11 Nisan 2022 Pazartesi

ABİS-ASLI TOHUMCU

 

89 sayfa, "ölüm" üzerine, "öldürmek " üzerine yazılmış hikayeler.

Abis, okyanusların gün ışığının giremeyeceği kadar derin olan yerine verilen isimmiş. Bu kitabın ismi olması acaba karanlık hikayelerinden mütevellit mi?

"...benim yerime o benim elime doğmuş olsaydı bile, bugünkü kadar içim titreyemezdi babama." 

Turnike.


    Aslı Tohumcu okumuşum daha önce ben, 2018'de 

Yok Bana Sensiz Hayat adlı kitabını.O kitabın yorumundan bu yana da hiselerimde çok bir değişim olmamış yazarın kalemine dair. Aslında bunu söylemek belki de çok doğru değil çünkü bu kitaptaki bir iki hikayesinden, en azından hikayelerin içindeki bir iki cümleden fazlaca etkilenmiş olabilirim. Fakat genel kanım çok Aslı Tohumcu okuru olmadığım. Sanırım tam da şu anda bunu itiraf etmiş oluyorum, anlamıyorum bazı kitapları :) Post modernist kalemleri seviyorum desem de bazılarını, özellikle hikaye formundakileri yakalamam kolay olmuyor.

    "Sıkıldım, gitmem gerek, arkada bırakmam. Sana da olmuştur, her şeyi bırakıp gidiverebilme, elindeki çay fincanını mesela, başlangıç olarak tabi, öyle masa ıslanmasın diye itinayla falan değil bırakmak elinden, artık nereye düşerse, yapmakta olduğun işi, evi barkı, dostları, aileni, hiçbir şeyi ve hiç kimseyi takmadığın bir an olur, öyle işte."


     Kitabı ille okuyun, hayatınıza anlam katacak öyküler bulacaksınız gibi beylik laflara gerek yok. Fakat ille de öykü sever ille de post modern tutkunu iseniz, ya da edebiyatı teknik bağlamda etüt edecekseniz, hikaye tahlillerinde kariyer planlıyor iseniz okuyun.

    Karanlık öyküler okurken, aydınlık günleriniz olsun. Sağlıkla kalın.

18 yorum:

  1. tohumcu, duyup da henüz okumadıklarımdan, aklımdaydı, okurum alışverişte rastgelince :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ciddili mi okumuşsundur diye düşünürüm bence sen seversin bunu, biraz fazla kan ve kasvet ama farklı yani :)

      Sil
  2. Bi' ara Aslı Tohumcu çok modaydı ekranlarda:) Ben de daha okuyamadım. Ya ben zaten klasiklerden yenilere yer açamiyorum, zorla okuyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      sorma evet modern popilerden kendisi, :D klasikler de iyi gidiyor :D

      Sil
  3. Aslı Tohumcu'yu ilk kez duydum. Biri bana hediye etmezse okunmayacaklar kategorisine aldım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. she is the man,
      hediye etme kısmını yapardık ama ben de elektronik kitap olarak okudum, eğer fikir edinmek istersen sanırım Hattuşa'da var, bilmiyorum o şekilde okuma yapıyor musun gerçi ama aklında olsun :D

      Sil
  4. Hiç okumadığım bir yazar ve duymamıştım da ismini daha önce. Ölüm ve öldürmek biraz kasvetli olsa gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi,
      çok kasvetli, inanılmaz. Sanki her gün içimizde olan hislerin alenen dışa vurumları, itiraf ediyorum oldukça vahşice.

      Sil
  5. Yorumlardan bana da hitap etmediğini anlamıştım Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
  6. öldürmek ...okuyamam galiba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalemyazar,
      hassas bünyelere hitap etmeyecektir bence de :)

      Sil
  7. Daha önce bilmediğim bir yazar. Bu kitabı sevemem gibi hissettim yazından. Emeğine sağlık:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      ben de öyle düşünüyorum, sanırım çok sevmeyebilirsin, teşekkür ederim

      Sil
  8. Yazarı hiç okumamışım ama öyle de kalsın sanki :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak,
      vilkomen beybi, ahaha piki :) kanlı zaten senlik değil...

      Sil
  9. bir kitabını okudum devamı gelmedi:)

    YanıtlaSil