15 Aralık 2021 Çarşamba

GÖZYAŞI - LAUREN KATE

Epsilon yayınevinin 1. Basımını 2014'te yapmış olduğu Teardrop orijinal adı olan kitap 405 sayfadır. Bu kitabın yazarı aynı zamanda daha önceden çok okunmuş olan Düşüş serisinin yazarıymış.  Sanırım ben o seriyi de okumamışım. 

"Gerçek diye bir şey yoktur.  Sadece inandıklarımız ve reddettiklerimiz vardır."

Arka kapak yazısı diyor ki, bu kitaptaki öyle bir romantizm ki 
bir Romeo ve Juliet...
Bir Edward ile Bella...

Ben bu kitaptan ya da anlattıklarından şöyle kısaca bahsedecek olursam;
17 yaşındaki Eureka ana kahramanımızdır, annesiyle Miami havaalanına gidiyorlarken başlar hikaye. Sıradan bir Florida yerleşimindeki, sıradan bir lise öğrencisi iken hayatına bir anda, oldukça sıra dışı olayların/kişilerin dahil olmasıyla devam eder. Açıkçası 2. kitabı da varmış, bunu öğrenmeden önce sonucu konusundaki muallaklığı eleştirecektim fakat devam kitabının oluşu bu zevkten mahrum etti beni.
 
Kitap akıcı fakat tabii yaş itibariyle bana hitap etmedi pek, şimdi diyeceksiniz ki "kardeşim bunca ergen hikayesi okudun buna neden böyle tribal davranıyorsun ", ve fakat bazı kitapları okumak ya da o anlatılanları hayal edebilmek bazı zamanlarda gerçekten imkansız oluyor,  mesela bir fantastik hikaye bile ülkemin realiteleri karşısında  daha normal, daha inanılır, daha sıradan kalabiliyor. 

En baba distopyaları cebinden çıkarabilecek nitelikte şeyler  yaşadığımızı hissettiğimiz şu günlerde, sanırım bize bu tür kitaplardan daha sertleri ya da daha fantastikleri lazım hiç olmadı eser miktarda pudra şekeri lazım ki yaşananların gerçekliğini bir nebze unutalım. 

Çok yazılacak şey varsa da susayım, ve sağlık dileyeyim canım arkadaşlarım, cümlemize...

 Akıl başta , beden sağlığı ikincil olmak üzere 2022'den beklentilerimizin arasında yer alsın o halde. Sevgiyle kalın. 



 

16 yorum:

  1. Güldürdün beni Eylem’cim:)) mevcut şartlar fantastiğin pabucunu dama attı gerçekten:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      vallahi distopyaları ilk keşfettiğimde bir hayli şaşırmıştım, ne hayal güçleri var diye...Bizimkiler hayal olan şeyleri gerçek yapabildiler, tebrik ediyorum kendilerini. Bir de düşünsene sabah kalkıyorsun: çocuğunun gelecek derdi yok, senin yaşam koşullarını düşünme zaruriyetin yok, fikir beyan edecek sorun yok, ayyy ne sıkıcı :(

      Sil
  2. 2023 e giriyorsun demek Eylem :)
    Polisiye okuyorum işte bu ara sırf gündemi unutmak için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevkoz,
      işte en sevdiğimden bir talipçi, tenk you beybi, ay ben nereye girdiğimi biliyor muyum :D Polisiye falan, bazen 2 saat kafanı dağıtacak şeyin türü hiç önem arz etmeden sarılıyorum, yılana sarılır gibi ama diğer türlü boğulacağımı kesin biliyorum :(

      Sil
  3. edebiyatın katledildiği bir başka kitap gibi geldi bana, çok okunması da hiç şaşırtıcı değil... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      edebiyat katletmek için yazıldığını düşünmüyorum, ve hatta edebiyat katliamı yapmadığına eminim. Fakat aman ille edebiyata katkı olsun diye de yazılmış değil,ve zaten o kadar ince düşünerek kitabı eline alan edebiyat perver arkadaşlar bila kayd ü şart bilirler bu kitabın okura hoşça vakit geçirtmek amacıyla yazıldığını. Yani demem o ki üzerinde harf olan her kağıtta edebi katkı aramamak lazım sanki. Arada sırada boş beleş şeyler okumak ve onlardan da bir şeyler öğrenebilmek, onları da kritik edebilmek lazım velev ki bu bir fantastik, hatta distopik bir kurgu bile olabilsin.

      Sil
  4. Kitabı bilmiyordum, okunabilir de okunmayabilir de:))) Çok tatlı anlatmışsın, gülümseyerek okudum yazını:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      en güzel yorum vallahi okunabilir de okunmayabilir de öylesi bir şey işte:D

      Sil
  5. komikçiiii :) kitaplar 80 100 liraya çıkıyor, artık alamayıs :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ben fiyattan bağımsız yer sıkıntısından sebep kaç senedir alamıyorum zaten üüüüüü:(

      Sil
  6. bazen o atmosfere dahil olmak zor oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      çoook :D az biraz pudra şekeri iş görecek sanki ama :D

      Sil
  7. Güzel ve kapsamlı bir değerlendirme olmuş teşekkürler kitap eylemi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EĞİTİM PINARI,
      ben teşekkür ederim ziyaretiniz ve yorumunuz için..

      Sil
  8. Bu zamanlar yeni yıl hedeflerimi düşünür, listeler çıkarırdım. Artık o heyecanı bile duyamıyorum. Yeni yılın daha güzel olacağına dair umutlarımız biel bitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      gerçekten de değil mi, eyni yıl ama aslında şimdiden bir bezginlik hakim ruhumuzda, niye bu kadar tükendi umutlarımız ya, boş beleş bir yaşanmışlık hissi, ne için değil mi? Sadece eşit eğitim, eşit yaşam hakkı alsa yurdumun yavruları ama o bile olmayınca insan bütün inandıklarından şüpheye düşüyor...

      Sil