9 Aralık 2021 Perşembe

ZAMİR - HAKAN GÜNDAY


    1. Baskısını Ekim 2021'de yapmış olan kitap 368 sayfadır.

"Gördüğüne inanmayanların ninnisi, 
görünmez olan her şeydi. "

    Ben Hakan Günday severim, kendisini tanımam ama bütün yazdıklarını şevkle okurum, ve   konuştuğum dilin yazarlarından biri olması da benim için kendisini özel yapar.  Yazdıkları genel olarak "yeraltı edebiyatı" diye tanımlanır bu demektir ki kalemi keskindir, serttir. 

    8 yıl sonra kitap çıkarmış olması, yıllardır kitap almıyor oluşum gerçeğini yalana düşürüverdi.

    Fakat, bakın bu fakat önemli, acaba Zamir için 8 yıl beklemeye değer miydi? Kabul şapkadan tavşan çıkarmasına gerek yok ama yani ille de zor olsun, ille de bağlantı bulunsun, ille de bu bağlantılar ne alaka olsun diye yazılmış intibaı verdi kitap. Zaten sanki kendisi de bu kitabı daha önce yazmış ta sanki 'eh artık bu masanın üzerinde daha fazla beklemesin' demiş gibi yeni bin yıla girişi anlatmış. Bu bin yılı, ben kitaba başladıktan sonra uzunca bir müddet 3000'e giriş  olarak düşündüm, kitabın diğer  okurlarının intibaını meraktayım :D 

    Ve yine fakat sevmedim demiyorum, zira yazan kaleme aşina olan okur, eski bir dostla görüştüğünü düşünüp ne anlattığına bakmaksızın anlattıklarından keyif alır. Özlemek böyle bir şeydir. Zamir de hayat hikayesiyle, sanki eski dostlara benzer izlerle girdi yaşamıma, aslında çok bilindik çok aşina ama benden çok uzaklarda yaşayanları izlediğim gibi okudum Zamir'i... Uzaktan... 

   Günday'ın stilini özlediğimden olsa gerek 3 günde okudum kitabı, bilinen bir lezzetin şekeri az gelmişi gibi bir tat bıraktı dimağimda, canı sağ olsun, bir sonraki kitabını okumaktan bu kadar ayrı tutmasın bizi.
        
    Sağlıkla kal sevgili okuyan, kitapla kal... 






 

25 yorum:

  1. Ben daha önce bir kitabini okumayi denedim ama başaramadkm yarim biraktim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      her kesime hitap edebilecek bir tarzı olduğunu düşünmüyorum ben de, zevk alarak okunabilecek şeyler zaten hiç değil yazdıkları fakat ben biraz protest, biraz sert yazımı da bazı yazar/kitaplara yakıştırıyorum açıkçası ama herkesin elinden bırakamayacağı bir tür değil gerçekten de :) Sağlık olsun, yeni kitaplarla devam edelim hayatımıza :D sevgiyle kal..

      Sil
  2. "bilinen bir lezzetin şekeri az gelmişi gibi bir tat bıraktı dimağimda, canı sağ olsun" şu tam olarak bir yazarı sevince oluşan duygu bence. Ne yazsa okurum yeter ki yazsın dediğim yazarları getirdi aklıma. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      tam olarak aynen öyle diyorum ben de, ne yazsa okurum Günday:D Seviliyorsun kardeşlik :D

      Sil
  3. Bir sekiz yıl daha bekletmez umarım:) Bu arada hiç tanımadığım ve kitaplarını okumadığım bir yazar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      bekletecekse de değer bir şey olur bu sefer umudundayım :D Her kesime hitap etmeyebilir yazdıkları, tür olarak yer altı edebiyatı deniyor, sert, depresif yazıyor, yine de benim gibi tutkun olanları da mevcut :D Keyifli gezmeler olsun...

      Sil
  4. Çok duydum ama daha okumadım bu yazarı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      ne desem bilemedim seversin desem sevmeyebilirsin de geliyor dilimin ucuna, her okurun sevebileceği türde yazmıyor orası kesin :D Ama umarım bir yerde denk gelir ve göz atma şansın olur :D sevgiyle kal..

      Sil
  5. Hakan Günday'ın Kinyas ve Kayra'sını okumuş ve tarzını sevmiştim. Aslında sevmeme de şaşırmıştım biraz. Elime aynı yazarın bir başka kitabı geçse yine okurum diye düşünüyordum. Denk düşmedi. Yazdıklarınızdan sonra okuyacağım ikinci kitap Zamir olmayacak sanırım. Çünkü ondan beklediğim tadı almak isterim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tytha,
      Az ya da Daha 'yı daha etkileyici bulmuştum itiraf ediyorum, fakat Kinyas ve Kayra ile sanırım kulvarları farklı birazcık.

      Sil
  6. gündayın zamire dek tüm kitaplarını okudum, kinyas kayra sevdim en çok, zamir de okurum tabii, iyi yazar tabii, çok kötümser, depresif, kasvetli olması dışında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Az'ı ve Daha'yı da ayrı seviyorum ama aslında her yazdığını seviyorum sanki :D evet kasvetli evet depresif ama onun da mahareti o kısmında :D

      Sil
  7. Bir ara ne çok okurdum kitaplarını sonra bir mesafe açıldı aramızda, daha da kapanmadı:))

    YanıtlaSil
  8. Bir kitabını okudum ama aklımda kalmadı hiç. Çok etkilenmemişim demek ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi,
      olma ihtimali var, her okuru etkileyebilecek bir tür değil kesinlikle...

      Sil
  9. Kitabın adı da çok ilginçmiş.Alan kitaplarından kafamı kaldırıp ara ara farklı kitaplar okuyorum.Teşekkürler Eylemciğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik,
      ilgiyle okuyup izlediklerini takip ediyorum, ben teşekkür ederim bu kadar yoğunluğunun arasında burayı da s geçmediğin için...

      Sil
  10. İLkay,
    Kinyas ve Kayra sanırım Günday'ın kült kitabı olabilir, nasıl desem, çok iyi ama çok yalın değil, yine de okumayı denemeni çok isterim, beğenmezsen çok olmadı bırakıverirsin yan sehpaya, keyifle, sağlıkla kal...

    YanıtlaSil
  11. Yeni çıkmış bir kitabı hemen alıp hemen okuyup hemen yorumlayan Eylem, sana kocaman bir maşallah diyorum. Performansın daim olsun :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      ahaha tamamen yazardan sebep Şulecim, yoksa elimde 2017'den kalma okunacak kitap var :D Ama AMİN de diyeyim belki eski zamanlarıma geri dönebilirim, N'olur artık normal olalım...

      Sil
  12. Daha kitabını okumuştum. Bitirdiğimde, "Bu yazarın tarzı benlik değil" demiş ve başka bir kitabını okumamıştım. Anladığım kadarıyla kitap çıkarmış olmak için çıkarmış. Hayal kırıklığı resmen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan yazılar,
      aslında pek öyle değil hocam, belki size hitap etmiyor olabilir, belki her kesim için uygun olmayabilir fakat zaten yazar da biraz bunun için çabalıyor aslında. Bilhassa bazılarımızı tam da ülkemin hakikatleriyle yüzleştirmesi hele de kimsenin dile getirmeye cesaret edemeyeceği şeyleri yazabilmesi takdire şayan. Ha bu kitabı bana eski sertliğini ya da eski keskinliğini vermedi ama bu benimle de ilgilidir, son 2 yıldır yaşanan pandemi sürecinin psikolojik tesirleri, yitirdiklerimin yakınlığı ve çokluğu ve en nihayet ülkemin gerçeklerinin ağırlığı altında ezilmeye mahkum oluşum analiz yeteneğimi köreltmiş olabilir. Yani demem o ki Hakan Günday herkese göre yazmaz ama iyi ki de öyle yazmaz...

      Sil