21 Şubat 2022 Pazartesi

GİZEMLİ SULAR - ANDREW GROSS

 

"İnsan alışıyordu. Hem de kendisine rağmen.  Hayat devam ediyordu."

    1. Baskısı 2017 'de yapılmış kitabı İngilizceden dilimize çeviren; Murat Kızılkaya 'dır. The dark tide orijinal adı olmakla birlikte 486 sayfa olan kitap, gerilim-polisiye kategorisinde yer bulmuş Arkadya Yayınlarında.

    Bir kere kitap oldukça yalın yazılmış, akıcı aynı zamanda ve tabii sürükleyici, denilebilir ki kaptırıp gidiyorsunuz . Bir bilemedin iki günde okunacak kadar var, bakmayın 500 sayfa olduğuna. Benim konsantre olamayan şu halimde bile 2 günde bitti düşünün yani. 

    Bazı kısımlarda abartı yok değil, az da olsa cinsellik yer almakta kitapta, gerek var mıydı bilemiyorum ama yazarı uygun bulup yazdığına göre varmış demek ki.  Aslında abartılı değil ama sanki gereksiz, çünkü kitap aşk kitabı değil, tam maceraya saracaksınız işin içine başka işler giriyor siz kitaptan, kitap konudan uzaklaşabiliyor. Ben cinsellik konusunu okurken sıkılmadım da mutaassıp okur kitlemiz olabilir o bakımdan şey ediyorum.

    Bir de mesela  "sırf o son için o kadar zorlamak şart mıydı?"  sorusu var aklımda, yani (bence) ütopyaya gerek yoktu, fakat yazar cevaben "Evet" diyebilir,  belki de şarttı, zaten gerilim polisiye kitabında aksiyon ille de en ütopyalısından olmayacak ta nerede olacak değil mi :) Bu arada kitap she is the man'e hediye gittiğinden burada sonuna dair bir çıkıntı olmasın diye ters takla attığımı belirtmeliyim . ;)

    Polisiye -gerilim sevenler için içinde bir miktar sürprüzlü(!) şeyler de yok değil, sonunu bilmek için acele etmeyin yani, kısacası benim keyifle ve hızlıca okuyabildiğim bir kitap oldu. 

    Kitapla kalın sevgili dostlar, sağlıkla kalın...Matematikten de çok uzak kalmayın, sonra 150'nin %7'sini bulmak için çooook uğraşırsınız... :)  




14 yorum:

  1. Çerezlik bir kitap gibi sanki...

    YanıtlaSil
  2. Hihihi, benim ktiabım kendisini Mart ayının ilk kitabı olarak seçtim. Fotoğraf çekerim diye kitapla beraber sıcak çikolata ve cinoyu da kitaplığa koymuştum. Kocam da o sırada cinomu yemiş. Ay resmen mutsuzum ya..
    Ama ben polisiye çok severim. Çok güzel denk geldi bana. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      ahaha cinolar yenmek için vardır ama ya, yine göndererim ben sana :D seversin inş. :)

      Sil
  3. Kitabın adı da kapağı da oldukça ilgi çekici görünüyor. Listeye ekleyim, sürükleyici kitapları seviyorum. Arkadya Yayınları'nın kitapları güzel oluyor genelde :))) Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  4. kitabı bilmiyorum ama keşke daha güzel bir görsel bulabilselermiş kapak için ^^ gerilim polisiye cinsellik yazması zor konular bir de kesinlikle ne kadar olduğundan çok iiyi yazılması önemli ama gerek var mı okuyan arkadaslar cevaplayabilir ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet OZan,
      yani bende bir sıkıntı yaratmıyor bu konular ama sırf macera diye alanlar için tesir edebilir belki..Kapak aslında önemli diyorlar ama ben işin ilginç yanı kapak etkileşimi almıyorum, içerik her zaman baskın çıkıyor :D ama şimdi bakınca :)

      Sil
  5. oooo tür iyi, uyar, pekiii :)

    YanıtlaSil
  6. Bu aralar polisiyelere mi sardın Eylem? :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      nereden tutabilirsem Şule, elimde okunmayı bekleyenleri tüketmek istediğimden alime ne geçirirsem şeklinde gidiyorum daha çok :D

      Sil
  7. arada polisiye gerili okuyorum, bakayım kuzucumm:)

    YanıtlaSil
  8. Gizem gerilim severim ama her şeye cinsellik sokmasalar ölürler galiba, ne kadar meraklılar. Aşk kitapları zaten çok daha beter. Aşk falan değil onun adı zaten.Birazdan yazarlar ve senaristler kendini düzeltse daha memnun olacağım. :)

    YanıtlaSil