31 Mart 2023 Cuma

25-31 MART/ 13. HAFTA

    2023'ün 13. haftasından merhaba arkadaşlarım, nasılsınız? 
Bu hafta hiç kitap bitirememiş olmakla birlikte, fazlaca film /dizi izlemesi yaptığımı sevinerek yazıyorum. Hem de izlediklerim uzun zamandır izlemek istediklerim olunca, değmeyin keyfime. 😍
    26 Mart Pazar günü,  çok uzun zamandır izleme listemde olan ve hatta pandemi döneminde belki de yüzlerce kez açıp, izlemeye bir türlü başlayamadığım o filmi izledim. Bakmayın siz Zombi Ekspresi yazdığına ismine, filmin İngilizce adı Train to Busan😆, Korecesi kim bilir nedir!
   Film: 5 ⭐ fazlasıyla hak etmiş,  beni ağlatmış bir filmdir ama bu ikincisi zaten hiç zor değil 🙄
    Oyuncu kadrosu efsane; Gong Ji-cheol artık hepinizin bildiği bir kişi, Squid Game dünya çapında izlendiğinden ötürü,  fakat ben kendisini Coffee Prince ikenden bilirim. Hey gidi günler 😍 fakat filmin jokeri bir tane değil... Woo- shik'i de Parasite 'den hatırlayacaksınız. Kore yapımlarına aşina olanları mutlu eder bu kadro :)
    Gelelim filme, arkadaşlar film üzerinde de yazdığı gibi korku, gerilim ve aksiyon içerir. Zombi filmidir ve bolca kan vardır, müthiş üzücü durumlara gebedir, vs. İzlemeyen kalmasın 🥴
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

    Bu diziyi artık avukat olmuş bir yeğen tavsiyesi üzerine izledim, teşekkürler kendisine.👏👏👏👏

19. Yüzyıl sonları, İtalya, ve bir KADIN , avukat olmak için mücadele ediyor.
    The Law According to Lidia Poët, gerçek Lidia Poët'in biyografisinden esinlenerek çekilmiştir, bu diziyi 28 Mart gecesi bitirdim. 5⭐ verme sebebim taraflı. Yıldızların hepsi Lidia Poët'e. Bazı kadınların, insan olmak/sayılmak için gösterdikleri çaba müthiş.  Ve beni bu tarz mücadeleler her zaman çok fazla etkilemiştir. 

    Biz haklarımızı altın tepside bulduğumuz için, bugün pek kıymetini bilmeyiz, oysa Atatürk'ün bu ülkede sadece kadınlara verdiği hakların, pek çok Avrupa ülkesi hayalini kurabiliyordu bir zamanlar. 

    6284'ün tartışıldığı şu günlerde, bilhassa bu konuda oldukça öfkeliyim, ne yazsam ucu birine dokunacak, o sebepten kısa kesiyorum.  

⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖
    V for Vendetta 'yı 30 Mart gecesi bitirdim, ne zamandır izlemeyi istediğim filmlerden biriydi. 
    Gördüğünüz üzere yine bir 5⭐, bu film, kusursuz değilse de oldukça yakın. Bir isyanın anatomisi... Biri bu filmin; insanlar eğer hayır demezse, hükümetlerin her istediğini yapabileceğini anlattığını yazmış, bir başkası; bütün sözlerin anarşizm ve anarşist propagandası olduğunu. İnsanın aklına yudum insanının "anarşik bunlar" tanımı geliyor. 
    Artık kimin anarşik, kimin vatansever, kimin elinin kimin cebinde olduğunu pek bilmiyoruz. Hatta, çoğu zaman ben, kendimden şüpheye düşüyorum... 
    Terör örgütleriyle dansımız, vals ile başladı ama sonra sanki bir anda direk dansına döndü, fakat direk kimdi, dansöz kim orası biraz karıştı gibi... Neyse.... 
Bir iki klişe sahneye burada yer vermeliydim.



Sevgili arkadaşlarım bir haftanın daha sonunda geldik, izlediklerinizle, okuduklarınızla ve pek tabii sağlıkla geçecek yeni bir hafta diliyorum. Sevgiyle...

 

16 yorum:

  1. Bu hafta özellikle de bu ay doğru dürüst okuma ayı olmadı benim için. Bakalım, nisan umarım güzel geçer. 😅😅😅😅

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konumuz Kitap,
      muhtemelen bugünden sonraki hafta da beni vurabilir ama sağlık olsun yeter. Umarım, Nisan verimli bir ay olsun.

      Sil
  2. V for Vendetta'yı ben de geçen sene izlemiştim galiba. Beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan yazılar,
      beğenilmeyecek gibi değildi, :)en azından verilen mesaj bakımından :)

      Sil
  3. V for Vendetta'yı izlemiştim. çok güzeldi bence de

    YanıtlaSil
  4. V for Vendetta'yı izlemedim, bakayım bir ara:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      muhakkak izle diyebileceklerimden :)

      Sil
  5. vendetta yı arada bir izlerim, bıkılmaz, busan da arada izlenir, ondan da bıkılmaz, busan 2 de var ama ilki az daha iyi :) diziyi not aldım saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      busan 2'yi gördüm ama bakalım ne zaman, diziyi seveceksin kaçırma :)

      Sil
  6. Süpermiş Eylem'cim bir sürü film, dizi.. ne güzel:) bense haftalardır bir kitabı bitiremedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      canın sağ olsun Eren, sağlık olsun, bazen oluyor öyle zamanlar...

      Sil
  7. V for Vendetta en sevdiğim filmlerden:)

    YanıtlaSil