20 Kasım 2019 Çarşamba

BU ÖLÜMSÜZ- ROGER ZELAZNY

Çeviri: Sönmez GÜVEN 
1. Basım 2000
183 sayfa

"Eski Topraklar'da, Sıcak Topraklar'da insanın karşısına bazen nelerin çıkıverdiğini bilenler, efsanelere fazladan çaba sarf etmeksizin rahatlıkla inanırlar..."

"Böylece kanım donuyor olsa bile gülümsedim, çünkü insanların aklımdan geçenleri bilmelerinden hoşlanmam. "

"Bir ölünün yegâne taahhütü cenazeciye karşıdır. "

"Hiçbir şey sizi birilerinin öldürmek istemeleri kadar yaşama bağlayıcı olamaz."

"Şimdi geri dönüp bakıyorum da tüm yaşamım bir buluşmalar ve vedalar zinciriymiş gibi görünüyor.  'Merhaba,' diyorum. 'Hoşçakal,' diyorum.  Sabreden sadece Yer oluyor."

"Eğer genç olsaydın ürünlerini verememiş büyük bir yeteneğin yok oluşu olarak ölümüne yas tutulacaktı . Ama sen yaşadın ve artık bunu söyleyemezler. Kimileri kendi Turuvalarının önünde yaşanacak kısa ve ilâhi bir yaşamı arzularlar, kimileri uzun ve huzurlusunu. Ve hangisinin daha iyi olduğunu kim iddia edebilir? "

🌺🌺🌺🌺🌺

Çirkin bir Kallikanzaros efsanesidir bu, Kos'ta başlayan. 
Mısır'a  uzanan...
Bir sevda efsanesi, bir yaşam mücadelesi ama hepsinden ötesi bir mit yazması.

1966 da yazılmış kitap. 

Güzel ama vahşi bir hikaye. Biraz mit, biraz tarih, biraz bilim bilmek hikayeyi kavramak ve daha iyi anlamak için, kitabı tercih ederken dikkat etmeniz gereken şey. 








14 yorum:

  1. Daha önce duymadığım bir kitap.Dikkatimi cejen vahşi bir kitap cümlesi oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incidennotlar,
      hemen açayım kelimeyi, bir takım savaşlara yer verilmiş kitapta, kelime onları anlatmak için ;)

      Sil
  2. Aklımda olan bir kitap. Bir ara okusam keşke. Geçen sene yeni basımı da yapıldı. Hatırlatma için teşekkürler Eylem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      Benim de uzunca bir zamandır elimde idi. Sahaflardan edinmişim, bir hayli eskice kondisyon olarak. Ben teşekkür ederim yorumsuz bırakmadığın için, sevgiyle...

      Sil
  3. ilginç bir kitaba benziyor; vahşi ama bilim var mit var... merak ettim:)

    YanıtlaSil
  4. Kos tan Mısıra uzanan hikaye keyifli olmalı inceleyim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      keyifli olmasının yanında zor da bir hikaye, anlatım olarak değil ama çok derin:)

      Sil
  5. 66'da yazıldı dedin ilgimi çektim, bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. burcu,
      ben dediysem doğrudur, dermişim :) ben de yazılanın yalancısıyım ;)

      Sil
  6. zelazny den bişiler okudumdu fena değil eveey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      gerçekten fena değil, çok enteresan bir şekilde hem yalın anlatım hem de derinlikli mevzular, enteresan birleşim :)

      Sil
  7. daha önce duymadım bunu :) yorumuna sağlık bir bakayım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arsel'in Okyanusu,
      umarım en az benim kadar etkilenirsin ;)

      Sil