13 Ocak 2023 Cuma

7-13 OCAK ÖZETİ

 Sevgili, pek kıymetli ve canım arkadaşlarım,

nasılsınız? Bu yılın konsepti olarak başladığım, ya da en azından Ocak ayına özel olarak kalacak hafta özetlerimin ikincisine hoş geldiniz. Ocak ayının 2. Cuma gününden geriye bakacak olursak; biri İngilizce olmak üzere 3 kitap, bir de ilk sezonu 6 bölüm olan dizi var izlemiş olduğum ve sizlerle paylaşabileceğim. Umarım keyifli bir post olur sizler için de...

OKUDUM BİTTİ 9 OCAK : FERNANDO PESSOA 

#ANARŞİSTBANKER #ŞEYTANINSAATİ

    “Anarşist ne ister? Özgürlük. Kendisi ve başkaları için, tüm insanlık için özgürlük. Toplumsal kurguların ya da kısıtlamaların etkisinden kurtulmuş olmak ister; özgür olmak ister, tıpkı dünyaya geldiğinde olduğu gibi, tamamen adil koşullarda olması gerektiği gibi; üstelik bu özgürlüğü hem kendisi hem de diğer herkes için ister.”

Okudum bitti 10 Ocak: 
Aşkın ve Savaşın Gündüz ve Geceleri -
Eduardo Galeano


"Diktatörlük bir kepazelik alışkanlığı: İnsanı sağır ve dilsiz, dinlemekten ve konuşmaktan aciz ve bakılması yasak olana karşı kör yapan bir makine."

    Kitap, Galeano'nun da dediği gibi; kendi belleği ile bir tür sohbet niteliğinde. Her telden çalınmış, çok yalın anlatımı olsa da, çok karmaşık... Bir an diktatörlüğe kafa tutulurken, bir sonraki an aşktan bahsedebilen metinler... Bazen şaşırtıcı detayların zamanın anlatıma denk gelen kısmında karşımıza çıkışını çok seviyorum, alttaki buna bir örnek :

Ocak 1976, Buenos Aires, Müziğe giriş,  92

"Evime kadar yürüdüm. Ilık ve durgun geceydi.  Montevideo'da sonbahar başlıyordu. Picasso'nun bir hafta önce öldüğünü öğrendim. "

Dizi : Rise of Empires : Ottoman

İlk sezonu; muhteşemdi, bütün eksik ve kusurlarına rağmen...



13 Ocak /Okudum Bitti, Ayın ECNEBİ Kitabı:
 #mindf*ck #stabby #allthelies

“It is dangerous to be right when the government is wrong. “

   —Voltaire

     Bu serinin 4. Kitabını okuduktan sonra, bir iki kelam etmek farz olmuştur bence. Kitaplar; Kapaklarına rağmen, handikapları ile birlikte, bir yerde adalet duygusunu sorgulatması bakımından ve tabii akıcı anlatımıyla okutuyor kendini. Merak duygunuzu, kriminal vakalara karşı zafiyeti olmayanları, her saniye artırarak sürüklüyor ... İki ucu keskin bir bıçak,  hani etik olup olmadığı tartışılır sorular vardır ya, işte bu kitaptaki olaylar tam olarak onlardan. İlginç...okunası...

23 yorum:

  1. Hayırlı haftalar. Ben de bu sene haftalık şekilde yazmaya başladım ne kadar devam eder bilemem ama daha derli toplu hissettiriyor insana... Güzel bereketli mutlu haftalar dilerim size de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      size de güzel haftalar, hakikaten bir derleme yazısı kıvamında oluyor bu şekilde yazmak, hem halihazırda canımız isterse tek post ta yayınlama hakkımız bize mahsus :) Sevgiyle kalın...

      Sil
  2. Galeano bir dönemin gençleri için çok özel bir yazardır, Aşkın ve Savaşın Gündüz ve Geceleri de özel bir kitaptır, aynı nesil için... Burada rastlaşmak şahsım için çok hoş oldu; aslında o kuşak için bu kitabın iki de ekürisi vardır ki onlar da Che Guevera'nın Savaş Anıları ve Motosiklet Günlükleri' dir. İçinde savaş kelimesi geçse de o yıllara ait bir romantizm tadı da estirirler.

    Şimdi biraz anılarda dolaşabilirim, Teşekkürler bu rastlaşma için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buraneros,
      tam da dediğiniz gibi bir dönemi yansıtan ya da anlatan kitaplardan biri, ve pek tabii oldukça etkili...Bana göre, kısa yazılardan oluşması okuru bağlama açısından sıkıntı doğursa da, dediğiniz gibi bilhassa o dönemin yaşayanları tarafından değeri daha fazla bilinecektir.

      Sil
  3. Okuma çeşitliliğin şahane Eylem'cim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      değil mi Erenciğim, tek tek paylaşınca bu kadar olduğunun farkına varılmıyor ama, benim kitaplığı görenler de hep senin gibi tepki verirler:)

      Sil
  4. galeano aynalar var ne kitap ama yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      temam okunacaklar listesine yeni bir kitap eklediniz tenk yu ederiz :)

      Sil
  5. Okumaların çok güzel....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ada Deniz,
      bu hafta fazla renkli gibi olmuş :) tamamen tesadüf:) teşekkür ederim

      Sil
  6. Ottoman neydi öyle gıı :) ikinci sezonda acayipti valla çok beğendim :) kitaplarında efsaneymiş ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      2. sezonu bekleteceğim azıcık, :) tenk yu ki, gerçekten iyi bir okuma haftası oldu :)

      Sil
  7. Galeano nun kadınlar kitabını okumuştum sanki ben... Kitpa başkasının çıkarmış bir de. 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      hep okumak istenen yazarlardan :) herhangi birini okumak bile memnuniyet veriyor :)

      Sil
  8. bu arada ottoman'a başlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      keyifli seyirler olsun. :) yorum bekliyorum :)

      Sil
  9. Çok güzel kitaplar okumuşsun, hemen hemen her türde okuyorsun ne güzel:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      hakikaten ne bulsa okur dediklerinden biriyim sanırım :)

      Sil
  10. İlkay,
    Huzursuzluğun kitabı bende de var, inş sıra gelirse :) teşekkür ederim, hepimizin haftaları güzel şeyli geçsin ki :)

    YanıtlaSil
  11. Rise of Empires : Ottoman'ı beğendiysen ben de izlerim Eylem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      beğendim canım, bence iyi bir iş çıkarmışlar, kusursuz demek mümkün değil ama bundan önceki Fetih filmine nazaran çok iyi...

      Sil