6 Ocak 2023 Cuma

1-6 OCAK 2023 ÖZET

 

2022'nin hedefi tutmuşsa 🥰  



Ayın Bilinesi ->

 George Orwell'in 

Neden Yazıyorum adlı kitabından :Plütokrasi



Okudum Bitti :30 Aralık -> 
George Orwell 'den Neden Yazıyorum 


    Genel olarak makalelerden oluşan ve Orwell'in neden yazdığına dair fikir sahibi de olabileceğiniz bir kitap. En uzunu ; 
Aslan ve Tekboynuz: Sosyalizm ve İngiliz Dehası.  
    Dönem dikkate alınarak okunması lazım gelen, İngiltere'ye yol haritaları çizmeye çalışan ve savaşa karşı değerlendirmelerinin okunabilecegi eser. 
    Kitabın son iki hikayesi ise çarpıcı, dehşete düşüren cinsten. Bir de gerçek olmaları, inanılmaz . Bir İdam ve Bir Fili Vurmak beni kahretti, yazarın hayat hikayesine yön veren hikayeler olduğunu Orwell severler takdir edecektir.  


    "Oldukça erken bir yaştan, belki beş ya da altı yaşından itibaren büyüyünce yazar olmam gerektiğini biliyordum . On yedi ile yirmi dört yaşlarım arasında bu fikirden caymaya çalıştıysam da, bunu yaparken esas doğama zulmettiğimin ve er ya da geç yola gelip kitap yazmam gerekeceğinin bilincindeydim."


Okudum bitti :2 Ocak
Hileli Tartı- Joseph Roth

    Bu kitap ya da bu hikaye için ne söylesem bilemiyorum, beklediğim, ümit ettiğim kesinlikle bu değildi.  Hikayenin sonu bile bu kadar romantik olmalı mıydı, diye sorgulamak mecburiyetten. Roth okumaya devamke ama ilk bununla başlamayın derim 😃

“Birçok insan gerçeğin küçük bir kısmını bile öğrenemeden ölüp gider. Gerçeği belki de öteki dünyada öğrenirler. Ama bazıları, gerçekte ne olduklarını bu dünyadaki yaşamlarında öğrenme şansını yakalar. Olup bitenlerin çoğunlukla ansızın farkına varıp korkunç bir dehşete kapılırlar.”

“Gömülür ölüler. Onlar için gözyaşı dökülür. En sonunda da unutulurlar.”

Okudum Bitti: E.M. Cioran- Çürümenin kitabı / 4 Ocak 2023

Bu kitabı okumayan kalmasın, üzerine çok konuşulabilecek, daha da fazla düşünülecek bir kitap. İyikilerimden biri ...  
*İlle de okuyun

“Her esaslı tecrübe uğursuzdur: Varoluşun katmanlarında bir kalınlık noksanlığı vardır; bunları kazan yürek ve varlık arkeoloğu, arayışlarının sonunda boş derinliklerle karşılaşır. Görünümlerin zırhını boş yere özlemle arayacaktır.”

“Etrafımıza saçtığımız kelimeler oranında ölürüz... Konuşanların sırrı yoktur. Ve hepimiz konuşuruz. Kendimize ihanet eder, kalbimizi teşhir ederiz; her birimiz dile gelmezliğin celladıyızdır; her birimiz sırları, en başta da kendi sırlarımızı yok etmek için yırtınırız.”

“Kendimizinki hariç her acı, bize meşru ya da gülünçlük derecesinde anlaşılır görünür; böyle olmasa, duygularımızın değişkenliği içinde tek sabit şey matem olurdu. Fakat yalnızca kendimizin matemini tutarız. Eğer etrafımızda sürünen sonsuz sayıdaki can çekişmeyi, birer gizli ölüm olan bütün hayatları sevip anlayabilseydik, acı çeken varlık sayısında kalp gerekirdi bize.”

“Hayat, burukluğun tahrip ettiği bir mucizedir.”

Okudum Bitti: Latife TEKİN Unutma Bahçesi /6 Ocak 2023


"İnsan aldığını silen bir varlıktır,  yalnızca verdiğinin hesabını yapmayı bilir."

"İnsanlar gelip unutma biçimleri üzerine kafa yorsunlar, yeni fikirler çıksın ortaya, zamanla bir unutma enstitüsü kurulsun bu bahçede, dünyanın unutma merkezi olsun..."

    Şeref, Cömert ve Tebessüm, Olgun, Ferah karakterlerinin başı çektiği bir ütopik anlatı, rüyalı bir hayal alemi, reel olamayacak kadar uçuk, yalan olamayacak kadar gerçek... Kim öldü... Kim kaldı geride...

2023 Ocak 1. Hafta ÖZET

Hala izlemeye devam ettiğim 3 adet dizi olmasına rağmen, yılın ilk haftasında biten hiç yok. Bu dizilerden ilki:
Wednesday- 1. Sezon, 3. bölümdeyim :) 
İkincisi: 
Rise of Empires: Ottoman- 1. Sezon 4. Bölümdeyim, tavsiye ederim ;)
Üçüncüsü: 
Chicago Fire- 2. Sezon-6. Bölümdeyim,
ve evet daha fazla başladığım dizi olsa da güncel olarak ilerlemeye çalıştığım bunlar.







35 yorum:

  1. Unutma bahçesi adlı kitabı Allah'ın izniyle okumaya çalışacağım

    YanıtlaSil
  2. 2022'de 85 kitap, 26.595 sayfa okumuşsun. Kendine büyük bir hedef koymuş ve de tutturmuşsun. Harika, ilham alınası, tebrik ederim. Okuma eylemini aşkla yaptığın o kadar belki ki. Artarak devam etsin inşallah. Çürümenin Kitabı'nı merak ettim. Aklıma yazdım. Çok teşekkürler, sevgiler, selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız,
      teşekkür ederim hem iltifatlar hem de güzel dilekler için, sevgiler...

      Sil
  3. Çürümenin Kitabı'ndan üçüncü sıradaki alıntı en en aklımda kalacak alıntı oldu benim için. 2022 hedefini yakalama başarısını da ayrıca tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beş Senede Devrialem,
      açık konuşmak gerekirse kitabın tamamı inanılmaz. Bir insanın yazamayacağı kadar inanılmaz. teşekkürler, sayılar sadece simgesel ve okuma eylemini görünür kılıyor benim için.

      Sil
  4. Unutma Bahçesi ilgimi çekti, farklı görünüyor.
    Hızlı başlamışsınız, kendimi kaplumbağa gibi hissediyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,
      her zaman aynı performansı yakalayamıyoruz ki hiç birimiz, sağlık olsun gerisi önemli değil. Keyfiniz bol olsun,

      Sil
  5. Tebrik ederim, ne güzel başlamışsın aya:))) Keyifli okumalar dilerim:))) Hileli Tartı ve Çürümenin Kitabı'nı merak ettim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitapkeşfi,
      teşekkür ederim canım, Çürümenin Kitabı harika ötesi bir şey.

      Sil
  6. yazma kitabını okuyayım :) cioran ı yeni okudum ben de :)

    YanıtlaSil
  7. Çüremenin Kitabını yıllar önce okurum diye indirmiştim. Sonra sanalda okumak zor gelmişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acemi blogger,
      ben de bekletmiştim bu kitabı ama şu anda hakikaten bu kadar beklettiğim için pişmanım, okutuyor kendini.

      Sil
  8. Neden Yazıyorum kitabını merak ettim bir inceleyeyim:) Merhabalar. Yeni bir bloggerım. Hikaye ve denemeler yazarak bunları paylaşıyorum. Göz atmak isterseniz bloguma beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. myvslr-Kişisel Blog,
      hoş geldiniz, gelirim keyifle, hayırlı ve uzun soluklu olsun dilerim.

      Sil
  9. Plütokrasi'yi duymamıştım daha önce ama her zaman geçerli gibi geldi :)

    YanıtlaSil
  10. Çürümenin kitabını çok merak ediyorum, bak şimdi daha da meraklandım.
    2022 de hedefin tutmasına çok sevindim darısı 2023'e. :) ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      muhakkak oku diyebileceğim kitaplardan, hadi inş :) hepimizin hedefleri tutsa ve bu tutmalar kitap sayılarında kalmasa artık beni çok pis mutlu edecek :)

      Sil
  11. Orwel okurkene çok sıkılıyorum ben o yüzden bi sürrü kitabını hediye ettimdi :) ama bunu çok merak ettim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      haydiii, ben de çok severim hatta belki bu yıl bütün kitaplarını okusam diye diledim :)

      Sil
  12. Çürümenin bilene kitabını yapmışlar ya gıı :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su'nun Harikalar Diyarı,
      fakat o kitap çok diiğişik, mıtlaka oku :)

      Sil
  13. Bravo arkadaşıma sen 468745467 tane bilen kipat okursun ki 🥰🥰🥰

    YanıtlaSil
  14. Latife Tekin'i merak ettim Eylem'cim, çürümenin kitabı da okunası:) eline sağlık keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ikisi de iyi fakat Çürümenin kitabı fevkalade. teşekkür ederim, hepimize inş..

      Sil
  15. İlkay,
    öyle oldu hakikaten :) O kitabı muhakkak okuyun derim :)

    YanıtlaSil
  16. Çürümenin Kitabı çok uzun zamandır kütüphanemde. Bir türlü okumaya cesaret bulamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaplara Kaçanlar,
      o kadar bekletmeyin diyebileceğim bir kitap ki :( Ha gayret ve bir cesaretle umarım en yakın zamanda başlarsınız.

      Sil
  17. Geçenlerde okuduğum bir kitapta Çürümenin Kitabı'ndan bir alıntı vardı. O kadar hoşuma gitti ki mutlaka okumalıyım dedim. Sen de beğendiysen kesin okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      muhakkak okuyun diyebiliyorum bu kitap için, hakikaten hem de hiç düşünmeden, hiç bekletme derim... Canımsın.

      Sil