25 Şubat 2022 Cuma

LOCKE LAMORA'NIN YALANLARI- SCOTT LYNCH


Cihan Karamancı tarafından Locke Lamora'nın Yalanları adıyla 
dilimize çevrilmiş olan The Lies of Locke Lamora isimli kitap, İthakiYayınları tarafından 2. baskısını 2016 yılında 580 sayfa şeklinde yapmış. 
 
"Locke'un başlıca kuralı şuydu: İyi bir üçkağıdın planlanması üç ay, prova edilmesi üç hafta ve kurbanın güvenini ebediyen kazanmak ya da kaybetmek üç saniye sürerdi. "
 
Kitap bir serinin de ilk kitabı aynı zamanda; Centilmen Piç Serisi.  


"Ila justicca vei cala: Adalet kan kırmızıdır."

Ön kapakta iki önemli ismin önerisini görüyoruz;  G. R.R. Martin ve Patrick Rothfuss . Bu isimlerin kitaplarını severek okuyan kitle bu kitabı da adeta bir yudumda içecek. 

"Yöntemimiz aldatma ve yanıltmadır. Sahte bir surat ve güzel bir masal çok daha fazlasını yapabilecekken alınterine inanmayız."

Dünyanın eski hatalarını tekrar yapmaya hevesli olduğu, insan hayatının hiçbir öneminin olmadığının bir kez daha vurgulandığı zamanlarda size/ bize iyi gelecek bir şey olsa da huzur bulabilsek. Ne yazık ki benim bildiğim bir ilaç yok, hassas bir empat olduğum için acı çekmeyi sözle ifade edip gerisini boş veremiyorum, hatta kendimi benim gibi olmayanlar için izole etmeyi bile beceremiyorum. Bu sebepten de canı yanan hangi dinden diye hangi milletten diye düşünmeden kendi içimde aynı yangıyı hissediyorum. Kabul aynı olmasının imkanı yok, fakat beni normal dengemi bozmaya yetecek kadar etkileyen bir acı hissediyorum. 
Keşke sınır dediğimiz şu illet hiç olmasaydı dünyada, keşke din hiç ayrım yapmak zorunda bırakmasaydı insanları, keşke para hiç icat edilmeseydi, keşke...
Sağlıkla kalın canım arkadaşlarım, sevgiyle kalın...
Barışla kalın...








 

14 yorum:

  1. Okunması keyif verecek bir kitaba benziyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      herkese göre olmayabilir fakat bahsi geçen yazarlardan okuyup sevenlerin muhakkak beğeneceği kanaatindeyim :D

      Sil
  2. Ahh canım Locke çok severim,ve dediklerine de katılıyor çokça üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tozlu hayaller kütüphanesi,
      Locke iyi bence de sevilir :D elimizden gelen ancak bu kadar ne yazık ki :(

      Sil
  3. Fazla bir şey istediğimiz yoktu ama gözünü hırs bürümüş olanlar nefes almamıza bile izin vermiyorlar..

    YanıtlaSil
  4. Keşke dedikleriniz olabilse:(

    Bu kitabı yıllar önce denemiştim ama 10-15 sayfadan fazla okuyamadım öylece bıraktım. Fantastik edebiyatı severim ama bu bana hiç uymamıştı. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      :(( Yaa üzüldüm belki de zamanı değildir, belki de bazı kitaplar gerçekten bazı okurlar için değildir, ben de böyle düşünüyorum.

      Sil
  5. Kitabı bilmiyordum. Keşke dediklerin olsa her şey ne kadar güzel olurdu:))) Okuyabilir miyim kitabı? Emin olamadım, emeğine sağlık:))) Bu arada sen kitapların yanına çikolata veya tatlı koyarak çekiyorsun ya fotoğrafları, çok seviyorum, çok tatlı geliyor bana:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      canımsın :D ille kahve yanında bir şeyler tıkınıyorum ne yazık ki ya da iyi ki :D

      Sil
  6. hımm bunu okuyabilirim, pekuuu :)

    YanıtlaSil
  7. Of hiçbirşeyden öyle keyif alamaz bir haldeyim ki gündem sağolsun. Sürekli diken üstünde gibiyim, içim acıyor. O haberlere bakamıyorum. Kahroldum ya..
    Ve Locke canımın içi, ben yayımlanan üç kitabı okusam da hikaye hala bitmedi tabi. Eğer ben aklımdan başka bir seri ile karıştırmıyorsam on kitap olarak düşünüldü diye anımsıyorum.
    Patrick Rothfuss'un öneri yazısını görünce almıştım. Kendi kitabından çok daha iyi olduğunu öne sürmüştü ama şahsi kanaatim bir Rothfuss tadı vermedi ama tadı da başkaydı.
    Ay cümleyi de toplayamadım da öyle işte.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      Evet Rothfuss 'un yeri başka sanki, bendeki intibaı da o yönde :D gündem hepimizin ayarlarıyla oynuyor ve sanki her defasında dozu bir tık daha artırıyor :( dayanma gücümüzün sınırları bir hayli yüksek gibi görünse de aslında içimiz hep kırık, hep eksiğiz, yarımız...Her yeni günde günümü zehir edebilecek ne diyebilirler diye düşünmeye vakit bile bırakmadan neyyysseee :(

      Sil