25 Mart 2023 Cumartesi

18-24 MART /12. HAFTA

    Sevgili arkadaşlarım, 12. haftamızda, ilk defa Cuma günü yayınlayamadım postu, sağlık olsun. Nasılsınız? Neler okuyor, neler izliyor, neler yapıyorsunuz? 
Ben:
18 Mart'ta 
Ahmet Karcılılar'ın
Mavinin Reddi isimli kitabını okudum. 

"Bir olay, kimse bilmiyorsa olmuş sayılmaz. "

    Yazarın Akrep ve Semender'ini okumuştum, ilk olarak. Sonra, kitaplarını aramış, bulamamıştım. Eşi ya da eski eşiyle arasındaki sorunlardan mutevellit olabileceğini okumuştum, fakat bu bilgi teyite muhtaçtır, hatta başkasıyla da karıştırmış olabilirim zira o kadar uzun zaman geçti ki üzerinden... Yıllar sonra denk geldiğim bu kitabı hiç düşünmeden aldım, 2018'in 24 Mart'ında. 
    Nasıl memnunum şu anda bu kitabı okuduğum için.  Fakat, neden mesela Ermiş 'in hikayesi bir kitap, tek hikaye olmak zorunda? Çok iyiydi. Yerli yazarlara fırsat vermeyenler için, işte aradığınız yazarlardan biri diyebilirim, Akrep ve Semender'ini de tavsiye ederim. Bulursanız, asla kaçırmayın.




👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑
20 Mart Pazartesi günü 
Honoré de Balzac'ın
Gizli Başyapıt isimli kitabını okudum. 

“Desen bir iskelet sağlar resme, renkse yaşamdır; ama iskeletsiz yaşam, yaşamsız bir iskeletten daha eksik bir şeydir. ”

 La Comédie Humaine,Études philosophiques serisinin #71 numaralı kitabıymış.         Asla bilmiyordum. 
        Hatta böyle bir serinin varlığından haberdar bile değildim.  Serinin tamamı 87 kitapmış, kaçını okumuşumdur acaba?🥴
Kitaba dair, yazara dair ne yazılmış bakalım:
Gördüğünüz üzere bitti diyebileceğim bir izlence yok elimde fakat, hararetle izlemeye başladığım,  The Law According to Lidia Poët   ve tabii ki tavsiye edeceğim sizlere de, her ne kadar sonlandıramamışsam da İtalya'nın ilk kadın avukatının hikayesinden esinlenmiş olduğunu bilin isterim. 
Sağlıkla kalın, arkadaşlarım. Sağlıcakla kalın, kitaplarla, sevdiklerinizle kalın.

⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖⚖





 

13 yorum:

  1. karcılılar kimmiş bakayım :) balzak bence şekspir ile birlikte en iyi iki yazardan biri :)

    YanıtlaSil
  2. Ben gecen yılın bir ozetini yapacağim, topluca hatta. Ne okudum ne ettim hatirlarım velki:p Ahmet Karcılılar'i not ettim. Bye:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      Bu kitabı getireyim ben sana dur :)

      Sil
  3. Balzac ın bu kitabını bilmiyordum. Okunacak ne çok kitap var 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya,
      hakikaten okunacak ne çok kitap, izlenecek ne çok film, görülecek ne çok memleket var değil mi? Ömür de ne kısa :((

      Sil
  4. Karcılılardan Fotoğraf Hikayeleri'ni okumuştum çok oldu, pek sevememiştim gibi hayal meyal bir iz kalmış, sonrasında eşiyle olan konu patladı bütünüyle yazarı silmiş oldum, hatta kitap bağışında verecektim ama eşimin adına imzalı olduğu için bıraktım. Burada başka bir kitabını görmek benim için şaşırtıcı oldu:) Balzac'ın İnsanlık Komedyasının Felsefe başlığından Louis Lambert'i okumuştum oldukça zorlayıcı bir eserdi. Keyifli okumalar Eylem Hanım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      o kitabını okumadım sanırım hiç hatırlamıyorum Gül Hanım. Eşiyle bir takım olağanüstü durumları olan buydu değil mi, araştıramayacak kadar tembel hissettim de :) Balzac, hakikaten çok kolay değil fakat ilginç bir şekilde keyif aldığım bir yazar:) teşekkür ederim :)

      Sil
  5. İlkay,
    kesinlikle bloglarımızın bir amacı da bu, blogger candır :)

    YanıtlaSil
  6. Ben Balzac'ın bir çok eserini okudum. Okumayada devam ediyorum. Severek okuduğum yazarlardan. Uzun tasvirleriyle bir çok genç için sıkıcı gelse de döneminin toplumsal yapısını ve insan psikolojisini okuyucusuna çok iyi aktarıyor. Gizli Başyapıt okumadıklarım arasında. Doğrusu kitabı beğenip beğenmediginizi merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      tasvir seven yaş almışlardan olduğumdan, severim ben de:) bu kitabı da sevdim, gerçek iki ressamın yaşamından ve bir eser üzerinden ilerliyor, açık konuşmak gerekirse çok tasvirli değil ama nasıl desem, etkileyici ve alt metinli cümleleri etkiledi beni.

      Sil