3 Şubat 2023 Cuma

28 OCAK- 3 ŞUBAT/ 5. HAFTA ÖZETİ

 Yılın 5. haftasını da geride bırakıyorum; bir dizi, biri yerli biri yabancı iki kitapla... İkisi de oldukça iyiydi, bütün kusurlarına rağmen, etik değerlerin sorgulanmasına vesile olabilecek, üzerine düşünülebilecek kitaplar. İkisinden de beklenmeyecek performanslar, kapağa bakarak karar verince, ön yargıların bir kez daha ne kadar anlamsız olduğunu hatırlattılar bana. 


KARDEŞ KANI

 - 

BARIŞ MÜSTECAPLIOĞLU


"Bazılarımızın çabuk büyümesi gerekiyor. "


    Hakikat şu ki; kitap içeriklerinden bahsetmekten hoşlanmıyorum, uzun uzun kitap yorumu okumak ta çoğu zaman cezbetmiyor beni, fakat ben de bazı zamanlar, okuduğum üzerine konuşmak istiyorum. Bazı kitapları uzun uzun anlatmak istiyorum. İşte o kitaplardan biri... Bir Barış Müstecaplıoğlu kitabı, ve bu kitabı niye edinmişim bilmiyorum, edinme zamanımın bile nereden baksanız en azından 3-4 senesi vardır, takasla mı geldi acaba? Neyse, yerli bir roman, bir aksiyon hikayesi, bir derin devlet anlatısı, bir Türkiye gerçeği, bir İstanbul yaşantısı...

    Kitabın 'sonsöz' kısmı, keşke 'önsöz' olabilseydi... Keşke bütün ülkenin ilk önceliği/öncelediği şey, 'çocuklar' olabilseydi... Ve keşke bazı çocukların çabuk büyümesi gerekmeseydi...

                                *********************************************

HAFTANIN BİLİNESİ:REF ETMEK


**********************************************
HAFTANIN İZLENENİ: SİSİ
    Leydi Diana'dan da önce, 1800'lerdeki bir efsane Sisi, nam-ı diğer Elizabeth. Özgür ruhlu kadın, beklenenleri, klişeleri altüst eden bireylerden biri, bir öncü...Fakat, ilk sezon beklediğim kadar iyi değildi. Acep diğer Sisi serisi daha mı iyidir diyerek, ilk sezonu bitirdim. Bütün 6 bölüm boyunca Napolyon'u çok merak etmiştim😁
     Siz izlediniz mi? 

***********************************
HAFTANIN 2. OKUDUM BİTTİSİ
Paint It All Red 
S.T. ABBY

The attempt to combine wisdom and power has rarely been successful, and then only for a short while. 
   —Albert Einstein

     Minf*ck serisinin 5. kitabını da bitirmiş ve seriyi nihayete erdirmiş bulunmaktayım. Goodreads yorumlarından yazarın bir trafik kazasında ölmüş olduğunu okudum ve gerçekten çok üzüldüm. Çok handikaplı bir seri, doğru ile yanlışın bu kadar iç içe geçtiği, kimin doğruda durduğundan emin olunamadığı bir okuma oldu benim için. 
Tekrara düşüyorum ama, kitap kapakları sizi yanıltmasın, evet hafif kısımları var hikayenin, fakat aslında derinlikli bir anlatı olduğu da su götürmez.

    Bir sonraki haftaya kadar kalın sağlıcakla efendim. Sevgiyle...







15 yorum:

  1. 9 kat kahve mutluluk demek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ya rafine şeker severiz anacım, iyi değil ama, yine sardım ve bırakamıyorum :)

      Sil
  2. Ben de kitap postlarimi gelecekteki kendim icin yaziyorum aslinda. Bu nedenle biraz ayari kaçırıp uzatiyorum galiba. Sizin yazilar gayet dengeli bir uzunlukta. Dizi seyretmiyorum ama viyanada sisi müzesini ziyaret etmistim. Dizisi de ilgimi cekti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deniz,
      Evet, burası halka açık günlüklerimiz :) Yok yok, aslında herkes ne kadarla kendini anlatıyorsa o tam kararı oluyor, ben de uzun uzun yazıyorum ama sonra kırpa kırpa kuşa çeviriyorum :D Viyana'daki müzeyi not ettim, ne zaman kısmet olursa :)

      Sil
  3. Barış Müstecaplıoğlu'nun fantastik kitaplarını duymuştum ama böyle bir kitabı olduğunu bilmiyordum, merak ettim.
    Ref etmek, bunu bilmiyordum, öğrenmiş oldum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. İzlenmediyse, Korsaj'daki Sisi de film de çok iyidir:)

    YanıtlaSil
  5. Müstecaplıoğlu'ndan haberim yoktu ama çocukların erken buyumek zorunda kalması üzüyor insanı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,
      hem de nasıl, daha da çok üzeni hiç büyüyememeleri...:(

      Sil
  6. Barış Müstecaplıoğlu sanki duymuşum gibi geldi bana okuyunca, bakacağım buna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dövüşürken hanımefendi değilim,
      fırsatın olursa kaçırma,

      Sil
  7. İlkay,
    aslında bak tam da şu günlerde ülkemin sahipsiz çocukları gündemdeyken daha etkileyici olabilir, :( Dublörün Dilemması(kapakları benziyor hakikaten) bir tık farklı bir kulvar, bu da kurgu ama realitesi çok uzakta değil :(

    YanıtlaSil
  8. Kitabın yanındaki atıştırmalık daha çok dikkatimi çekti:))) Gerçi senin fotoğraflarında hep yanında tatlı, çikolata oluyor ve ben çok seviyorum o yüzden fotoğraflarını:))) Kitabı bilmiyordum ama sevemem gibi düşündüm, belki ön yargı bilemedim.
    Alıntı çok doğru, kendimle özdeşleştirdim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      ya ben de o tatlıları seviyorum :) ve teşekkür ederim aynı şeylerde güzellik görebilmek ayrıcalık bence :)

      Sil