14 Ekim 2021 Perşembe

BEN, ROBOT- ISAAC ASIMOV

İthaki, Ekin Odabaş çevirisi ile 2017 de yapmış 3. Baskıyı, 238 sayfa olarak.

"İstese de istemese de, sadık, sevecen, kibar biri. Makine sonuçta; öyle yapmışlar. İnsanlar için aynı şeyi söyleyebilir misin?"

"Bir zamanlar insanlık, evreni tek başına göğüslerdi. Kimsesi yoktu. Şimdiyse yardım edecek yaratıkları var; kendisinden daha güçlü, daha inançlı, daha kullanışlı, kendisine tamamen sadık yaratıklar. İnsanlık artık yalnız değil."

    Kitaptaki ilk robot hikayesi olan Robbie'yi 1939'da yazmış yazar. 19 yaşındaymış.  Bunu kitabın sonunda okuduğum zaman oraya kadar okuduğum hikayelerde anlatılanlara bir kez daha hayran oldum. 
    Çeşitli hikayeler var kitapta,  Robbie'ler, Speedy'ler , Cutie'ler... Tabii bunların robotların hikayeleri olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. İnsanoğlunun robotlarla imtihan hikayeleri, dönemi göz önüne alınarak okunursa müthiş etkileyici, dönemi göz önüne almadan okunursa etkileyici hikayeler. Sevecen demek robot hikayeleri için belki doğru bir tanım değil yine de sevecen demek geliyor içimden bu hikayeler için. 
    Beni en çok etkilemiş olanları: Cutie ve Mantık hikayesi. 

    Sevdim kitabı genel olarak, hatta oğluma da verdim ama son zamanlardaki sağlık problemleri ve psikolojik olarak çok kitap okuma havasında olmayışından mütevellit okuyamadı henüz, okusaydı O'nun da fikirlerini yazmak hoş olacaktı :D
    
    Sağlıkla kalın arkadaşlar, kitaplarla ve tabii şans ta gülsün yüzünüze :) Yeni kitaplarda görüşmek üzere...







 

19 yorum:

  1. Asimov un bir kaç kitabını okumuştum yıllar önce. Ama bu kitabı okumadım henüz. Kitabı ne zaman görsem Will smith in oynasığı film geliyor aklıma. O filmi de ayrı bir severim. :)

    YanıtlaSil
  2. okudum tabii ama asimov basit bilimkurgucu, bir le guin değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      kıyaslama için kesinlikle bence de :D

      Sil
  3. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarık,
      ben teşekkür eder,m yorumsuz geçmediğiniz için..

      Sil
  4. Merhaba, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mert,
      hayırlı, bol okurlu olsun. Okuduğum zaman mutlaka:) sevgiler...

      Sil
  5. Kitabı bilmiyordum. Not aldım:)) Çok güzel anlatmışsın, emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
  6. bilim-kurgu aşkım depreştiii:) mutlu bir hafta diliyorumm, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      seviyoruz ki depreşiyor değil mi :D arada sırada tek doz muazzam işe yarıyor :D

      Sil
  7. Böylesine kitap tasarımlarını çok seviyorum. Sezai Karakoç'un "Yitik Cennet" kitabının bir baskısı da tamamen maviye boyanmış bir kitap. İstemsiz elime alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa ÖZbek,
      Yitik Cennet'in daha sade ama etkileyici bir de mavi sevilmez mi :D

      Sil
  8. Selam.
    Okuma grubumuzla okumuştuk ve çok sevmiştik bizde...beni hayrete düşüren bu olayların artık bize uzak olmaması. Yapay Zeka biraz endişelendiriyor beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlük blogu,
      çok yakın artık, görmek bile mümkün. Bu kitap biraz o endişelere merhem olabilir belki :D

      Sil
  9. İlkay,
    bilim kurgu deyince hemen onun adı gelir :D

    YanıtlaSil
  10. Bayağı ünlü bir yazar ve ünlü bir kitap ama henüz yolumuz kesişmedi. Belki ilerleyen zamanlarda okurum. Bilim-kurgu bana pek hitap etmiyor :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      benimki de oldukça geç kesişti denebilir :D sağlık olsun Şulecim, olduğu kadar, her türü de seveceğiz diye bir kaide yok :D

      Sil