1 Mart 2023 Çarşamba

URSULA KROEBER LE GUIN

     Selam arkadaşlarım, yine bir derleme, toplayıp bir araya getirme postu ile sizlerleyim. 

    Benim çok sevdiğim bir kalem, çok yakın zamanda kaybettik maalesef...

        Bu postun benzerini Sabahattin Ali ile yapmıştık, şimdi 2. kalem Ursula olsun istiyorum, zira bu yıl, O'nun da elimde olan kitaplarını okumaya çalışacağım. Bu bağlamda Batı Sahili Yıllıkları serisinin ilk kitabı olan Marifetler'i okumuş olmama rağmen, uzun zaman geçtiğinden, O kitabı tekrar okuyup, bekletmeden seri devamlarını getirmek istiyorum. Eskiden seri kitapları art arda okumayı sevmediğimi söylediğimi söyleyenleriniz olabilir, değişiyoruz azizim, her şey gibi biz de değişiyoruz. 

            

    Bu yazardan, bilhassa bir tek kitap önermemi isteseniz; Mülksüzler, derim. 

  Siz okudunuz mu, bu sevgili kalem üstadından? 

    Haydi şimdi kısaca hem yazardan bahsedelim, hem de yazarın kitaplarından hangilerini okumuşum bir bakalım.

    *Kitapların üzerinde tıkladığınızda,  kitabın yorumunun olduğu sayfaya yönlendirileceksiniz. Keyifli okumalar dilerim.

                        Ursula Kroeber Le Guin (1929-2018)

    Antropolojist baba ve yazar bir anne; spekülatif kurgu, bilim kurgu ve fantazi olarak belirlenmiş bir tarz; 23 roman, 12 hikaye, 11 şiir, 13 şiir kitabı, yanında essayler ve çeviriler ile; 6 Nebula, 7 Hugo ödülü ve başkaca ödül ve başarı takdirleri...

    Benim için yazdığı tür fantazi de olsa, kurgu da olsa, distopya da olsa önemli değil, kusursuz dediklerimden biridir yazar. Yazarların kraliçesi...Görelim ne okumuşum yazardan.

SERİLER

Yerdeniz Serisi

1-YERDENİZ BÜYÜCÜSÜ






BATI SAHİLİ YILLIKLARI

TEK KİTAPLARI




9 yorum:

  1. Yazarı hep merak ediyorum ama henüz hiçbir kitabını okumadım. Mülksüzler'den başlayabilirim sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      Benim için en fevkalade eseridir ama sevmeyeni olduğunu da biliyorum, umarım seversin :)

      Sil
  2. ilkay,
    Vahşi kızlar bende yok sanırım, üzdü :(Bence seri tamamlamayı bekleme, :) Mülksüzlerr'i ben çok severim ama sevmeyen de çıkıyor, biliyorum :) Kitap fiyatları çok çıktı demiyorum, gün geçmiyor ki çıkan bir şey duymayalım :) Okuyalım canım, inş :)

    YanıtlaSil
  3. Seviyorum bu yazarı. Aslında alıp tüm kitaplarını okumalı. Ah ekonomi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      evet bütün kitapları okunası yazarlardan biri, ben de seviyorum :) ekonomimiz ahh her şeylerimiz, .neyimiz kaldı ki :(

      Sil
  4. süfer evet :) bilimkurgu ve fantastik :)

    YanıtlaSil
  5. bu aralar sadece işe gidiyor geliyor yatıyor uyanıyorum. Bu hafta hiç kitap okumadım sanırım artık kitap okuma maratonuna geri dönmem lazım iyi bir koşuşturma beni bekliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dear monarosa,
      rutin işlerimizi yapabilmek te önemli, ama kitaplarsız hiç olmuyor

      Sil