30 Nisan 2023 Pazar

15 - 30 NİSAN 2023

    Merhaba sevgili blog arkadaşlarım, nasılısınız? Ben burada yokkken;
    17 Nisan Pazartesi,  Lucy Lennox'un  Professor platonic kitabını bitirdim ve O'na 2 yıldız verdim. İnanın tek  ya da hiç yıldız  verilebilirdi, fakat yazarın oturup yazma sürecini göz ardı etmek istemedim. Çok kısa, çok çok ama çok hızlı gelişen bu aşk hikayesi, hızına binaen inandırıcılıktan uzaklaşmıştı. Ve okur olarak beni tatmin edemedi. 
 


“Bir damla gözyaşım yok. Ama ağlıyorum. Her-şeye-çok-geç-kaldım.”
18 Nisan'da Yalnız Uyuyanlar İçin kitabını bitirdim.
Beni bilen, Cemil Kavukçu dendiğinde akan suların durduğunu bilir, bir kitabını daha okumuş olmanın keyfini sürmekteyim, her ne kadar öyküleri karamsar, hafif iç gıcıklayıcı, biraz şüphe uyandırıcı idiyse de bu kitabında... Bu pek tabii ki benim taraflı ve kayırmacı görüşüm, sevmeyeni de olacaktır, fakat ısrarla öneririm, muhakkak bir Kavukçu kitabı okuyunuz.


    27 Nisan günü Murat Gülsoy'un Büyübozumu : Yaratıcı Yazarlık,
Kurmacanın Bilinen Sırları ve İhlal Edilebilir Kuralları, isimli kitabını bitirdim. Yazarı akademisyen olarak bilenleriniz olmayabilir ama kitaplarını okumuş ya da görmüşsünüzdür diye düşünüyorum.  Bu kitabında Gülsoy bütün akademik bilgisini döktürmüş, buna rağmen okuması hem kolay hem anlaşılır bir kitap olmuş. 
    Gördüğünüz gibi 5 adet yıldızını da almış, gerçi kendisine yıldız vermek benim haddim değil, ve elimde olsa bir kaç yıldız daha eklerdim. 
    Kitap; kitap yazmak isteyenler, buna teşebbüs edenler, ve okurlar için hem bir kılavuz, hem bir ansiklopedi, hem de bir pusula vazifesi görüyor. Bu kitaptan sonra okumak isteyeceğiniz pek çok kitaptan  alıntıla barındırıyor. Ben açıkçası kitap yazamayacağım, fakat benim gibi bir okurun  da dikkatini çekmeyi başardı ve diğer bahsi geçen kitapları okuma arzusu hissetmesine vesile olabildi. Bahsi geçen bazı hikayeleri ve yazarları okumuşluğum var, hatta severek okumuşluğum var. Bazılarını da not almışım, onları da sizler ile paylaşıyorum.  
    Fakat bu kitabı bilhassa okumanızı ister ve tavsiye ederim, sadece yazar adayları için değil, biz okurlar için de fevkaladefaydalı olabilecek ve farklı bakış açıları kazandıracak inancındayım.  Keyifli okumalar...

NEREYE GİTTİM 
Ankara'ya ısınamadım malumunuz, o sebepten çok fazla yaşamına ayak uydurabildiğim söylenemez, belki bu sebepten bu şehri tanımaya ilgim pek az. Fakat 28 Nisan'da eşimin işi Sulu Han tarafına düşünce, ben de bu hanı sık sık Ankara'da ne var, sayfasında gördüğümden, ve yağmurlu günlerde yürümeyi sevdiğimden peşine takıldım. Suluhan beklediğim gibi değildi...Daha büyük, daha tarihi dokusu korunmuş bir şey beklemiştim....
Türkiye İş Bankası İktisadi Bağımsızlık Müzesi 'ni bir arkadaşı ile gezmiş, girelim dedi ama kapanışı çok yakındı ve oldukça hızlı bir tur olmak zorunda kaldı, siz bol bir zamanda gidin. Çünkü 5 katlı ve incelemek isteyebileceğiniz fotoğraflar olabilir. Tabii yıllar önceki fotoları görüp uzun uzun düşünebilirsiniz. Ne çok keşkelerim oluyor o zamanları gördükçe...


Agustus ve Roma Tapınağı 
Ki kendisinin üzerinde bugün Hacı Bayram Veli camii var. Etrafı ise vakıf ve derneklerle çevrili...

Bir postun daha sonuna geldiniz, yeni postlarda görüşmek dileğiyle, kalın sağlıcakla...

10 yorum:

  1. ayfer tunç ve murat gülsoy birlikte yazma dersleri veriyolar uuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      iki klas isim, keşke o derslerden alma şansı bulsam :)

      Sil
  2. profesör platonik dilimize çevrilmemiş, merak ettim, 2 yıldız vermişsin ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      çevirmeye bile gerek duymamışlar :D Eren vallahi çok kısa , yani okumaktan imtina etmeyebilirsin, fakat hala önerme kısmında sıkıntılı bir hikaye diye düşünüyorum :)

      Sil
  3. Blog yazma adına da öneriler var mı kitapta :)

    YanıtlaSil
  4. Murat Gülsoy'un kitabını faydalı bulmuştum... gezdiğin yerleri görmedim, bakalım canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      sen tabii yazar gözüyle de değerlendirmişsindir, faydası olacağını düşündürdü bana da. Bu taraflara gelirsen haber ver :)

      Sil
  5. Bu aralar ben de burada bir varım bir yokum:))) Ankara'yı ben de sevemedim yıllardır, o yüzden seni anlıyorum:) Murat Gülsoy kitaplarını okumadım hiç, merak ettim, bakayım:))) Zaten bu ara bakacağım dediğim kitaplar hiç bitmiyor:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      kitaplar asla bitmez, sen daha gençsin ya, benim yaşımda bilem bitmiyor, bitmeyeceğine ikna oldum ben :D ama bitmesin ki zaten :)fakat daha hızlı okuyabilsek keşke :)

      Sil