31 Ağustos 2019 Cumartesi

MISIR TARİHİ - ERIK HORNUNG

Çeviri: Zehra Aksu Yılmazer
1. Basım 2004
149 Sayfa

Kitap alt başlığında Ana Hatlarıyla Mısır Tarihi yazıyor ki kitap için daha uygun bir başlık olduğunu düşünüyorum. 

Hemen hepinizin takdir edeceği üzere 3000 yılı 150 sayfada anlatabilmek imkân dâhilinde değildir.  

Fakat benim gibi tarih okumalarına neredeyse sıfır denebilecek bir noktada bulunanlar için özellikle üslûp  olarak, kronolojik olarak anlaşılabilir bir kitap yazılmasını istesem herhalde böyle bir şey olurdu.  Ana hatlarının daha fazla detay içermesini isteyecekler için bir ön okuma, bir fragman niteliğinde denilebilir kitap için.  Tam ortalarında, anlatılan kalıntılara ait fotoğrafların olması ayrıca güzel, keşke daha çok görsel daha çok harita barındırsaydı diye düşünüyorum.  Bir de bu fotoğraflar keşke anlatılan sayfalar ile senkronize olabilseydi topluca verileceğine.  Tabii ki hiç verilmemesinden iyidir ama yine de keşke demekten alamıyorum kendimi. 
Tarih severler kaçırmasın. 

Bir kaç alıntı kitaptan;

"18. Hanedandan itibaren imparatorluğun kurucusu sayılan efsanevi Kral Menes'e de daha sonra yaratıcı eylemler atfedilmiştir. Kral Menes ilk kez bataklıkları kurutur, ilk kent Memfis'i kurar ve insanlığı kültür ve uygarlıkla tanıştırır. "

"Cerrahiyle ilgili Edwin Smith Papirüsü mükemmel teşhisler içerir ve kalbi dolaşım sisteminin bir parçası olarak tanımlar; yine de Mısırlı hekim tedavide büyüye başvurmayı tercih eder."


"Eski Krallıkta Piramit Metinleri'ne, Orta Krallıkta Tabut Metinleri'ne aktarılan ölüm,  defin ve ötedünyayla ilgili zengin dinsel betimlemeler Yeni Krallıkta çeşitli derlemelerle papirüse aktarılarak ölünün yanına konur."





27 yorum:

  1. Mısır tarihini ERIK HORNUNG'un 149 sayfada nasıl özetlediğini çok merak ettim..

    YanıtlaSil
  2. Mısır tarihi 😊 kesinlikle okumalıyım...

    YanıtlaSil
  3. Kabalcı iyidir eğer tarih okumalarını sevdi iseniz benim gibi sümer tarihini öneririm... Kütüphaneden bu sene içinde aldığım bir sümer tarihi kitabının ufkumu felaket açtığını söyleyebilirim, Mısır için ise Ramses serisine başladım amma hak getire bitirebilir miyim ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fatoş,
      elimde o kitap, sanırım yakın zamanda okuyacağım :D ooo kolay gelsin o halde :D

      Sil
  4. Tarih kitapları okumayı pek sevmem ama hep dikkatimi çeker. Bu kitapta dikkatimi çekti. En kısa sürede okumaya çalışacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şevval,
      zamanı gelince o dikkatini çeken şeyler okutuyor kendini, ben de eskiden tarih sevmezdim :D

      Sil
  5. Tarih okumayı sevmem ama bu kitabı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seda s,
      mısır deyince bir gizem bir merak hep oluyor değil mi:)

      Sil
  6. Bana hitap eden bir kitap değil. Yine de kitap hakkında bilgi sahibi olmak güzel. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      belki bir gün ilginizi çekerse :D

      Sil
  7. çok ilgimi çeken bir konudur pek çok kitap okudum hakkında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. audrey,
      ben de yeni başladım ama asla son olmayacak :)

      Sil
  8. Merhaba, her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akkurttaha,
      düşünmeniz bile çok hoş, katılabileceğimi zannetmiyorum ama yorumlarımla destek olmaya çalışacağım. Biraz geç cevap veririm ama mutlaka veririm :D

      Sil
  9. Yanlış bilmiyorsam Kabalcı Yayınları kapandı. Bu kitabı piyasada bulmak zor olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      geçen yıl kadıköy sahaflar fuarından almıştım canım, hatta ne kadar kabalcı varsa toplamıştım, hem de hiç kitap almayacağım diye gittiğim fuardan :D

      Sil
  10. Mısır tarihi çok gizemli, çok ilginç, hele hele bir dönem kedilere taptıkları için mutlaka okumak isterim. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      canımsın, teşekkür ederim:D

      Sil
  11. Tarih pek okuduğum tür değil aslında ama yazını okuyunca merak ettim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      olur da bir gün dikkatini çekerse hep buradayım :D

      Sil
  12. İlkay Özgür,
    bilhassa Antik Mısır ilgini çekiyorsa :D

    YanıtlaSil
  13. Böyle kitaplar konuyla ilgili bilgisi olmayanlar için harika başlangıç oluyor.

    YanıtlaSil