18 Şubat 2022 Cuma

İYİ ADAM - FEDERICO AXAT

Çeviri: Mehmet Gürsel 
2017 basım, 373 sayfa 

    Arjantin'li yazarımızın ABD 'de basılan ilk kitabı ise de kariyerinde ilk yazdığı kitap değildir. La última salida orijinal adıyla çıkan kitabı en son gördüğümde Hayat40tansonra okumaya hazırlanıyordu .:) Kendisine keyifli okumalar diliyorum.

    " Hayatınıza son vermeyi kararlaştırdığınızda, kararınızla alakalı bir şüpheniz olsun veya olmasın, son dakikalar iradenizi sınar. "

    Şimdi buraya kitabın sonucunu mu yazsam, yoksa ufaktan bir spoiler mı çaksam :D İçimdeki pek muhalif sese direneceğim sanırım ve tabii okur arkadaşa böyle bir şey yapmamaya çalışacağım, inş bu postun sonuna kadar dayanabilirim :)

    "İnsan zihni sihirli bir kutu... Bir sürü numarası var. Ne yapıp ediyor,  seni uyanmanın bir yolunu buluyor.  Sana çıkış yolu da gösteriyor. "

    Bu kitabın ilk kısımları "acaba" ile "yoksa yeni baştan mı"  düşüncelerine boğmadı değil...Psikolojik macera tarzı bir roman denilebilir, ben kitabı okurken daha başka türlü bir son bekledimse de aslında sona gelmeden önceki kısımlar işi biraz daha anlaşılır kıldı.

    "Rüyalarımın gerçekleşmeyeceğini bilecek kadar yaşlı,  onları henüz unutmayacak kadar gencim..."

    Son zamanlarda konsantrasyon sorunum azalmış görünüyor, bunda pay sahibi okuduğum kitapların ya da izlediğim filmlerin akıcılığı denilebilirse de aslında tam karşılığı bu değil. Yine de diyebilirim ki, okuduklarım içinde bu kitap ta anlatımı ile olsun, olay ve kişilerin aslında çok fazla olmayışı ile takibinin kolaylığından ötürü olsun, bu sorunumun azalmasına katkıları yadsınamaz. O halde dikkat problemsiz zamanlarda okunabilecek hoş bir psikolojik macera okumak isteyenlere keyifli okumalar dileyelim.

    Kalın sağlıkla, kitaplarla...



 

18 yorum:

  1. "Hayatınıza son vermeyi kararlaştırdığınızda, kararınızla alakalı bir şüpheniz olsun veya olmasın, son dakikalar iradenizi sınar."
    Feci bir cümle, üzerine çokça düşünülesi... Bu kitabı hiç duymamıştım ama anlatımından dolayı meraklandım açıkçası...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      ben de çok etkilenmiştim bu cümleden, vuruculuğu müthiş. Umarım okuma fırsatınız olur...

      Sil
  2. Psikolojik içerikli kitapları seviyorum, alıntılar oldukça güzel:))) Kitabı not aldım:)))
    Çok güzel anlatmışsın, bayağı merak ettim:)))

    YanıtlaSil
  3. Psikolojik içerikli kitapları bitirdikten sonra genelde bir süre etkisinden çıkamıyorum ama merak ettim yine de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yazmayı unuttum kitap hediyem geldi. :) O kadar sevindim ki hele o içinden çıkan Cino beni mest etti. Buralarda satılmıyor ama ben çok seviyorum, bu sebeple bazen Çiçeksepeti'nden nostalji kutusu alıyorum kendime. :D

      Sil
    2. she is the man,
      Cino candır hele 90'ları hatırlıyorsanız :D Elinize sorunsuz ulaşmasına sevindim, keyifli okumalar olsun:) sevgiler

      Sil
  4. Beni çok etkiliyor böyle kitaplar ama merak etmeden de duramıyorum :)

    YanıtlaSil
  5. eh ilgimizi çekti şimdi iyi adam federikooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      :D haydi bakalım :) keyfiniz bol olsun o halde :D

      Sil
  6. Bende bu yazıyı sonuna kadar okuyup okumamak arasında çok gidip geldim ama dayanamayıp okudum :))) Hatay gezimde bana eşlik edecek, değerli hediye için tekrardan teşekkür ederim ☺️ 🙏

    YanıtlaSil
  7. Psikolojik macera ilginç bir türmüş. Hiç bu tarzda bir kitap okudum mu bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      okumuşsundur ya, bence okumuşsundur :D

      Sil
  8. psikolojik içeriğe sahip kitaplar dikkatimi çekiyor:) bitmeyen listeye alalım o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      o listeleri hem deli gibi bitirmek istiyorum hem de hiç bitmesinler istiyorum :D sevgizler canım

      Sil