8 Nisan 2021 Perşembe

TERSYÜZ- AMY HARMON


Hepinize 8 Nisan 2021 perşembe gününün karlı manzarası ile selam olsun.

Kitabın orijinal adı; Making Faces, ve birinci basımı 2014 yılında Yabancı Yayınlarından yapılmış.

 Bu kitabı bitirme sürem 2 gün, aslında bugün bitirdim ama daha önce bitebilecekken başka başka uğraşlar araya girince bugüne kaldı bitişi. Aslında bitişi öyle tam bam telime dokunarak oldu ki en acı günümün yıl dönümünde o kadar inceden, o kadar derine işledi ki kitaba 5 yıldız verebilecek duruma getirdi beni. 

Otobiyografik ögeler içerdiğini anladığım an daha da etkilendim sonuçta yazar sadece hayal gücü ile değil de yaparak /yaşayarak öğrenmiş ve bunu yazımına geçirebilmiş. Bu bir aşk hikayesi gibi ama değil, bu bir yaşam mücadelesi gibi ama değil, bu bir ütopya . 

Beni gerçekten etkileyen satırlarından bir ikisini de ekliyorum buraya, ki siz de fikir sahibi olabilin.

"Doğarız, acı çekeriz, sevdiğimiz insanların acı çektiğini görürüz ve ölürüz. Her şey bu kadar gibi geliyor bana...Çok amaçsız. Çok gaddar. Ve çok kesin."

"Soyulduğunda gülen, hırsızdan bir şey çalar." Shakespeare

"Eğer onu bu kadar çok sevmeseydim bu kadar canım yanmazdı.  "

"Ölüm kolaydır. Zor olan yaşamaktır."

"Daha fazla dayanamayacağını düşündüğün anlar olur. Ama sonra yapabileceğini fark edersin. Sen dayanırsın. Güçlüsün. Derin bir nefes alacaksın, biraz daha sineye çekeceksin, biraz daha katlanacaksın ve sonunda tekrar eski formuna kavuşacaksın."

Okuduğunuz üzere hayatın anlamı ve ölüm üzerine düşüncelerime farklı bir pencere açabilen ve doyasıya ağlayabilmemi sağlayan bir kitap oldu. Umarım bundan sonra verimli kitap okuyabilmeye geri dönebilirim. Herkes normal yaşama geri dönebilsin artık. Ve sağlıkla kalın arkadaşlar, iyilikle kalın, bir yerlerde yaşamın iyi  taraflarınıza da dokunmasına izin verin.


25 yorum:

  1. Kısa ama çok etkili bir tanıtım olmuş. Kitap dikkatimi çekti. Okumak isterim. Emeğinize, yüreğinize sağlık :))

    Yaşamın iyi tarflarımıza dokunmasına izin verelim... Çok güzel bir söz ve öneri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YILDIZ,
      teşekkür ederim yorumunuzla beni mutlu ettiniz :)

      Sil
  2. Evet,zor olan yaşamak. Son aylarda bunu daha iyi anladım.
    Kitap beni de çok etkilemişti. Hatta geçen gün tekrar mı okusam diye içimden geçirdim. Tekrar okumaları seviyorum. Yorumunuzu görünce yine okuma isteği geldi. Güzel bir yorum olmuş. Sevgiler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anonim,
      sevgiler benden, profilinizi göremiyorum ama blogger iseniz iadeyi ziyarete gelmek isterim :)

      Sil
  3. Kitap benim de ilgimi çekti. Alıntılar çok güzel. Ters yüz - Amy Harmon, aklımda olsun, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayros Tyrha,
      ne mutlu ilginizi çekebilmiş olması, umarım okuma şansınız da olur.

      Sil
  4. Farklı bir kitaba benziyor :) Emeğinize sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkeşfi,
      farklı dersem yalan olur açıkçası, zira eğer çok kitap okuyan biri iseniz klişe denebilecek yanları da mevcut, bu yorumumu dikkate alarak tercih ederseniz hayal kırıklığına uğramayacağınızı düşünüyorum. teşekkürler, sevgiyle

      Sil
  5. Güzel bir kitaba benziyor. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Turgay Atasoy,
      Rica ederim, fena da değil hani :)

      Sil
  6. alıntılarınız can alıcı yerden, emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Kafkaslı,
      bilhassa seçtiklerim :D teşekkür ederim.

      Sil
  7. Seni etkileyen satırlar benim de hoşuma gitti, sıhhatli günler olsun hepimize:)

    YanıtlaSil
  8. soyulduğunda gülen, hırsızdan bir şey çalar. gerçekten iyimiş

    YanıtlaSil
  9. Nora'nın Kitaplığı'nda görmüştüm bu kitabı. O da çok övmüştü. O zamandan beri ilgimi çekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule Uzundere,
      seversin canım benim :) elindeyse bekletme :D

      Sil
  10. İlkay,
    inş İlkay, ne güzel birlikte sevilen kitaplarda buluşmak, sevgiyle, sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
  11. romanlarda ağlamak iyidiiiir :)

    YanıtlaSil
  12. Sanırım daha üniversite zamanında ilk çıktığında almıştım Tersyüzü ben de çok beğenmiştim, içimi parçalamıştı doğrusu. Güzelliğin kalıcı olmadığını insanların içinin asıl önemli olan olduğunu gösteriyordu çok hoştu :)

    YanıtlaSil