7 Nisan 2023 Cuma

1-7 NİSAN/ 14. HAFTA

    Sevgili arkadaşlarım 14. haftayı da bitirdik 😁 , nasılsınız? Nasıl geçti haftanız? Ben bu hafta, geçen haftanın acısını çıkartırcasına okumaya çalıştım.  İlk kitabım Ursula K. Le Guin ablamdan Sesler. Bu kitap Annals Of The Western Shore serisinin 2. Kitabı, ilk kitap Marifetler'i geçtiğimiz haftalarda okumuştum.  

⭐⭐⭐⭐


     "Yaratıcıların, ev işleri ile yemek pişirme kısmını neden masalların dışında bıraktıklarını hep merak etmişimdir. Bütün büyük savaşlar, cenkler bu yüzden, gün sonunda aile bir sofra etrafına toplansın da huzur içinde bir-iki lokma yesin diye yapılmıyor mu?"

    Ursula, hakikaten bu işi güzel yapmış, distopik dünyalar kurmayı fevkalade güzel başarmış bir yazar, bu seri de daha önceki dünyalarından eksik değil.  Fakat aklınızdan geçen o soruyu duyar gibi oluyorum, cevabım evet, seriden bağımsız okunabilir kitap, her ne kadar önceki dünya kahramanlarımız bu hikayeye dahil olmuş ise de ve pek tabii ilk kitap evvelce okunsa daha iyi olabilirse de, okunmasa da olur. 



"On yedi yılda çok şey kaybolabilir. Bir nesil, bilginin cezalandırıldığı ve cehaletin saadet olduğunu öğrenerek yetişiyor.  Bir sonraki nesil cahil olduklarını bile bilmeyecek çünkü bilginin ne olduğunu bilmeyecekler."

    Bu hikayede  Orrec ve  Gry'ı görmek, onların büyüdüklerine tanık olabilmek güzel.  Fakat ayrıca bu kitapta anlatılan Galvamant şehrini de hayal etmek çok keyif vericiydi. Ansul Seferbeyi ve Memer ise efsane kişiliklerden, hikaye muazzam,  kitaplar baş köşede yer almış.  Ve pek tabii bu özgürlük mücadelesi içinde bulunmak paha biçilemez.  
    
    Bütün bunların akabinde okuduğum başkaca yorumlarda, kitapta anlatılan dünyanın, aslında Irak'ın işgalini anıştırdığı/ anlatıldığı yazılmış , aslını isterseniz okurken bile hissedebiliyorsunuz bunu. Belki Irak adını koyamıyorsunuz ama eğer o coğrafyaya yakınsanız, ve yaşananlardan az buçuk haberdarsanız, fark ediyorsunuz tanıdık bir dünya olduğunu. 

    Kitaba goodreads puanım 4 yıldız :)
💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
⭐⭐⭐⭐⭐
    4 Nisan'da Burak Aksak 'ın Leyla ile Mecnun adlı kitabını bitirdim. Son zamanlarda, en hızlı okuduğum kitap unvanını, alma hakkı kazandı böylece.  Ve en çok güldüğüm kitaplardan biri oldu. Dizisini izlememiştim fakat kitap bitmeden yani dün gece sahur beklerken birinci bölümden başladım,  1.5 saat olunca bölümü tabii, başladığım gibi bitiremedim 🤪

    "Hayat zor,  hayat acımasız. Ben de isterdim geçmişimden koşar adım kaçıp, yepyeni başlangıçlara doğru yelken açmayı. Ama ayağımda annemin terlikleriyle en fazla bakkala kadar gelebildim. "
    Ve çok sık yapmadığım bir şey yaparak 5 yıldız verdim kitaba, tabii bu puan okuduğum hikayenin, benim şahsi keyfimi yerine getirebilmesine verildi. Yani çok ta akademik bir değerlendirme beklemek anlamsız :)
    Yine de son zamanlarda yaşanan bunca acı, bunca hüzün ve pek tabii ülke umutsuzluklarıma iyi geldi. Okuyun. İzleye de bilirsiniz tabii, belki de izlediniz :)

    Bir haftayı daha böylece bitirmiş bulunduk, sağlıkla kalın, kitaplarla kalın, hoşça kalın :)

9 yorum:

  1. leyla ile mecnun dizisine yeni başladım ben de bikaç bölüm izledim ve bol bol güldüüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ben de 2. bölümü bitirdim ama kitap daha iyi, kesinlikle gülme garantili :D

      Sil
  2. Ursula Le Guin kütüphanede yok. Bir ara gözü karartıp almalı birkaç kitabını. Leyla ile Mecnun dizisinin kitabı olduğunu bilmiyordum. Eşim fena fanatiği o dizinin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      aslında dizisi sonra çekilmiş ama tabii popülarite bakımından kitabın önüne geçmiş. Le Guin ne önersem bilemiyorum, Mülksüzler benim için bir efsane ama beğenmeyeni de yok değil:)

      Sil
  3. Leyla ile Mecnun dizisini beğenmedim ben. Ama kitabını bu yorumunuzdan sonra okumak istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,
      dizisinin devamını ben de getiremeyeceğim sanırım ama kitabı iyiydi :)

      Sil
  4. Ne güzel okuyorsun bol bol, son zamanlarda ben hiç okuyamıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      okuyamasam delirirdim herhalde Eren:( Konsantre olmak için atmadığım takla yok ama :D Kafamdaki sesleri susturmak için, Bach Chello larını dinlemek iyi geliyor bana :D tavsiye ederim :)

      Sil