimizden biri bence bu.

      Sil
  8. wittgenstein heidegger i yener :)

    YanıtlaSil
  9. Çok sade anlatan bir kitap olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan yazılar,
      aslında çok sade anlatıyor ama çok derinleri anlatıyor, işi de bu karıştırıyor sanırım :)

      Sil
  10. Son yorum çok açıklayıcı olmuş Eylem. Ben başka kitaplara yöneliyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      eyvallah Şule'cim :) Rasgele ...

      Sil
  11. Varlık ve Zamanı okudum ben,okudum ben :) tam kafa kırmalık :) bunuda okuycam bunuda okuycam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      tam senin kalemin zaten mevzu:) kolay gelsin, o kafaların arada sırada kırılması şart :)

      Sil