20 Nisan 2022 Çarşamba

ALTIN GÖZLÜK - GIORGIO BASSANI




Sevgili kitap dostu, blogumun takipçisi, anlattıklarımın dinleyicisi:
 bugün de bir başka okudum bitti bölümünden hepinize selam olsun.

Bu kitabımızın çevirisi Yelda Gürlek tarafından yapılmış.
93 sayfa, 1. Basım 2016. 

    "Mutlak yalnızlık içinde, etrafındaki herkesin düşman kesildiği böyle bir yaşamın sonsuza kadar sürmesi mümkün müydü?"

    Nasıl desem sanki bu kitabı daha önceden biliyordum, aslında daha önce okumadım fakat  okumuşum gibi hissettim, bir nevi dejavu yaşadım, belki her kısmında değil ama bazı kısımlarında. Belki de haksızlığa dair satırları fazlaca okuduğumdandır bu hal, kim bilir... 

    Kitapta anlatılanlar içinde,  İtalyadaki Yahudi toplumuna davranışlar, bu topluluk için yapılacak olası yasal düzenlemeler var ama asıl konu bir lgtb hikayesine dayandırılıp , aslında genel olarak kimlik sorgulamasına kadar götürülmüş.
Fakat belki sayfa sayısından mütevellit yarım kalmaya mahkum edilmesi lazımken,  yarım 
bırakılmak istenmeyen hikayenin aslında beklenen ama istenmeyen sonu ile bitirilmiş.   

Filmi de varmış,  keşke Fransız yapımı olsa dedirtti bana. Öylesi bir hikaye. 

Hak ile yemek arasındaki incecik çizginin kutsal açlık ayına denk gelen kısmında, her gün bu ülkenin gencecik evlatlarına bizim içimiz yanarken milletin ziyafet sofralarında arzı endam etmekten ar etmemesine, "ar" ve "had" kelimelerinin bunlardan yoksun kişilerce ahkamlarının kesilmesine, son umutların bir kısım ecnebi videolarında yitirilmesine ilaç olamadı kitap. Ama bunlara ilaç olabilecek bir kitap yazılamadı henüz. 

Bir, okudum bitti zaten kısacık bir şeydi postundan daha selam ederim. Hoşça kalın sevgili dostlar, sağlıkla kalın...








 

18 yorum:

  1. çok okuyunca, evet bunu daha önce okumuş gibi olabiliyor insan:)
    teşekkür ederim güzel yorumun için:)

    YanıtlaSil
  2. Yenmiş haklarla ilgili şu ara okuyabilecegimi sanmıyorum Eylem'cim:)) eline sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      biz okusak ta okumasak ta yiyor birileri Eren'im, artık doysalar keşke.

      Sil
  3. Yazarın Finzi Contini'lerin Bahçesi adlı meşhur romanını (filmi de varmış) okumuştum o da derinine Yahudi toplumunu anlatıyordu ama pek sevememiştim. Hak ve yemek cümlelerinize katılıyorum maalesef çok acı durumumuz. Elinize sağlık Eylem Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      sanırım yazarın kendisinin de bu topluluğun bir ferdi olmasıyla alakalı bilhassa bunun üzerinde durması, bunun da filmi varmış ama izlemedim. Durum fena Gül Hanım ve her geçen gün ne yazık ki umutlar daha çok yitiyor:(

      Sil
  4. İlginç sayfa sayısı da kısaymış, denk gelirsem alırım ben merak ettim yine de.
    Burada bahsettiğin problemlere ilaç olabilecek birşey var mı ben onu da bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      sanırım yok, gerçi her diyarın kendine has muhakkak sorunu var da bizimkinde biz yaşadığımız için daha çok etkileniyoruz, kitap fena değil ya bakma sen bana :)

      Sil
  5. Böyle kısa, çabuk okunup bitirilen kitapların keyfi başka oluyor. Gelsin yeni kitaplar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      ay hadi inş diyelim Şule, bir gün diğerine uymamak için o kadar direniyor ki :(

      Sil
  6. bassani, finzi contini lerin bahçesi, çok çok iyi, romanı da filmi de :) filmini sık sık izliyorum :) bu kitabın filminin adı ne acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      hiç merak etmedim desem yalan olur ama o kadar üşeniyorum ki ona bakmak için , çünkü bakarsam izleme listeme eklicem olmadı hazır açmışken izlemeye niyetleneceğim, pc açık pencere isyanı ile cayırdamak ile kalkıp kafa atmak arasında vs :D

      Sil
  7. Duymamıştım bu kitabı ama okunmalı diyorum ben. Listeme ekleyeyim. teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi,
      tabii efendim siz nasıl uygun bulursanız :) sevgiler.

      Sil
  8. Kitabı daha önce duymamıştım ama seveceğim bir kitap gibi hissedemedim. Senin anlatımın çok tatlı bunu söylemeden geçmek istemiyorum:)))) Emeğine sağlık:))))

    YanıtlaSil
  9. İlkay,
    senin de benimkilere yazdıkların çok mutlu ediyor beni inanır mısın. Evet farklı bir yazın olabilirdi gerçekten, sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Kimlik sorgulaması üzerine kitap ve filmler yapılıyor ama değişen bir şey yok maalesef

    YanıtlaSil