9 Ekim 2021 Cumartesi

URSULA K. LE GUIN - ÖTEKİ RÜZGAR

 

Orijinal adı The Other Wind olan kitabı, Çiğdem Erkal İpek çevirisi ile Yerdeniz serisinin 5. Kitabı olarak okudum. Elimdeki kitabın 5. Baskısı ve 2015'te yapılmış. 

Artık tanış olduğum diyarlarda, tanışın ötesinde dostlarla takılmak sadece 226 sayfada bile olsa yine oldukça heyecan verici bir deneyimdi benim için.  Ve pek tabii o tanıdık hisler ile okundu bütün ütopikliğine rağmen öteki diyarların masalları.

Ursula teyzem biliyor bu işi, kabul etmeli. Ve insana yepyeni ufuklar açıyor en doğal yollarla en ütopik diyarlar için. 

"Böylece, dünyanın güçlerinin birleştiği yerde, insan güçleri de bir araya gelmişti: Bir kral, bir prenses,  büyücülük ustaları.  Ve ejderhalar.  Ve sonradan çiftçi karısı olan hırsız rahibe ile kırık kalpli bir köy sihirbazı..."

Bu seriyi bilenlerin de onaylayacağı üzere seri 3 kitaptan oluşmak üzerine planlanmıştı, sonra  Tehanu geldi, sonra Öteki Rüzgar ve son bir kitabım kaldı tekrar bu fantastik dünyaya yolculuk yapabilmem için. 

Bir okura en sevdiği yazar, en sevdiği kitap sorulunca size eğer çok okuyan biri ise bir kişi ismi vermesi oldukça zordur, misal ben hemen birden fazla isim veririm ama bu isimlerden biri mutlaka Ursula Teyzedir, zira iyi yazmıştır, herhangi bir kitabı için konuşmak doğru olmasa da benim ağzımdan çıkacak isim Mülksüzler olacaktır, yine de bu seri de efsanelerin ötesidir ve edebiyatta fantazya okurları mutlaka okumalıdır.

Son dönemde kitap okuma konsantrasyonu bakımından eski hallerime dönmeye başladığımdan mıdır, elime aldığım kitapların güzelliğinden midir bilmiyorum ama hemen her paylaştığım kitabı okumanızı salık veriyorum, beni bilmeyenleriniz için dipnot olarak eklemek isterim ki öyle her kitabı övenlerden değilim, son döneme tesadüf etmiştir iyi kitaplar yoksa reklamdan sebep bir durum yoktur.

Bu beyanat üzerine de selamete ermek gerekir, zira yine uzun bir tavsiye ediş olmuştur, sevgiyle kalın kitap dostlarım, sağlıkla kalın, şans ta yüzünüze gülsün ...



12 yorum:

  1. Seride sırada bu kitap var aslında ama o kadar ara verdim ki evrene tekrar adapte olabilir miyim hiç bilmiyorum. Ama benim için de iyi bir hatırlatma oldu yazın, eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüzgarla Birlikte,
      hatırlarsın , benim de uzun zaman olmuştu ama hemen sarıyor, biliyorsun ki tarzını artık Ursula, kafan dolu da olsa çekiyor seni, bütün olarak dahil ediyor hikayeye, öte diyarı ayıran duvarın tam ortasında buluveriyorsun kendini, keyfi bol okumaların olsun,...

      Sil
  2. Ursula çok özel bir yazar, onun dünyası sınırları aşıyor:)
    Ben serinin Tehanu kitabındayım, başlamadım henüz.. Öteki Rüzgarı da merak ediyorum, harikasınn:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      Tehanu da çok iyiydi :D sensin o :)

      Sil
  3. güzel bir kitap olduğu belli. ünlü yazarın eseri ya çok merak ediyorum zaten bu yazarı. fantastik de severim okumalıyım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      mutlaka o halde :D keyfiniz ve keşfiniz bol olsun

      Sil
  4. Yazarın en çok merak ettiğim kitabı Mülksüzler. Çok önemli bir yazar ama kitaplarını henüz okumadım. Bu kitabını da çok merak ettim, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      mülksüzler kutup kitaplardan biri sanırım seveni de çok ben gibi, hiç sevmeyeni de...teşekkr ederim.

      Sil
  5. ursulanın her kitabını okudum. hatta ya çevirmeni ile de tanıştım. çiğdem erkal ile. amerikan kız koleji mezunu ve çeviriyi keyif için yapıyor, aslında çok zenginmiş babadan :) süper çevirmen :) le guin de entelektüel bilimurguculardan, yani asimovi gibi filan değil, ya salındaa le guin bazen bilimkurgu bazen fantastik yazıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hay bin kunduz demek çevirmeniyle ha? vay babadan +5 doğmayan da ne bileyim :D entel şart memlekete :D

      Sil
  6. Bu yazarı bu kadar sevdiğini bilmiyordum Eylem. Ben henüz kendisiyle tanışmadım ama bir gün yollarımız kesişir elbet.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      aaa aşkolsun, blogda kendisine en çok yer bulanlardan biridir :D tanışmalısın :D

      Sil