20 Ocak 2023 Cuma

14-20 OCAK / 3. HAFTA ÖZETİ

14 Ocak 
"Çünkü dünya... alay etmekten başka bir şeye yaramaz..."


    Bu kitap içerisinde; ikisi tam, biri bitmemiş üç kısa hikaye, bir uzun hikaye, on bir şiir, bir hikayenin opera formunda yeniden yazımı, ileride yazmayı planladığı hikaye ve romanlarına dair kısa notlar ve bazıları 1940'larda gazetelerde yayımlanmış sosyo-politik makaleleri var. 

    Sabahattin Ali kitapları devam edecek...

Haftanın Bilinesi 

18 Ocak

“Sümerlilere göre ölüler, "kur" adlı karanlık, dönüşü olmayan bir yeraltı dünyasına gidiyorlar. Tevrat'ta bu; Şeol, Yunan'da Hades, İncil'de, cehennem, İslam'da ahret olarak devam etmektedir.”

“Tevrat'a göre yaratılış 6 bin yıl önce olmuş. Hıristiyanlık da bu tarihi kabul etmiş. Kur'an'da bu yok. Fakat İslam inanışına göre 5 bin yıl önceymiş. Buna karşılık Sümer Kral listesine göre 241 200 yıl öncesine gidiyor. Çinliler 49 bin yıl önce diyorlanııış. Mısırlılara göre 13 bin yıl önce, Heredot ise 17 bin yıl önce diyor. Bunlara göre tektanrılı dinlerin yaratılış başlangıcı olarak verdikleri tarihler, ne tarihsel kaynaklara, ne de bilimsel kanıtlara uyuyor. Bugün 4 milyon yıl önceye ait insan fosilleri bulundu”

************

19 Ocak : KÖRDÜĞÜM
Kördüğüm adlı bu kitabı yürüyüş bandında okudum, keyifli oluyor açıkçası. Kitap çok ergendi, oldukça fantastikti fakat boşa geçecek bir 50 dakika yerine, ve evde zaman harcamak istemediğim kitaplardan biri olduğundan benim açımdan memnuniyet verici bir okuma oldu, zira uzuuuun zamandır elektronik kitaplarımın arasında okunmayı bekliyordu :)


  Dizi
The Office 1. sezonunu -zaten sadece 6 bölüm ve her bölüm de 22 dakika,- bitirebildim, ama açıkçası benim espri anlayışım bu değil. Fakat günlük konuşmada, İngilizce pratik için, tavsiye edilesi bir dizi olduğunu söylemeden edemeyeceğim.
Été 85, bir François Ozon filmi,  Aidan Chambers 'ın "dance on my grave" adlı kitabından uyarlanmış, izlemeyenler çok bir şey kaybetmeyecek diye düşünüyorum, hatta okuduğum yorumlara göre Ozon severleri bile çok etkileyememiş film .
"Önemli olan tek şey, insanın bir şekilde geçmişinden kaçabiliyor olması." 













 

18 yorum:

  1. yürüyüş bandında hiç okumadım sanırım ^^

    yaratılışın tam tarihi açık olarak belirtilmedi diye biliyorum islamda ama bilmek isterdim tam cevabı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      Kur'an-ı Kerim'de yazmıyor demiş zaten... Yürüyüş bandında göz kası çalıştırmanın püf noktaları diye blog mu açsam acaba :)

      Sil
  2. Çakıcı'nın İlk Kurşunu'nu sırf isminden ötürü almıştım, şimdi iyice meraklandım. Dur okuma sırasında öne alayım. :D Kördüğüm'ün okuma motivasyonunu sevdim açıkçası, bana çok uygun bir motivasyondu. :D
    The Office'i not aldım, yabancıca pratiğimi geliştirmeye çalışıyorum bakalım o zaman. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      bizim bildiğimiz şimdiki çakıcı değilse de, döneminin ünlü eşkıyalarındanmış, Çakırcalı asıl adı... Haydi kolay gelsin o halde...

      Sil
  3. Yürüyüş bandında sörvayvır falan seyrediyordum eskiden evmde varken :D Kitap okumak hiç aklıma gelmemişti. Çıtır çerez birşeyler okunabilir sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      tam anlamıyla çıtır çerez bir kitaptı Handancığım, ben salonda (spor) okuyorum, biraz gürültülü ortam ama izole olmak konusunda eskiden geliştirilmiş yeteneklerim var :)

      Sil
  4. the office orijinal versiyonu ingiliz olanı yani son 20 yılın en iyilerinden seçildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      bakarız ona da anacım:) biraz başka dallara tüneyelim de havamız değişsin :)

      Sil
  5. Haftanın bilinesi'sini çok sevdim, the office'i merak ediyorum ben de, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ERen,
      ben Office'te aradığımı bulamadım , umarım sen bulursun, zira o kadar övülüyor ki, sanırım genele aykırı gitmek karakterim:( Haftanın bilinesileri deft4erlerimde vardı artık blog postlarıma da sirayet edecek bir süre :)

      Sil
  6. Güzel tanıtımlar için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. myvslr-kişisel blog,
      aslında tamamen günlük ya da haftalık modumu yazıyorum, kitap tanıtımı maalesef yapamıyorum keşke yapabilsem :)

      Sil
  7. Sayenizde Abullabut kelimesinin anlamını öğrendim ve Sebahattin Ali nin bir kitabı hakkında daha çok bilgi edindim teşekkürler kolay gelsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DAyı Yazar,
      estağfurullah, vesile olabildiysem ne mutlu.

      Sil
  8. Yürüyüş bandında dizi ve film izleyenleri duydum ama kitap okuyanı ilk kez duyuyorum. Birkaç aya spor salonuna yazılacağım. bir deneyeyim bakalım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      salona yazılmak çok mühim Şuleciğim, zira bir şekilde seni gitmeye teşvik ediyor. Bu arada eşinle başlarsan teşvik+1 oluyor :) dizi izleyen de var, dans eden de, benim gibi kitap okuyan da, tabii elime kitap alıp okumuyorum, telefonlar sağ olsun. Dijital kitaplar çok güzel okunuyor. tavsiye ederim .

      Sil
  9. Durakta okumuşluğum var :)
    Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil