26 Nisan 2022 Salı

30 GÜN MUTLULUK ETKİNLİĞİ VE NEREDESİN BERNADETTE- MARIA SEMPLE


Selam sevgili bu sayfanın okuyucusu, kitapların izleyicisi, gönlümün efendilerisi ...
Aslında bu post Neredesin Bernadette kitabının yorumuna özel olacaktı nitekim hala alt satırlarda kendisini görmeniz mümkün olacak. Fakat o yorum o kadar tatmin etmedi ki beni, ne zamandır paylaşılmayı beklediği halde elim bir türlü gitmedi.
Sonra Şule'nin 30 Gün Mutluluk Etkinliği'ne de katılmadığım aklıma geldi ve şu an bu satırların ortaya çıkışı bu  vesileyle oldu. Etkinlik detaylarına ve Şule'nin bloğuna bir göz atmak isterseniz lütfen

Öncelikle kısacık bir açıklama yapmak isterim, Şule bu etkinliği bizimle paylaştığı zaman O'na da yazmıştım:
 2020 Nisan ayında verdiğim kayıplar sonrasında toparlanabilmem oldukça uzun sürdü, hala da eski Eylem olamadım...Sanırım bundan sonra eskisi gibi olabilmemin imkanı da yok. Bu sebepten bu ayda mutlu olabileceğim bir şeyler bulabilmek benim için oldukça zor, hatta neredeyse imkansıza yakındı.Ama hayat öyle bir şey ki bir şeye ağlarken gözlerinizdeki yaşlar eşliğinde başka bir şeye gülebiliyorsunuz. Sanırım buna Hayat deniyor ve hayat devam ediyor. 
Nisan kitaplar ve filmler ile başladı, son sürat bitirdiğim kitaplar ve izlediğim dizi/filmler ile mutlu olmasam bile depresif hissetmekten kaçınma provaları yapmaya adamıştım kendimi, Nisan ilk haftası Oğlumun rahatsızlık nüks etti. Sonuçta tedavi edilebilir bir şeyse de sinir yıpratan cinsten fakat yine de mutlu olacağız o sebepten bunu:
 Geçiniz.
Nisan 2. haftası bügüne kadar yaşadığım en büyük ve en acı kaybımın yıl dönümüydü  o haftayı komple atlasak mı derken ...
 ev sahibi evi sattı,  "güya" yatırım için alan yeni sahiplerin ecnebi olduğu ve bizi evden çıkaracağı geldiğinden ....
Geçiniz.
Nisan 3. haftasında İstanbul'da geçirdiğim 5 yılın 3'ünde ahbaplık ettiğim Osmanlıca sınıfımın güzide insan topluluğundan birinin kızının nikahı vardı, neredeyse 6 aydır oturduğum koltuktan sadece dumbellarıma kavuşmak, ev işi yapmak ve oğlanın "şöferliği" için kalktığımdan İstanbul bana oldukça uzaktı fakat bazen gitmeniz gerekir çünkü bazı zamanlar bazı kişilerle birlikte olmanız size iyi gelecektir.






Buna istinaden 23 Nisan gecesi Ankara Express ile 22.00'da yola çıktım, maksat 24'ünde nikaha katılıp yine 24 Nisan gecesi 22.18 Express'i ile geri dönmekti. O gece siz isterseniz trende ön koltuktaki bebenin mütemadiyen ağlamasından ötürü deyin, ben istersem Downton Abbey'in 2. sezonunu izlediğimden ve koltuğumun yanında priz olmasından ötürü diyeyim, hiç uyumadım. Sabah 6.00'da Bakırköy'de olmam gerekirken 8.30'da ayağımı kutsal Hebdomon/Makriköy/Makrohori topraklarına atabildim. Derhal yeğene intikal edip kestirmekti niyetim fakat sohbet muhabbet ile vakti harcayıp uyumadan nikaha yetiştik.




Nikah sonrası sıfat'ül eşgalimiz.  Burada bırakmadık işi tabii, esprilerin yerini kahkahalara, hasretlerin yerini yeni buluşma planlarına bırakmasıyla beni tekrar trene teptiler ve Ankara'ya postaladılar.  
Sevgili dostlarım Nisan ayını son 2 yıldır ilk kez yaşanası hale getirdiler . Okumuyorlar blogumu ama yine de buradan bir daha teşekkürler, mutlu olun gençler. Yüzünüzden gülümsemeler eksik olmasın. 
Not:Trenle geri tabii yine 2.30 saat rötarla gelebildik ama bilemiyoruz tabii, belki de uzaya 4 şeritli yol yapılınca trenlerdeki tehirler normal karşılanıyordur. Kimsenin bir yere yetişmesi gerekmiyordur. Vs. Geçelim.

Gelelim 2022'de tek yıldız verdiğim ilk kitaba:
 






Selam sevgili blogumun sevgili takipçisi,  bugünkü kitabım:
364 sayfa, Boran Evren çevirisi, 2013 ilk basım yılı, Elif'ten araklama tarihim :23.01.2018.

Ne kadar çok uzun zamandır okunmayı bekleyen kitaplarımdan birini daha sonunda okuyabildiğim için pek mutluyum. 
Bu kitabı bir zamanlar aşırı övülen bir kitap olduğunu söylemekle işe başlayalım. Aynı zamanda oldukça fazla da okundu. Tabii sevmek için önce okumak lazım.  🙄
Fakat işler bende bu şekilde gelişmedi, birincisi çok uzun zamandır goodreads te 1 ⭐ verdiğim olmamıştı fakat bu kitap bunu başardı.  Kutluyorum kendisini.  

Bernadette neden kayıp? bilmek ya da bulmak isteyenler okusun tabii.  Ama kitabın tanıtım arka kapak yazısına bakarak kitapta yer alan "fatura"nın bir yazım türü olmadığını belirtmek  lazım sanki. 
Gerçekten hiç sevmedim, ne kadar Gillian Flyn yazmış olsa da "iyi" diye bana hitap eden bir absürt komedi değildi.  
Ama seveni ille ya da illa olacaktır. 







 

12 yorum:

  1. Nisan ayını hiç sevmem , çok hüzün barındırır bende...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dlkgzr,
      çok üzgünüm, aslında bahara açılmak lazımken bir yanımız hep tarumar...

      Sil
  2. İlkay,
    teşekkür ederim :) ay inş hepimizin :)

    YanıtlaSil
  3. Nisan ayını güzel kılan dostlarınız olması sevindirdi beni. :)
    Etkinliğe farklı bir yorum gelmiş oldu ve sevdim ben.
    Bu kitabı o zamanlar çok merak etmiştim ama nedense almamışım sonra da unuttum heralde, şimdi iyi ki unutmuşum dedim. :)

    YanıtlaSil
  4. Nasıl güzel bir giriş olmuş yazıya:) Son haftasında da olsa güzel bir şeyler yakalamak, yaşamak güzel olmuş. Belki de benzer sosyalleşmelerin sayısını artırmak lazım zamanla. Şimdiden mutlu bayramlar:)

    YanıtlaSil
  5. Bu mutluluk etkinligiydi okumuştum bloglardan birinde sonra da unutmuşum;) Kayiplariniz için çok üzüldüm hayat öyle böyle devam ediyor:)

    YanıtlaSil
  6. Kayıplarınız için çok üzgünüm. Bu tür kargaşaların içinde insanın sosyalleşmesi, aklını başka yere vermesi en iyi şey galiba. Bu yazarı hiç duymamıştım açıkçası. Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  7. Eylem'cim iyi ki gitmişsin nikaha, hayat kayıplara rağmen devam ediyor işte ve bizi yeni güzellikler bekliyor daima... yürekten sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. kitap evet işte idare ederdi :) ankara expresi anın çok hoştu :) ankara ekspresi, filmi var o da hoş, ediz hun, filiz akın :)

    YanıtlaSil
  9. hayat kayıplarla kazandırdığı dostlarla bir bütün, kabullenmek zor olsa da alışıyorsun..
    gülen yüzün solmasın, sevgiyle kal:)

    YanıtlaSil
  10. Mutlu anlarının hep olması dileğiyle:))) Yüzün hep gülsün:))) Nisan ayını çok severim ben, iyi gelir bana hep:) Kitabı duymamıştım, bakacağım, merak ettim:) Ankara Garı fotoğrafını görünce yolculuk yapmayı çok çok özlediğimi fark ettim, benim de yakın zamanda İstanbul planım var ama aksilik olmazsa:)
    Tatlı sevgiler dilerim:)))

    YanıtlaSil
  11. Nisanın senin için güzel geçmediğini söylediğinde bu kadarını beklemiyordum. Neyse ki sonu güzel bitmiş.

    Hiç uyumadan nikaha gitmek ha. Tebrikler valla. Ben hayatım boyunca hiç bütün gece uykusuz kalmadım. İnşallah kalmam çünkü uykuyu çok seviyorum :-)

    YanıtlaSil