26 Aralık 2022 Pazartesi

SON TUR BOL TUR- Aralık

#Bir cenaze, bir hastane ile Aralık'ı bitiriyoruz! Gerisi, aşağıdaki teferruat kısmında... Kalın sağlıcakla canım arkadaşlarım, zira yaşamın en mühim tarafı sağlık. 


Aralık ayının yeni kelimesi

 Cemal Süreya'dan: Öke





#okudumbitti--》1 Aralık
Amin Maalouf- Adriana Mater

".....
Seni sevmem, seninle konuşmam, 
Seni dürüst yetiştirmem yeterdi,
İnsanları seven, akıllı,  dürüst biri olman için. "

#okudumbitti--》9 Aralık 
KIZLARAĞASININ PİÇİ 
Reşat Ekrem Koçu

“On iki yaşında bir çocuk iken tahta geçmiş olan IV. Murad, saltanatının ilk zamanlarında kanlı ihtilallere şahit olmuştu. Çocukluğunun ilk zamanlarını ve üvey ağabeyi Genç Osman’ın feci akıbetini göz önüne getiren IV. Murad, on sekiz-on dokuz yaşlarına basıp da devletin idaresini bizzat kendi eline alınca, saltanatı uğruna her şeyi feda eden zalim ve kanlı bir hükümdar olmuştu.”



DİZİ - bu diziyi ne kadar uzun zamandır bekletiyordum  
                           anlatamam                😶 :
                                Grey's Anatomy
 


FİLM - MY POLICEMAN
Bir Harry Styles filmi.

#okudumbitti---》12 Aralık 
 Cesare Pavese: Ay ve Şenlik Ateşleri
"O zaman anlamaya başladım ki, yalnızca konuşmak için konuşmuyordunuz, şunu ya da bunu yaptığınızı, ne yiyip ne içtiğinizi söylemek için değil, bir düşünceyi geliştirmek, dünyayı kendi çevresinde döndüren şeyin ne olduğunu anlamak için konuşuyordunuz."



                                                                 Dizi --》 Smiley    



#okudum bitti:14 Aralık-
Başın Öne Eğilmesin/ 
Sabahattin Ali 'nin Romanı- 
Hıfzı Topuz
"Bir gün kadrim bilinirse
İsmim ağza alınırsa 
Yerim soran bulunursa
Benim meskenim dağlardır."

Aralık ayının---》ille de okuyunu 1

#Okudum bitti 17 Aralık:
Cemal Süreya --》Papirüs'ten Başyazılar

“Devlet bir tüzelkişi değildir; birtakım gerçek kişilerden meydana gelir. Devlet sıfatıyla, devletin temsilcileri sıfatıyla karşınıza çıkan kimseler, somut, birbirine benzeyen, aynı çıkar bütününde toplanmış, gardıropları “ufak kravatlarla dolu” birtakım adamlardır. Savaşta, barışta ve her şeyde devletin varsayılmış ve o yüzden haklılaşmış tüzelkişiliği adına değil, bir avuç insanın somut çıkarları adına yürütürler işleri. ” Temmuz 1967 -Değişim 



“Anayasa’nın varlığına rağmen son yıllarda Türkiye faşizme kaymak eğilimini taşımıştır. Bu bakımdan devlet yöneticileri halkı ve insan değerlerini koruyan yazara yaklaşmaktansa kapısında “faşizmin çoban köpeklerini” beslemeyi tercih edecektir.”  Ağustos 1967-Yazarın Devletle İlişkisi

**Ayın ille de okuyunu 2




Cahit Irgat 'tan ölmüş arkadaşlarına, zamanın en önemli tiyatro sanatçılarına ve pek tabii yazarlarına dair ölümlerinden sonra yazılmış yazılar. Cahit Irgat toplumcu şiir yazar, tiyatro yapar, sinemada da var. Pek çoğunuz gördünüz ama belki fark etmediniz! Edebiyatımızın bir dönemine iz bırakmışlardan biri, ve kitapta olan diğerleri...

“Dostluk öylesine dostluktu ki bende, türkülerim türküleriyle iç içeydi sanırdım. Hepimizin hepimizde ter muhabbeti, ömür hakkı, ölüm hakkı, dostluk canı vardı sanırdım. Dostsuz yaşanılmaz bu şehirde sanırdım. Sensiz yaşanılmaz bu şehirde sanırdım. Ve bir gün dost sandığım dostlar gölgemi süpürmeyi düşündüler şehrin caddelerinden... Gölgemi çamur gibi fırlattılar peşimden. Sanmıştım ki bana öyle geliyor. Sanmıştım ki sen gidersen, ben gidersem, o giderse şehrin başı döner hasretten.”

25 Aralık 2022
Sultanın Casusları 16. Yüzyılda istihbarat, sabotaj ve rüşvet ağları 
Emrah Safa Gürkan 
“Bu çalışmanın esas amacı enteresan hikâyeler anlatmak değil, Akdeniz’in “bağlantılı” yapısını ve serhadde egemen olan girift ilişki ağlarını gözler önüne sermektir.”

#Aralık ayını bu postla kapatıyorum, bir post daha oluşturabilecek kadar okuyamam diye tahmin ediyorsam da, bu posta başka bir şey eklemeye yer kalmadı sanki .
 
Yeni postlarda buluşmak dileğiyle...

22 yorum:

  1. Çok iyi içerik olmuş hocam her ayın sonu böyle bir içerik yapiyormusunuz ? Kolay gelsin Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayı Yazar,
      aylık, haftalık, yıllık dönemsel olarak değişen ruh hallerimle bağlantılı böyle özet postlar oluşturabiliyorum, bir rutin olmasını istiyorum ama bir türlü tam manasıyla oluşmuş bir düzenim yok. Teşekkür ederim, siz de Allah'a emanet olun..

      Sil
  2. Vuhu aralığı hakkını vere vere yaşamışsın resmen. Ay henüz bitmedi o yüzden bende ha gayret okuyorum bakalım yetişebilecek miyim hedefime. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      son hafta biraz yan gelip yatmış olabilirim :) hedefi geçmiş olmamla mı alakalı :)belki de :)

      Sil
  3. Kolay gelsin. Biraz hüzünlü zor bir ay olmuş sanırım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada DEniz,
      son 3 yıldır zor geçiyor fakat bütün zorluklarına rağmen yaşanıyor, yine gülüyor yine geziyor yine yaşamaya devam ediyoruz...

      Sil
  4. Cemal Süreya o kadar merak ettiğim bir yazar ancak hala denk gelemedik kendisi ile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap cumhuriyetim,
      demen yav, Cemal Süreya ile en yakın zamanda tanışman dileğiyle...

      Sil
  5. Öncelikle başın sağ olsun ve ayrıca geçmiş olsun:(
    Bu kadar yoğun tempoya göre bence çok iyi bir ay geçirmişsin:)))

    YanıtlaSil
  6. Başınız Sağolsun, sağlıklı günleriniz olsun...

    Sırasıyla gidersem ''Öke'' diye bir kelime bilmiyordum, öğrenmiş oldum. Amin Maalouf- Adriana Mater'i okuyacaktım ama neden kaldı bilmiyorum, sevdiniz mi? Başın Öne Eğilmesin çok iyidir çok sevmiştim. Üzüntülü bir ay olmasına rağmen çok iyi okumuşsunuz kutlarım. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      sizler sağ olun... Teşekkür ederim. Adriana MAter bir Libretto, o sebepten biraz farklı bir teknikle yazılmış, epey romantik , bir o kadar da trajik olduğunu söylemek belki bir fikir verebilir ama zaten çok kısa bir anlatı. Bana sorarsanız çok ta bekletmeyin :)

      Sil
  7. Başınız sağ olsun sıramız ne zaman bilemiyoruz maalesef önemli olan bir son olmadıgını anlayabilmek
    Sultanın Casusları özellikle ilgimi çekti

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Biraz akademik bir kitap fakat okunması oldukça ilgi çekiciydi benim için :)

      Sil
  8. Başınız sağ olsun. Sağlık önemli gerçekten.
    Bu ayı dolu dolu geçirmişsiniz, bazı kitaplar ilgimi çekti, hiç duymadığım kitaplar da vardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      çok teşekkür ediyorum, sizler sağ olun. Gerçekten beklenmedik bir şekilde okumalarım bir kaçış oldu benim için...

      Sil
  9. Mutlu yıllar Eylem! 2023 sağlıkla, keyifle gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun şarkısı,
      teşekkür ederim, hepimize inş...

      Sil
  10. Başın sağ olsun Eylem'cim, inşallah bu yıl her şey çok güzel olur, şimdiden sağlıklı, mutlu, huzurlu yıllar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      artık bir şey beklemiyorum desem yalan olur ama en çok sağlık bekliyorum, gerisi gelecek inş, hepimize...

      Sil
  11. Grey's Anatomy'yi ben de çok izlemek istiyorum. İzlersem seveceğime eminim ama 18 sezon olması gözümü korkutuyor. Daha fazla da olabilir. Elimdeki dizileri bitirebilirsem başlarım belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      kötü bir haber vereyim Şulem, 19 sezon:(( ahaha elimizdeki diziler bitmiyore:) Benim yarım kalmışlar var, devam etmek istediklerim var ama yine de yeni diziler başlıyorum, niye böyleyim ben ya :)

      Sil