28 Şubat 2022 Pazartesi

AYLIK / ŞUBAT '22

 

⭐⭐⭐
    Üç yıldız ama bir sorun bakalım niye 3 tane bu yıldızlar. Bana göre Kore yapımı diziler eski Türk filmi tadında oluyor ama bu kadar da olmaz, haydi bu kadar uzattınız anladık ta o son yakıştı mı yani? "My Blooming Life bitsin" diye diye bir hâl olduğum dizidir, siz çok bulaşmasanız da olur.
⭐⭐⭐⭐⭐
    Evet daha Şubat ayının 5. günü ve bunu söylemek için çok erken ama sanırım bu ayın, belki de yılın en etkileyici filmini izlemiş olabilirim. 

    Khaled Hosseini 'nin Dilimize Uçurtma Avcısı adıyla çevrilmiş olan kitabından uyarlanmıştır. İlk olarak belirtmeliyim ki kitabını okurken de çarpılmıştım, bu hususta bir hüsran söz konusu değil yani. Coğrafi olarak Afganistan benim merak ettiğim bir konumda değildi kitabını okumadan önce, kitabı okuduktan sonra ve  eşim de Pakistan'da 1 ay gibi bir süre geçirdiğinden ve anlattıklarından etkilendiğim için biraz daha farklı görmeye başladım bu coğrafyanın yaşam koşullarını ve insanlarını, fakat bu filmi izlemek nasıl ifade etsem, hem muhteşem hem de inanılmaz acı...İçim kavruldu desem, fiziksel olarak hissedebiliyorsunuz canınızın acıdığını bazı sahnelerde. Elbette kitaptan farklı yanları var filmin ve tabii ki kitap daha detaylı, bununla birlikte yine de  muazzam ...
    Bizim ülke olarak çok yabancı olmadığımız durumlar ve sorunlar...
Birlikte yaşadığımız Suriyelileri bile çoğu zaman aslında görmemek için nasıl gözlerimizi kaçırdığımızın tokadıydı bu bana, ya da nasıl desem aslında ne kadar yakınız onların yaşadıklarına farkındalığı sağladı...Bir anda , bir gecede aslında kebap kokan canlı, neşeli sokakların bambaşka bir cehenneme dönüşebileceğinin renkli gösterimiydi film.
    Herkese izletmek isterim filmi, elimde olsa her politikaciya ve biliyorum böyle bir şans bulunsa bile bambaşka yerlere takılacaklar ama aslında filme dar çerçeveden değil bütünsel bakıldığında ya da yazarda kişiselleştirmeden olayları, yaşanan zamanları ya da dramları görebilseler keşke... 
    İzlemediyseniz izleyin, ve izlediyseniz lütfen siz de hissettirdiklerinizi yazın.

    Not: Bugün Rusya -Ukrayna savaşının 5. günü bu postun son kontrollerini yapıp yayınlamak için oturdum ama şimdi tam da bu filmde ne kadar etkilendiğimi yazmışken, bambaşka bir coğrafya için 20 gün önce, sadece 20 günde yine bir yerlerde çocukların öldürüldüğünü bilmek, bir yerlerde kadınların kendilerine güvenli bir yer aradığını, gencecik çocukların ellerinde silah tutmak zorunluluğu olduğunu bilmek, bunları izlemek... Ne denir, sözün bittiği zamanlar. Savaşlarıyla, ama resmi ama değil, salgınlarıyla, saçma salak dayatmalarla, mecburiyetler, zorunluluklar, haksızlıklarla nasıl bir dünya burası...Neden bu insanlar bu kadar kötü. Neden paylaşamıyoruz, üzerinde ne yaparsak yapalım, ne kadarına sahip olursak olalım, sınırlı zamanımızın olduğu bir dünyanın topraklarını. Ne kadarını yiyebilirsiniz ki bütün dünya sizin olsa...Yazık bize, bütün insanlığa, bütün insanlara...
⭐⭐
Ariana Godoy'un romanından uyarlanmış ve aslında kitabı da okumadım ama zaten artık okuma isteğim de yok 😄 

    İtiraf ediyorum, (oğlum)Kerem'den  kitabını araklayalı en az 3 sene olmuştur. Bir kitabı okumaya sıra gelmeden diziyi/filmi izlemek üzerine tez yazılabilir ama ne gerek var, değil mi? Kitap ta seri olup üç kitaptan oluşmaktaymış. İngilizce altyazılı izlediğim için diyebilirim ki belki gelecekte geçtiği içindir sebep ama kelimeler, bilmediklerim yani maşallah.  Tam oluyor bu iş diyorum İngilizce altyazılı dizileri izlerken, dur diyorum artık altyazıları kaldırayım ve fakat olmuyor. Bu kadar bilmediğim kelime çıkınca insan bi tuhaf oluyor, e ne biliyorum o zaman oluyor.  Bu düşünceler için de "insan veli de olur, talebe de..."  




    Aslında klişeler barındıran bir ergen filmi; kendin ol, kendine karşı dürüst ol vs...Fakat neden bilmiyorum bazı filmleri izlerken kaptırıp gidiyorum kendimi. Konsantrasyon problemlerimin 2 yıldır zirve yaptığını bilenler, beni sürükleyen filmleri sevdiğimi de bilirler. Belki buna sebep oyuncuların kimyasıdır, belki filmdeki alışkanlıklar ne derseniz adına işte.  Öylesi bir fimm ama ben sevdim 😉
⭐⭐⭐⭐
Film yerine dizi olsaydı ve mevzu daha detaylı anlatılabilseydi de izleyenler de anlasaydı iyiydi ya neyyse 🙄

    Aslında film demek doğru değil büyük ihtimalle bu yapım için, bir reel insanların hikayesi. 3*** verdim ama, ne desem bilemedim yapım için. Belki benim harcım olmayan hayatlar olduğundan ben bu tür şeylerde maalesef çok objektif bakamıyorum. Herkes kendi yaşadığını bilir tabii... Ama bu tür hayatları gördükçe bütün yaşamım boyunca ne kadar basit bir yaşantım olduğunu daha fazla idrak ediyorum, muhafazakarlık böyle bir şey belki de... ya da şu dünyada neler var, ne yaşamlar da ben çok cahilim. Bu arada eleman İstanbul'a gelmiş, dikkat !




Deep'e sesleniyorum,  eyvallah birader!
 Bir Kieslowski filmi, 3 Golden Globe adaylığı,  21 Ödül... 
Herkes sevemez, Fransız,  kült...
Ağır...
Çok ağır...

    2. Sezon da bitti...
    Ya ben bu diziye yıldız veremiyorum çünkü: Gençlerin tarafından izliyorum başka yıldızlar uçuşuyor gözümde,  öğretmenlerin gözünden izliyorum başka, velilerin tarafından bambaşka...
    Herkesin kendine göre haklı olduğu fakat hiçbirinin doğru yöntemi kullanamadığı fakat kendine göre bir yol tutturduğu bir şey...
    Haklıların haksız göründüğü haksızlık yapanın niyetinin iyi olduğu bir şey...
    Yani işte öyle bir şey...
Veee işte yılın en kısa ayını, benim için en verimli  ay yapabilecek olan kitaplarım 💜
Okumak istediklerim ve ne zamandır sıranın kendisine gelmesini bekleyenler karışımı...

Evet geldik bir ayın daha sonuna, sağlıkla kalın sevgili arkadaşlarım, kitapla kalın, barışla kalın...







17 yorum:

  1. Afganlar tuhaf insanlar, kizlari sadece akrabalariyla evlendiriyorlar mesela. Aşk 101 i izlemedim ama kadrosunu seviyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Bunu bilmiyordum, sebebi tahminen ya maddi ya da dinidir. Kardo iyi gerçekten sevilebilir :D

      Sil
  2. 5 yıldız çok iddialı, hatta yılın en iyisi de:))) Kesinlikle izleyeceğim:)

    YanıtlaSil
  3. upcoming summer, izlicem, tinder ı izlediysen inventing anna kaçırma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      aaa bakarık :D Dur daha senin önerdiğin 3'lemenin 2'si duruyor :D

      Sil
    2. bir de oscar adayı spencer ı izleee :) prenses di nin yaşamından bir kesit :)

      Sil
    3. deeptone,
      alındı anlaşıldı tamam :D

      Sil
  4. Uçurtma Avcısı ve Üç renk Mavi beğendiğim filmlerden:)
    diğer izlediklerine de bakayım tatlım, yeni ay bereketiyle gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      en iyileri onlar :D ay hadi inş..

      Sil
  5. Helal olsun Eylem’cim film, dizi, kitap hepsi tamam:)

    YanıtlaSil
  6. Uçurtma Avcısı okumuştum ama izlemedim, filmi olduğunu da senden öğrendim şimdi. :)
    Değiştirilmiş Karbon kitabını okurken ben mi çok zorlandım kafam mı çok dağınıktı bilmiyorum ama asla akmamıştı. İkinci kitapsa başladığım gibi bitti. Bu nedenle üçüncüyü de indirimde bulursam bir şans vereceğim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      muhakkak izlemeni tavsiye edebilir miyim?Değiştirilmiş Karbon'un kitabının bu şekilde olduğunu, diziyi izlediğinde pek çok şeyin yerine oturduğunu söylemişti oğlum, ben O'nun yalancısıyım :D 2 ve 3. 'yü getirmeye cesaret bile edemedim o kadar uzun süredir kitap okunmayı bekliyor :D

      Sil
  7. Uçurtma Avcısı kitabını henüz okumadım, o yüzden filmi izlemiyorum şimdilik:)))
    Aşk 101 favori dizlerimden, bayılarak izledim 2 sezonu da, gerçi ilk sezonu daha çok sevdim. Belki benim de lise yıllarıma denk geldiği için yakın geldi bana, bilemiyorum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap keşfi,
      dizileri anda izlemek daha güzel oluyor gerçekten :D Uçurtma avcısını tavsiye ederim çokça, senin gibi bir kitapkurdunun kaçırmaması gerekenlerden biri.

      Sil
  8. En çok barış diliyorum bu aralar. Umarım en kısa zamanda çatışmalar biter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      artık neyi ilk sırada dileyeceğimizi şaşırdık Şule, hiç bu tür şeyler yaşayabileceğimiz aklıma gelmezdi :( en kısa zamanda barış olsun her bir köşesinde dünyanın :(

      Sil