3 Ağustos 2019 Cumartesi

EVE DÖNÜŞ ŞARKISI- JODI PICOULT

April yayıncılık 
Çeviri: Dilek Berilgen CENKCİLER
482 Sayfa

"Bir anda artık o insan olmak istemediğime karar verdim. Dünyayı aldatıyor gibi yapmak istemiyordum, çünkü aldatmıyordum. Başka birinin benim için plan yapmasını istiyordum, çünkü kendi başıma başarılı olduğum asla söylenemezdi. "
"Bir insanın sizin için doğru olduğunu, söylemek zorunda olmadıkları söylediklerinden daha da önemli olduğu zaman anlıyorsunuz. "


Blogda aradığımda Bir Daha Bak adlı kitabını buldum, muhtemelen Kız Kardeşim İçin olanı blogdan önce okudum. İlk iki kitaptan sonra "bütün kitaplarını edinmek istiyorum" demişim. Çünkü farklı bir tarzı, günümüz yaşantılarına farklı bakış açılarından bakmanızı sağlayacak hikayeleri vardı. Bir de hikayeyi okur okur ve sonunda kesinlikle olaya daha spesifik bakan birinin gözünden neticeye ulaşırdınız. 

Bu kitabı ne zaman edindiğimi bile hatırlamıyorum. Geçen yıl boyunca bir sınavdan öbürüne, bir projeden diğer ödeve ve tabii staja ayrılan zamanımda yeterince kitap okuyamadığımdan şikayet edip durdum ama bakmayın siz insan isterse her zaman okumaya vakti kalır. Benimki biraz da bahanesi hazırlardan oldu.  Ve sonunda her şey bitti dediğim 27 Temmuz'dan sonra ise bir ne yapacağını bilememe, bir dizi başlama, bir film yarım bırakma şeklinde devam ederken günlük hayatıma "ya ben niye okumuyorum eskisi gibi" diye düşünerek, beni saatlerce kendine bağlayacak bir kitap arayışına girdim. Çünkü ne zamandır okumayı bırakmamış olsam da elime 3 ya da 4 saat kitap alabilmişliğim yok. 

Uzattım ama Picoult'un kitabını görünce ilk aklıma "işte bu" demek geldi. İlk iki kitabına bakarak diyebilirdim ki beni 3-4 saat  kendine bağlayacak kitaplardan biri olabilir. Nitekim de kitabı 482 sayfa olmasına rağmen bir günde bitirdim.

Ancaaak, ben hep önceki iki kitabındaki vurucu anı beklesem de, yazar da sonunda sürprizimsi bir şey yapmış olsa da beni tatmin etmedi. Öncelikle hikayede çok fazla ayakları yere basmayan şey vardı, bir diğeri LGTB 'li bireylerin L harfini karşılayan kesimini anlatıyor olsa da ben bir türlü o hissi, o samimiyeti yakalayamadım. Ha hikaye acayip enteresan, oldukça acıklı, inişi çıkışı bol . Belki de sadece ben böyle düşünmüş olabilirim, yani yaptığımın öznel bir eleştiri olduğunu unutmayın belki sizde uyandırdıkları bambaşka olabilir. 

Yine de Picoult'un bir sonraki kitabını edinmek için tereddüt etmem, bütün bu anlattıklarıma rağmen.

Sevgiyle, kitapla kalın.



16 yorum:

  1. Bir kitabı alıp da gün içinde bitirmek çok güzel bir şey demek ki, insanı o kadar içine almış, bunu başarabilmek yazar için gurur verici. Çok teşekkürler Eylem'ciğim.

    YanıtlaSil
  2. Geçen gün Sevgili Sevkoz yazarın Yapboz kitabını yorumlamıştı. Ona yazdığım yorumu buraya da yazacağım :-)

    Yazarı okumadım ama Kız Kardeşim İçin romanının uyarlamasını izlemiştim. Hoşuma gitmişti. Eğer bir yayınevi tarafından kitapları basılırsa ve bulmak kolaylaşırsa okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      kız kardeşim için efsane idi, filmini izlemedim sanırım, bakayım :)

      Sil
  3. 'Nitekim de kitabı 482 sayfa olmasına rağmen bir günde bitirdim.'
    İnsan sevdiği tarzı bulunca soluksuz okuyabiliyor! Kitaptan ayrılmadan bir günde kitabı bitirmek ve en sonunda kitaba sarılmak ... O bütünleşme hissi. İşte kitabı içmek!

    Edischar'ın dünyasına da beklerim :)

    Link

    Cokmusade.blogspot.com

    Şuan yeniyim , umarım burada samimi insanlar tanırım. Kolay gelsin kitap eylemi! Bol güneşler !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      hoş geldiniz, hayırlı, uzun ömürlü olsun/olunuz. Gelirim, keyifle...

      Sil
  4. Bende bu ara tek nefeste okunacak kitap arayışı içindeyim, seçimimi yorumlarınız üzerine bu kitaptan kullanacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rafaelaybüke,
      umarım en az benim kadar seversiniz.

      Sil
  5. LGBT ile ilgili bu ara karşıma sürekli bir video ve yazı çıkıyor.Çok ilginç ya.Öyle bir sosyal proje gelirse ben de onlara destek olacağım vallahi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurdagül Çelik,
      zannımca yakın zamanda özel bir günleri olduğu için çıkıyor :D

      Sil
  6. iyi yazar buuu :) ev kuralları okuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      bir sonraki kitabı olasılıkla 1-2 seneyi bulur, elimde hiç kitabı yok zira ama okunması gereken o kadar çok kitabım var ki sanırım altlarında kalmış olabilirim :D

      Sil
  7. Hoş bir yorumlama olmuş. Olabilecek en yakın fırsatta bir göz atacağım bu kitaba. Ben de blogumda kitap incelemeleri,alıntılarımı ve karalamalarımı paylaşıyorum. Dilerseniz göz atabilirsiniz.

    https://www.kafadefterim.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Akgün,
      hoş geldiniz, hayırlı, uzun ömürlü olsun. Gelirim keyifle...

      Sil
  8. bu yazarı sevdiğini hatırlıyorum, ben de bir kitabını okumuştum, ilginç konular seçiyor evet:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      aslında konular mı ilginç yoksa kitaplarının sonu mu bilemedim belki her ikisi de :D sevgiyle...

      Sil