10 Nisan 2022 Pazar

BEHIND HER EYES- SARAH PINBOROUGH


"It's so easy to sow those seeds in people. None of us really knows each other, after all."

    Selam blog camiasının güzide okurları, nasılsınız ? Bizde mevzular yine kitap üzerine... Bugüne özelimizde;

Önce Netflix'te çok izlenenler arasına girdi dizisi, benim saçma zamanlarımdan birinde olmama rağmen(evet farkındayım ama istikrar önemli, saçma zamanların tekerrürlerinden olsa da :) izleyebildiğim  eksantrik bir yapımdı. Tabii diziyi izledim ama kafamda hala netleşmeyen detaylar yok değildi, itiraf.com :D

    Kitabı görünce neden olmasın dedim. İndirdim, artık bu sayfayı okuyanların pek çoğunun bildiği gibi kitapların bazılarını orijinal dilinde okumaya çalışıyorum. Bu arada da bazı İngilizce kitapları da Audiobook /sesli kitap olarak dinliyorum ki hem görerek hem duyarak öğrenme devam etsin :) Yaşam boyu öğrenme dedikleri şeye örnek:) Bu kitapta ise şöyle bir şey yaptım, arka planda açtım sesli kitap halini hem gördüm hem duydum hem de bazı kelimeleri tekrarlama şansım oldu(buna yansıma ya da yansıtma diyorlar sanırım). Bence güzel de oldu. 

    Evet yöntemden çok içeriği anlatmak lazım ama ben yine kompleks takılıyorum. İçeriğine dair stratejik bilgiler veremem ama şöyle bir şey söyleyebilirim, aslında kitabı okurken de diziyi izlerken de paranormal bir aktivasyon beklemiyorken beni bu bağlamda ters köşe ettiğini söylemek mümkün, iş buraya evrilince gerçekçilik kısmı da biraz sulanmış oluyor haliyle. Fakat her ne kadar inandırıcılığına sekte vuran detaylar ile bazı açık bırakılmış yanları olduğunu itiraf etsem de dizisi kendini izlettiği gibi kitabı da kendini okuttu. 

   Yazımın itiraf kısmında " gölgede kalmış" olarak belirttiğim kısımlar da gün yüzüne çıktı, bu da beni ayrıca mutlu etti.

    Diziyi sevdiyseniz kitabı da okuyabilirsiniz bence, benim yaptığım gibi orijinal dilinde hem dinleyip hem okursanız ya da bu yöntemi başka kitaplar için deniyorsanız yazıverin de tek başıma olmadığımı bileyim.
    Bir kitap okudum bitti ama bir sorun nasıl bitti yayınımız daha sona erdi, yeni kitaplarda buluşmak dileğiyle hoşça kalın efendim :) Sevgiyle kalın.


 

14 yorum:

  1. İngilizceye hakimiyet nerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      "hakimiyet kayıtsız şartsız :) hakim olduğumdan değil de hakim olmaya çalıştığımdan mütevellit diyelim, hazırlık sınıfları, özel kursları vs ile.

      Sil
  2. Sadece kitabını okudum, sonu şaşırtıcıydı ama o sona ulaşmak için Louise'i çok aptal kurgulamıştı, bu da öyküyü zayıflatıyor. Yine de değişiklik olsun diye okunabilir, dizisini izlemeyi düşünmüyorum kitap bana yetti. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      ya değil mi bence aslında çok aptal ama sonunda o kadar da değilmiş demeye getirmiş gibi ama gereksiz bir çabaydı :D Bence de kitap yeter :Dteşekkür ederim

      Sil
  3. Diziyi izlemedim, önce kitabı okuyup sonra izlerim:) Kitabı merak ettim:) Mutlaka bakacağım kitaba:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      dizi tabii kitaba göre daha yüzeysel kalmış ama :D sen bilin :)

      Sil
  4. Bu dizi çıktığı zaman herkes izlemiş ve çoğunluk beğenmişti. O zamandan izlemek aklımda ama henüz kısmet olmadı. Önceliğim dizisi olacak. eğer çok seversem kitabını da okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      ne izlendi değil mi Şule ya, bence de dizisini izle önce ben önce kitabı okursam dizi/filmden keyif almıyorum :D

      Sil
  5. dizi fena değildi, bu tür diziler seviliyor, başkaları da var, kitabısını okumam artıkın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      bunlar netflix ile hasıl oldu sanki ya da sayısı arttı bu ve benzerleri. Kitap daha iyi ya :D diziye nazaran :D

      Sil
  6. Hahaha, son kısma çok güldüm.
    Neyse öyle de böyle de bitmiş canım, yeni kitaplarda buluşalım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      bazen gerçekten ne yapıyorum ben oluyorum :D inş canım, yeni kitaplar yeni heyecanlar bizimle olsun

      Sil
  7. Kitabı da diziyi de çok sevmiştim, bu arada yöntem şahaneymiş Eylem'cim bravo:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ERen,
      teşekkür ederim, biraz ağır işliyor ama bence de şahane :D

      Sil