9 Ağustos 2019 Cuma

İNSAN OLMAK - ENGİN GEÇTAN

Metis'te 1. Basım 2003
16. Basım 2018
180 sayfa

Geçtan önsözde diyor ki;

"Bu kitapta, insanın kendi kendisine tutsak olmasına yol açan kısır döngülerin oluşum nedenlerine ve yaşanış biçimlerine ağırlık verilmiştir.  Çünkü insan, kendisine karşıt düşen davranışların nasıl geliştiğini göremedikçe, özgür olabilmek için neyi aşması gerektiğini de bilemez."

Terminolojik olmayan anlatımıyla gönlümde bir yer edindi yazar.

"İnsan, varolduğu günden bu yana sürekli olarak, içinde yaşadığı dünyayı ve evreni tanımaya ve anlamaya çalışmış, ancak bu çabası içinde en az taşıyabildiği varlık yine kendisi olmuştur. "

Geç buldum ama hemen bırakmamaya ahdettim.

"Kadercilik ve uyuşukluk, çevreyle baş edememenin doğal sonuçlarıdır. "

Bireyin kendi farkındalıkları için, karakter analizi ve psikolojisine açıklamalar bulacağı türden bir şey.

"Güçlülük, yürekli olmayı gerektirir. Yüreklilik ise insanın kendi gerçekleriyle yüzleşebilmesini içerir. "

Gelişim psikoljisinde Freudyen yaklaşımın tam karşılanamadığı yerde, tecrübelerin devreye girdiği bir birikim patlaması.

Tekrar Freud ve Jung okumalıyım, hem de en acilinden.


"...insanlığın kendi yazgısını denetleyebileceği bir üst-sistem, ancak
 alt-sistem olarak bireylerin kendi yazgılarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenmeleriyle gerçekleştirilebilir. "


Bakmayın sayfa sayısına, ciddi söylüyorum salim kafayla, düşüne düşüne, irdeleye irdeleye, sayfalarını çize çize ve en önemlisi kafa yorarak okunacak bir kitap. Zaten bu şekilde okumuyorsanız, göz kası egzersizi yapıyorsunuzdur. Yapmayın!




15 yorum:

  1. 180 sayfa gerçekten çok azmış, gerçi dediğin gibi önemli olan sayfa ya da kelime sayısı olmamalı. Verdiği mesaj, okumaya değer 180 sayfa olmasını, 700 sayfalık ama boş veya çok karmaşık bir kitaba tercih ederim. Bu da güzelmiş, çok teşekkürler. Okumak isterim. :)

    YanıtlaSil
  2. Yüksek Lisansta hocalarımızın önerdiği kitap.Hatta yakınlarda tekrar okudum.Çok iyi bir kitaptır...

    YanıtlaSil
  3. Kitabı bende çok beğenerek okumuştum.Özellikle “Birey ve Toplum” ve "Yaşam ve Ölüm” adlı makalelerini çok beğendim. Ancak, katılmadığım fikirleri de yok değil yazarın. Bunlardan biri, kitapta yer alan hemen hemen tüm yazılarda, yetişkin karakteri ve davranışları altında yatan nedenin çoğu defa bilinçaltında, çocuklukta yaşananlar olduğu tezinden hareket etmesi ve neredeyse bunu kesin bir yazgı olarak görmesi (ki bunu son makalesinde reddediyor gözükse de) benim çok da benimsediğim bir bakış açısı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      aslında psikoloji biliminin babaları sayılabilecek Freud ve Jung üzerinden gidilmesi bu algıyı oluşturmuş olabilir sizde, yazar da son makalesinde bunu açıklamış zaten. Kesin yazgı olarak görülmese de kabul edilmesi gereken bulguları vardır bu ustaların, ha eksikleri olabilir, olmalı da zaten çünkü onların üzerinde argümanları bu kadar tesirli başkaları gelemez ki başka türlü.

      Sil
  4. İnsanı ararken , kendimi ararken az mı geceyi gündüz etmedim kitaplarla , kütüphanelerde mi kaybolmadım, ama cevap çok yakınlardan geldi.. Yunus Emre Hz. şiirleri ve tasavvuf..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edischar,
      kendinizi birinde bulmak güzel olmalı, Yunus efsanedir bence de .

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Kağıt SAlıncak,
      kitap çok güzel, aslında gelirken getireceğim kitap buydu ama işte unuttum :(

      Sil
  6. okuduum severim böyle kitaplarııı :)

    YanıtlaSil
  7. ilkay özgür,
    dili oldukça akıcı, şiddetle tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  8. güzel kitaba benziyor. okumak istedim. merak ettirdiniz :)

    YanıtlaSil