6 Şubat 2022 Pazar

HAYALLER VE SOKAKLAR - MEHMET GÜRELİ


 "Yeni bir kitaba ya da bilgiye ulaşan kişi ne kazanmıştı acaba, neler eklenmişti hayatına? Soruyu böyle ele aldığımızda şöyle diyebiliriz: Daha önceki halimle ancak şimdi kıyaslayabilirim kendimi. Bir başka yol bu gece yürüdüğüm. Ay bir başka, engebeler farklı, taşlar sararmış, gözlerim seni daha iyi görüyor,  ellerim masaya daha yakın.  Ne gece ama, diyorsun sessizce..."

    Ne anlatsam tam karşılığını bulamayacak, yarım kalacak bir kitap daha...

    Ben kitabı elektronik halinden okuduğumdan bilemesem de, biraz araştırınca beni karşılayan basım yılı 2010 oldu. Elektronik şekli 209 sayfa ama orijinal kitap 134 sayfa görünüyor.   
    Kapak resminin Güreli'ye ait olduğu kitabın ilk sayfalarında belirtilmiş, Güreli aynı zamanda ressam, müzisyen, yönetmen. Yönetmenliğini değil ama müzisyenliğini hepiniz biliyorsunuz değil mi?

    Evet o inanılmaz güzel dizinin müziği :) Hatırla Sevgili ne güzeldi...

Neyse olayı saptırmayalım:
    Kitap, bir sürü kısa hikayeden oluşuyor, benim okuduğum formunda bölümlere ayrılmamış görünüyor bu sebepten kesin bir şey söyleyemeyeceğim ama bence 2 bölüm olabilir. İlk kısımda kitaplar; yazan ve okuyan bakışında anlatılmış, imgelem düzeyinde, belki bilinç akışı metoduna temaslı şekilde...

    İkinci kısım ise bilim insanlarından, sanatçılara...
Düşünürlerden, konuşurlara uzanan bir yelpazeyi kısa anektodlar, anıştırmalar, rivayetler üzerinden götürüyor. Muallaklık başlangıç ile bitiş çizgisiyle sınırlı değil ne yazık ki.

    Bu arada herkes her işi mükemmel yapacak diye bir kaide yok, buna binaen diyebilirim ki müzisyenliği yazarlığından daha cazip geliyor bana, resimden hiç anlamam bu sebepten ressamlığının bende karşılığı yok. 

    Yine de, öykü sever biriyseniz ve postmodern tarz size hitap ediyorsa sevebilirsiniz. 

    Eh benden bu kadar demenin zamanıdır o halde, hoşça kalın, sağlıkla ve kitaplarla...





25 yorum:

  1. şarkı eskilere götürdü getirdi :) kitabı bilmiyorum, ama güzel gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      değil mi, öyle bir etkisi var bence de :)

      Sil
  2. Kitabı not aldım:))) Mehmet Güreli'yi müziklerinden biliyorum daha çok:))) Bu arada Hatırla Sevgili çok güzel bir diziydi dediğin gibi, keyifle izlemiştim:))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      sevilesi bir diziydi :D ben de müziklerini biliyordum Güreli'nin :D

      Sil
  3. post moderniteyi severim, bi de varoluşçuluk, bir de post yapısalcılık (barthes), zaten bunlar son dönem akımlar, başka da akım gelmedi henz, güreli de resim müzik iyi evet, o zamansa öykülerini okumasak da olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ahaha belki de resim ve müzikleriyle yetinmeliydik kim bilir:D bu arada aslında ilk hikayeleri iyiydi, perspektif, aslında bağsız görünmeyen bağları bütünleştirmiş hikayelerini, okurlar ve yazarlar bağlamında. Fakat bir yerden sonra, anlamsız bir antolojik çalışmaya dönüşmüş gibi...Ama sen seversin ya biliyorum :D

      Sil
  4. Olay çoktan saptı:) Sesi inanılmaz güzel, resmen insanın içine işliyor...

    YanıtlaSil
  5. Mehmet Güreli çok kıymetli bir insandır.
    Hem yazıyor(kitap, senaryo, şarkı sözü), hem söylüyor hem de film yönetmenliği yapıyor.
    Yer vermenize sevindim, teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat Karakılıç,
      yaşayan efsanelerden biri bence de, ben teşekkür ederim yorum bıraktığınız için.

      Sil
  6. Müzisyenliğini biliyordum, ama diğer yönlerini ilk kez gördüm.
    Açıkçası ben yine de merak ettim. Belki bir şans verebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      ben de yeni yeni görmeye çalışıyorum diyelim :D seversin inş .

      Sil
  7. bu tarzı pek okuyamıyorum ama ah o Kimse Bilmez yok mu...aahhh

    YanıtlaSil
  8. Hatırla Sevgili'yi izlediğimi hatırlıyorum; ama bu müziği orada hiç hatırlayamadım. Çok severim bu şarkıyı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki yansıman,
      ya müzikleri efsaneydi :D benim aklımda da olaylardan çok müzikleri yer etmiş nedense :)

      Sil
  9. Kimse Bilmez şarkısını çok severim, kitabını da okumak isterim şekercimmm bu kadar güzel anlatınca merak ettim, harikasınnn:)
    sevinç dolu olsun günlerin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      inş hepimizin günlerine azıcık neşe gelse :D kimse bilmez süper ötesi ama ya :D

      Sil
  10. İlkay,
    evet zaten hikaye tür olarak ta ve özellikle postmodern olanlar, tam bir bitiş yapmıyor ya da başlangıç ve bitişi biraz buğulu kalabiliyor. Bu sebepten de herkese göre olmamasını ben de anlıyorum.

    YanıtlaSil
  11. Hiç benlik olmadığını anlamış bulunuyorum. Teşekkürler Eylem :-)

    YanıtlaSil