10 Mart 2023 Cuma

4-10 MART 2023/ 10. HAFTA

     2023'ün 10 . haftasından merhaba arkadaşlarım, nasılsınız?

    Bu hafta benim için yine 3 adet kitap bitirebildiğim, dizi olarak bir iki şeye başlayıp devamını getiremediğim, The Glory 'nin ilk iki bölümünü beğendiğim bir hafta oldu. Sanırım devamını getireceğim.

    Bu arada, kitap okurken kafamdaki sesler susmuyor diyorsanız, etraf çok sesli konsantre olamıyorum diye yakınıyorsanız, bana iyi gelen bir yöntemi paylaşmak isterim sizlerle. Daha önce müzik dinlemenin(kulaklık marifetiyle) ya da ortam müsait olduğunda sesli okuma yapmanın benim konsantrasyonuma olumlu anlamda katkısının olduğunu yazmıştım. Son 3 aydır, dinlediğim müzik türünü değiştirdim, ve Bach çello versiyonlarının  konsantre olma süremi çok ileriye taşıdığını fark ettim, belki size de tesir edebilir diyerek buraya not düşeyim istedim. Denemekten zarar gelmez :)

Bakalım neler okumuşum :)


5 Mart Okudum

Her Şey Ben Yaşarken Oldu

MUSTAFA BECİT 


"İnsanın bilinmezlik içerisindeki bocalama süresi yaşadığı hayata denk gelir."

"Yalnızlık ne zor şey! Karar verememek, nereye gideceğini, kime sığınacağını bilememek... Azgın kalabalıklar içinde tekil olmak, tekil susmak..."

Enteresan bir hikaye, sonu  az daha başka olaydı... İlk kez okuduğumu da belirtmek isterim. Belki kaleme aşina olamadığımdan, farklı geldi biraz. 

"Zaman biri ölünce durmuyordu. Oysa o zamanlar öyle olur diye beklemiştim.  Babam öldüğüne göre hepimiz ölebiliriz demiştim herkese.  Çünkü bir aileden baba çıkarılınca geriye ne kalır hesap edemiyordum o yaşlarda."

"Eğer anlatırsan o aşk olmaz... Aşk,  anlatamadığındır..."

"...telkin, yirmi birinci yüzyılın en güçlü silahıdır."

👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾👾

8 Mart 
Ursula K. Le Guin
Marifetler
Batı Sahili Yıllıkları 1. Kitap



Yorumum için kitap ismine tıklayın, zira kitabı 2. kez okudum, serinin devam kitaplarını okuyacağımdan ve de bu kitaptan aklımda bir şey kalmadığından mütevellit yeniden okunmuştur :D

“Üzülmek de, kör olmak gibi garip bir iş; nasıl yapılacağını öğrenmesi gerekiyor insanın.”

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

9 Mart
Ahmet Cemal
Dokunmak

"Gerçek anlamdaki yaratıcılık, geniş ölçüde bir kendine rağmen'liği de içermiyor muydu?"

    Dokunmak, Ahmet Cemal'den okuduğum 3. kitap, bir öykü toplaması. 

                                         KIYIDA YAŞAMAK




    Hepsi çok güzel. Ahmet Cemal çevirileri ile de ünlüdür aynı zamanda edebiyatımızda, sizler hiç okudunuz mu Ahmet Cemal'den?

Kalın sağlıcakla arkadaşlarım...


23 yorum:

  1. Marifetlerle karşılaşmadım daha önce, bakmalıyım :)

    YanıtlaSil
  2. Hiç okumadım ama çok merak ediyorum Ahmet Cemal'i

    YanıtlaSil
  3. Kitap okurken başka hiçbir şey yapamıyorum:) Klasik müzik denedim, olmadı.
    Keyifli okumalar Eylem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      eskiden ben de tercihimi sessizlikten yana kullanırdım :) O zamanlar fiziki imkanlar müsaade etmemişti şimdi psikolojim sessizliğe uygun değil :( teşekkür ederim, hepimize :)

      Sil
  4. Kitap okurken müzik dinleyemiyorum ben ya kitabı okumuyorum ya da müziği dinlemiyorum o zaman :)

    Ahmet Cemal'i okumadığım gibi şimdiye kadar haberim de yoktu.

    Bol okumalı günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      aslında Ahmet Cemal'den muhakkak okumuşsundur, en azından çevirilerinden okumamış olma ihtimalinin olduğunu düşünmüyorum fakat kendisi ülkemin sessiz seslerinden biri, pek reklamı yapılıp sesi duyulamamışlardan. müzik eskiden hele de klasik pek benlik değildi diye düşünürdüm hatta hamileliğim sürecinde dinlediğim klasik müzikler dinlendirmez yorardı fakat her şey gibi ben de değişiyorum sanırım, :) hepimize :)

      Sil
  5. Kitap okurken müzik dinleyemem, kendimi kitaba veremiyorum:) Gerçi ders çalışırken de öyleydim:) Sessiz bir ortamda olmam gerekiyor:) Ahmet Cemal kitabını merak ettim, hiç okumadım kitaplarını:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      ben hep sesli ortam mahkumu olduğumdan kendimi izole etmeyi çok erken öğrendim fakat bu başka bir dünya :D Ahmet Cemal tavsiyemdir :)

      Sil
  6. "...telkin, yirmi birinci yüzyılın en güçlü silahıdır." çok isabetli bir söz...

    YanıtlaSil
  7. Kitapla müzik dinlemek zor, müziğe dalarım çünkü. :) Kitap akıcı ise gürültüde de okuyabilirim. İlk 2 kitap ilgimi çekti, paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel okumuşsun. Benimki bu aralar o kadar azaldı. Kendime hem kızıyorum ama bir türlü de okumayı arttıramıyorum bu ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      sanırım uzun zamandan sonra okuyabildiğim en verimli zamanlarım oldu şu 3 ay, bir nevi kaçış kapısı yaptım kitapları...

      Sil
  9. Valla bravo Eylem'cim çok orijinal kitaplar bulup çıkartıyorsun, keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      gerçekten mi:) hepimize canım, keyifli okumalarımızın olacağı günler olsun artık :(

      Sil
  10. Kitaplardan okuduğum yok ama 3üde ilgi çekici görünüyor, yazını okuduktan sonra merak etmeye başladım. :)
    Glory dizisini çok görüyorum son günlerde ama izleme konusunda kararsız kaldım. Genel yorumunu da bekliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mor Düşler Kitaplığı,
      Glory için ayrı bir yorum yapacağımı zannetmiyorum, tavsiye edilecek bir dizi mi ondan da çok emin değilim açıkçası ama etkileyici olduğu su götürmez bir gerçek.

      Sil
  11. İlkay,
    darısı başına İlkay'cığım :) ben de senin için aynı güzellikleri dilerim.

    YanıtlaSil
  12. haydn haendel çellolar da iyidir :)

    YanıtlaSil