31 Ekim 2021 Pazar

EKİM 2021 - ÖZET

 EKİM 2021'DE,

NE İZLEDİM 

Bu kısma bundan sonra izlediğim belgeselleri de eklemeyi düşünüyorum, mademki lüzumsuz bl diziler bile yer bulabiliyor blogumda, neden belgeseller de olmasın. Sevgili arkadaşlar ben eğer Netflixten izliyorsam bu tür belgesel ya da dizileri İngilizce altyazılı izlemeyi tercih ediyorum, tavsiyedir, özellikle öğrenci olup yeni dil öğreniminde nasıl katkı  yaparım diye kafa yoranlar, sizler de bu şekilde denemelisiniz. 

Burada ilk paylaşacağım, daha önceden bir proje için izlediğim ve bu hafta özledim deyip bir daha izleme şansı bulduğum bir David Attenbrough belgeseli olacak,  hem İngilizcenizi geliştirmek - çünkü kelime kullanımı bakımından oldukça akademik, hem de bir miktar daha yaşadığımız dünya hakkında fikir edinebilmek adına izleyebilirsiniz A Life On Our Planet' i..



Not: İngilizce kelime hazinesi hakkında yazdıklarım, ana dili İngilizce olan bir hoca tarafından edinilmiş bilgidir. 


HANGİ DİZİLER

Son zamanların en güldüren, en ağlak, en saçma dizisiydi ama inanılmaz iyi geldi bana ...
Hwarang gerçekliği de olan bir oluşum aynı zamanda Güney Kore tarihinde. 

"Her şey ters gitse bile tebaa hayatta kalmak için boyun eğer." 


Kimi 
Kikikimi
Kimi seviyorsam oyunculuk adına bu dizide, acayip keyif aldım ve çok kaliteli buldum...Fatma harikulade...


Ve tabii ki Squid Game, Elif ;Açlık Oyunlarına benzettiği için,  Kerem ; alakası yok Açlık Oyunları ile dediği için izledim. Kerem haklı bence 😃 evet ikisinde de sağ kalmak için mücadele ediyorlardı ama Açlık Oyunları farklı bir alt metne sahipti sanki, adil olmayan sisteme kafa tutan bir duruş vardı . Bu dizide  ben bunu göremedim. Sonuyla da beni benden aldı, keşke 10 sene daha bekleseydi o rafta, herhangi bir kayıp olmazmış insanoğlu için. 
Gerçeği söylemek gerekirse Tay dizilerinin bazıları oldukça iyi olabilirken bazıları örneğin Golden Blood , pek iyi değil.  Oyunculukla mı alakalı bilmiyorum, zaten saçma salak bahaneler, nedensiz hadiseler, inanılması imkansız dövüş sahneleri yeterince kafa ütülerken bir de ana karakterlerden biri olmayınca , dizi de komple başarısız oluyor. Ha izledim mi sonuna kadar, izledim ama atlaya zıplaya bir hal oldum yahu. Demem o ki ben ettim siz etmeyin 🥴
Run Bts 'in 3. Sezonunu bitirmenin haklı gururu 🥴

FİLMLER 
To All The Boys P.S. I Still Love You, Serinin ikinci filmi ve fakat o kadar klişe, o kadar ergen ki, sanırım 3 kerede bitirebildim.


Aslını isterseniz The Guernsey Literary & Potato Peel Pie Society filmini efsanevi bulmadım,  bence klişeye çok yakın romantik bir İngiliz savaş sonrası filmi. Ama tabii görseller falan oldukça iyi. Bir de araya işte kitaplar ve yazar konmuş ki "bak ama klişe demesek mi" olsun.  Yine de, her koşulda, ille de  romantikli film isteyenler kaçırmasın.  
Eternal Summer, enteresan bir sonsuz film, sonu olmayan şeyleri pek sevmiyorum açık konuşmak gerekirse, bazen de seviyorum ama bu filmin sonu olsun isterdim 😃 Bu ve bundan sonraki filmi izlemek için homofobik olmamanız gerekiyor, lütfen bunu göz önünde bulundurup izlemeye karar verin. 
His gerçekten efsane bir hoşgörü filmi sanırım,  hem de hiç görülmeyecek bir platformda. 
*homofobikler izlemesin.


 

NEREYE GİTTİM 
Devrim'i görmeye Eskişehir'e gittim,

Odunpazarına uğrayıp konak gezmezsek olmaz, Atatürk'ün kaldığı evmiş, bir çift ayakkabısı en orijinalinden bulunuyor evde. 
SAZOVA ise ille görmen lazım dediklerimden, ben buraları 2. Defa geziyorum aslında,  ilkinde Osmanlıca sınıfımla kalabalık bir ekiptik ve hazire gezmek ya da ulemaya dair iz aramaktan helak olmuştuk şaka bir yana onun da güzelliği farklıydı tabii, bu defa eşimleydik ve keyfi başka oldu . 
 Merak edenler ya da okuma yapmak isteyenler için odun pazarının üst yanındaki otoparkın yukarısında bir mezarlık var, taş sayı bakımından çok tatmin edici olmayabilir ama ufak  bir keşif yapılabilir :D

NE OKUDUM

Kasım için büyük umutlarla, sağlıklı, dengeli, kitaplı zamanlar dilerim.





12 yorum:

  1. hwarang, fatma, bunları izleyim :)

    YanıtlaSil
  2. Gezi güzelmiş, Eskişehir için artık son serin günler, karakış yakındır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      biz gittiğimiz gün yazdan kalmaydı sanki, ama Eskişehir bir hayli soğuk olabiliyor daha önceki gidişimizden aklımda kalan ender şeylerinden biri de soğuğuydu :D

      Sil
  3. Squid Game çok karşıma çıkıyor evren bana izleme komutu gönderiyor sanırım:)
    Edebiyat ve Patates Turtası Derneği'ni beğenmiştim:)
    Eskişehir'e bu yaz bizde gittik, güzel bir şehir, iyi yapmışsın:)
    yeni ay güzelliklerle gelsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      bence de öyle bir komuttur o, sakın biz ettik sen etme :D Turta dernekçileri toplaşsın :D Evet güzel gerçekten...İnş hepimize ...

      Sil
  4. Valla önce maşallah. Film, dizi hatta belgesel izleme konusunda uzun yıllardır sınifta kaliyorum, bi uzaklık oldu bende
    Kitap da eh işte, olmasinı istediğim kadar değil,😒

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      yıl geçti bu kadar hevesli iş yapmamıştım ben de:D O uzaklık hepimizde oldu kuzum ya, konuştuğum herkes eskisi gibi olmadığından yakınıyor, belki herkes aynı şeyleri yapıyor ama insanlar umut fakiri artık sanki, yaşama hevesinin umutla bir ilişkisi var zannederim, bu hastalık bize dokunsa da dokunmasa da umutlarımızı söndürdü sanki...

      Sil
  5. Bereketli bir ay olmuş. Kasım daha da verimli geçer inşaallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      amin inş, o kadar içten bir amin ki hem de...hepimize inş...

      Sil
  6. Eskişehir en merak ettiğim yerlerden biri. Bir gün gitmek kısmet olur inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule UZundere,
      haydi inş en kısa zamanda Şulecim :D

      Sil