27 Ocak 2023 Cuma

21-27 OCAK/ 4. HAFTA ÖZETİ

Blogumun güzide takipçileri, haftalık özetlerimizin rabiasına, hoş geldiniz. Bu hafta sadece üç kitap bitirebilmişim, dizilerimden ne yazık ki biten yok, fakat Sisi'nin bitmesine az kaldı. Tarih sevenler, bilhassa 18. yüzyıl Avrupa tarihi ilginizi çekiyorsa-birebir olmasa da- bir şans verebileceğinizi düşünüyorum. Ne yazık ki, aynı tarihi kişiliği anlatan ve Devrim Lingnau'nun  oynadığı diziyi değil, diğer versiyonunu izliyorum. Siz neler izliyorsunuz? 

    Bakalım okuduğum kitaplara:

 22 Ocak

Leonardo Sciascia , Basit Bir Olay

  Olay basit falan değil! Sayfa sayısına bakarsanız, zannedersiniz ki bu kadar sayfada bir şey anlatılamaz, fakat öyle değil, hatta o kadar öyle değil ki...
Yazar da bir enteresan fakat olay hakikaten tam çözdüm dediğiniz anda çözemediğinizi gösterecek kadar falsolu, edebi değerini tartışmak istemeden sevdiğim kitaplardan biri oldu.

***********
24 Ocak
İbrahim Yıldırım, Hüznengiz Bir Arabesk

"Az önce saçmaladım mı acaba?
Olabilir, ama ne fark eder. 
Üflüyoruz, gidiyor işte bizim tekne.
Hem de ortaya karışık, fraktal fraktal..."

    Yazarın da üstteki satırlara dediği gibi bir kitap. Hediye olması bile kurtaramadı ne yazık ki.  İlk kısım, yani Refik Çelebizade hadi bir nebze okuttu kendini de, Hüseyin; evlerden ırak...
Ama @rakidabalık 'a teşekkür ederim pek tabii 😘


******
25 Ocak 
Gürültülü Yalnızlık, Bohumil Hramal
Efsane ötesi bir okuma, sakın aldanmayın sayfa sayısına 😜

“Bir kitapta işe yarar bir şey varsa, alevlerin ortasında sessiz kahkahalarını işitmeye devam edersiniz, çünkü gerçek bir kitap hep bir başka yere, kendi dışına göndermede bulunur.”

“Gökler insancıl değil, ne de dışımdaki ve içimdeki yaşam öyle. Merhaba Bay Gauguin!”

“Gökler insancıl değil, ama o göklerden daha fazlası var kuşkusuz, uzun zamandır unuttuğum, belleğimden büsbütün silinmiş merhamet ve sevgi var.”

“Gökler insancıl değil, bense dayanabileceğimden fazlasına maruz kalmıştım.”


**********
Bu haftanın bir de dinlediğim/audiobook kitabı var ki, tam olarak şu satırları yazmadan 5 dakika önce bitti. Haydi onu da paylaşayım da, esenleşelim efendim. Kalın sağlıkla...










25 yorum:

  1. Bir hafta için iyi yine, ben bazen bir ayda 3 kitap okuyamıyorum. :) Basit Bir Olay ve Gürültülü Yalnızlık ilgimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      benim de son 3 yılda öyle zamanlarım oldu ki... Dediğin gibi, ayda 3 kitap okusam sevinirdim, bir de kaç kitap okuduğun önemli olmadığı gibi, aslında bazen ne okuduğumun bile önemi yoktu. Kafamın içindeki seslerin sustuğu 2 dakikaya muhtaç olduğum zamanlardan sonra, şu zamanlarım bir mucize kıvamında benim için. Gürültülü yalnızlık kitabı iyiydi, gözü kapalı tavsiye edebileceklerimden. Basit bir olay ise çok enteresan bir vakayı anlatıyor, matruşkalar gibi, bir şey çözer gibi oluyorsunuz içinden başka biri çıkıyor.

      Sil
  2. Haftada 3 kitap mı? :) nitelik açısından faydalı oluyorsa nicelik olarak gayet iyi bir sayı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. myvslr- Kişisel blog,
      hocam bazen, kafamdaki sessizlik ile konsantre olup okuyabilmek bile büyük bir iş benim için, sayının da ne okuduğumun da pek önemi yok...okuyabiliyor olmak çok kıymetli benim için, okuduklarım içinde beni etkileyen bir şeyler de bulursam, tadından yenmiyor inanın.

      Sil
  3. Bohumil Hrabal anladım ki sevilmiş, eğer bulunabilirse yine minicik ama dev kitabı Sıkı Kontrol Edilen Trenler'in de, hatta bulunabilecek tüm kitaplarının okunmasını öneririm ve Yetişkinler Ve İleri Düzeyde Öğrenciler İçin Dans Dersleri, yine 100 sayfa civarı, mizahı yerinde bir kitaptır ve ilginç de bir özelliği vardır!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunameros,
      tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim, dikkate alacağım. Bilhassa Yetişkinler Ve İleri Düzeyde Öğrenciler İçin Dans Dersleri, dikkatimi celbetti.

      Sil
  4. İlkay,
    senin hoşuna gideceğini düşünüyorum, pişman olmayacaksın:)

    YanıtlaSil
  5. hızınıza yetişebilene aşk olsun. :)) gürültülü yalnızlık ilgimi çekti ve audio book :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birgaripSeyma,
      :) koşarsanız yetişirsiniz ;) gürültülü yalnızlık güzel, adıyla müsemma diyemem belki, zira beklediğim bu değildi fakat o kadar yoğun ki anlatı, o kadar çok bilge ki...audiobook biraz paranormal, biraz ahirete dair bir aşk hikayesi, benim için bile dinlenebilecek kadar yalın bir İngilizcesi var, tavsiye ederim bu bağlamda...

      Sil
  6. Hocam İyi kitap okuyorsunuz helal olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayı Yazar,
      teşekkür ederim, eskiden daha iyi okurdum, son 3 yıldır çok iyi değildim ama 2023 iyi başladı sanki, okuduğum kitapların kalitesini de, konsantrasyon süremi de iyileştirmeye çalışıyorum :) Okumadan hayat geçmiyor Hocam...

      Sil
  7. ben ottoman ile devam ediyorum bu ara ve sonunda ocak'ın ilk kitabını bitirdim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet OZan,
      Nasıl beğendiniz mi Ottoma'ı Ahmet? Bir kitap, hiçten iyidir , hayırlısı olsun, darısı ikincisinin başına.

      Sil
  8. Önerileri aldım kabul ettim :)

    YanıtlaSil
  9. Ne guzel haftalik yazilarini surekli kilabiliyorsun. Ben de basladim ama her hafta yazanadim. Sanirim aylik planlar bana daha uygun. Tavsiler icin tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      Rica ederim, bence de aylık daha iyi olur ama çok uzun oluyor benim postlar o zaman :( süreklilik bizim işimiz :)

      Sil
  10. Bu hafta da içeriklerin hepsi birbirinden değişik olmuş efenim ya. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      ortaya karışığız biraz :)

      Sil
  11. hüznengiz yani hüzünlü mü demek istemiş :) hüznengiz bir durum mu hüznengiz bir insan mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      engiz: Koparan, karıştıran, tahrib eden. (Farsça)
      "Koparan, veren" mânâsında son ek.

      Hüznengiz : Hüzün veren, demek .

      Mesela çok bilindik bir örnek,
      dehşet-engiz; dehşet veren

      Sil