2 Nisan 2021 Cuma

ÖZET - MART / Ya da derin bir iç çekiş



Özet yazdığıma bakmayın aslında hiçbir şey yapmadım bütün ay boyunca. Bir dizi bitirdi isem de sebepsiz olarak keyifsiz bir ay geçirdim, ve ay sonuna 3 gün kala belki de bütün bu keyifsizliğimin nedeniyle yüzleştim. 

2020 bitsin diye dua ederken hiç bu şekilde düşünmemiştim... Hatta sanırım 2019 'un son aylarından itibaren hayatımın her anı beklemediğim, tahmin edemeyeceğim, ihtimal dahilinde bile bulunamayacağım ölüm haberleri ve ne yazık ki kayıplar vererek geçti. 

Her defasında daha fazla acı duymak, ya da her ölüm sonrası hissizleşmek ve sonra yeniden daha da  derin bir kalp ağrısı hissetmek, bu ağrının her geçen gün artması ve her seferinde yeniden tutunmak için hayata bahaneler üretme mücadelesi benim geçen günlerimin özeti.  

Şubat ayında artık kitap okuyabildiğime kanaat ederek, Mart için bir ön plan yaptım  ve 8 kitap belirledim . Olmadı...Hatta 1 tane bile okuyamadım, "aman canım okuyamadığın kitap olsun" dediğinizde benden duyacağınız cevaplardan biri şudur: "ben okuyorsam işler normal seyrinde gidiyordur yoksa vardır bir problem". Bu problemin kaynağı olarak köyde yaşayanların bildiği yıllık yapılması lazım gelen işler sebep gösterilebilirdi, hatta keşke sebebim bu olsaydı, bir türlü geçmeyen bir iç sıkıntısı başlangıçtan itibaren daralttı, başladığım ve normal koşullarda sevmemin kaçınılmaz göründüğü dizilerden bile keyif alamadığımı anladıkça daha da umutsuzluğa kapılmaya başladım. Ay ortasında kuzinimin Covid pozitif olduğunu öğrendik, ve 10 güne kalmadan da vefatını...
Kendisi 40 yaşındaydı, biricik kızı 14 yaşında kaldı annesiz. 


Bir yerden sonra sanırım tükeniyor bu günlerin geçeceğine dair umutlarım. Çünkü sevdiğim, değer verdiğim, iyi insanlar birer birer kayıyor ellerimden, onlar olmadan bu hayatın ne kadar boş olduğu/olacağı  sızıyor inceden içime. Yine de bir zamandan sonra bir sabah artık ağlamamam gerektiği, benim de gözümün içine bakan insanlar olduğu dank ediyor, bilhassa Oğlum için dik durmak gereğinin farkındalığı zorluyor yataktan çıkarmaya, olağan şekilde yaşama devam edebilmeye. 


Umarım bir an önce bütün dünya otursun yörüngesine, umarım insanlar bu kadar manasız ölmesin, sağlıklı iken yaşlılıkta gelsin ölüm herkese, olağan karşılanacağı zaman gelsin, artık zamanı gelmiş olsun demir almanın, böylece hem gidene hem de geride kalanlara duadan başka bir şey kalmasın. Sevenlerin yürekleri yangın yerine dönmesin.   
Bugün bütün ölmüşlerimiz için rahmet, geride kalanlara da sabır dilemekten başka yazacak bir şey yok bana.
Allah sevgisi kadar versin sabrını... 









 

39 yorum:

  1. Kayıplar karşısında ne desek eksik kalacak. Allah Rahmet eylesin,Rabbim kalanlara sabır ihsan eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acemi Blogger,
      sözün bittiği yer tam olarak burası, bir canın kaybedildiği an, Amin .

      Sil
  2. off ya başınız saolsun valla gözlerim burnum sızladı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      sorma bu kaçıncı resmen içim oyuluyor, her defasında daha da dibe sürüklüyor beni ne yazık ki :(

      Sil
  3. Hepimiz bütün ülke hatta bütün dünya çok zor bir sınavdan geçiyoruz inşallah bitecek yine okudugunuz izlediğimiz güldüģümüz günlere donecegiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      bence hiçbir şey eskisi gibi olmayacak, en azından bazılarımız için...

      Sil
  4. Rabbım sabır versin sizlere, ve canlarınızın mekanları cennet olsun 🙏🏻
    Zor çok zor güçlü durmak lakin iyi ki evlatlarımız varki bize güç veriyor.
    Selamlar, sevgiler 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah,
      blogunuza ulaşamıyorum umarım buralardasınızdır. teşekkür ediyorum dilekleriniz için. Amin.sevgiyle

      Sil
    2. Buralardayım, hatta ye i yazılarımı yazdım. Neden acaba ulaşılamıyor?

      Sil
    3. SAtır Arası,
      bu defa ulaşabildim :D

      Sil
  5. Offf. Alah rahmet eylesin, siz geride kalanlara sabırlar versin.

    YanıtlaSil
  6. Allah rahmet eylesin başınız sağ olsun...

    YanıtlaSil
  7. Başınız sağ olsun canım, Allah gani gani rahmet eylesin, sizlere sabırlar versin. Bu illetin dokunmadığı aile kalmadı ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Angel's books,
      Dostlar sağ olsun, Amin ecmain. Ne yazık ki, bu süreç pek çok kişi için çok sıkıntılı ama kaybı olanlara felaket gibi. Asla eskisi gibi olmayacak hayat.

      Sil
  8. Başınız sağ olsun 🙏 😔 Her ölüm acı ama erken yaşta olanlar, arkasında kalanlar düşünülünce daha üzücü, yorucu oluyor... Allah ailesine ve sizlere, yakınlarına sabır versin 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      Amin, dostlar sağ olsun, teşekkür ederim.

      Sil
  9. başınız sağolsun ...

    YanıtlaSil
  10. Of, çok haklısın. Başınız sağ olsun, Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,
      dostlar sağ olsun...Amin...

      Sil
  11. Allah rahmet eylesin, çok üzücü bir kayıp olmuş.Sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
  12. Başınız sağolsun, Allah rahmet eylesin

    YanıtlaSil
  13. Çok üzüldüm, başınız sağolsun. Sabırlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      dostlar sağ olsun...teşekkür ederim.

      Sil
  14. Başınız sağ olsun, çok üzüldüm. Size ve ailenize sabırlar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oytunla hayat,
      dostlar sağ olsun...teşekkür ederim.

      Sil
  15. Eylem'cim başınız sağ olsun, Allah sabırlar versin, inşallah artık önümüzde huzur mutluluk dolu günler vardır...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      sizler sağ olun Eren'cim, Amin, çok yoruldum Eren, yeniden eski günlere dönebilmek mümkün değil zannederim, sağlık olsun diyelim.

      Sil
  16. Son birkaç yıldır umulmadık ölüm haberleri alan biri olarak başın sağolsun diyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      dostlar sağ olsun... bilmiyorum ki neden, kimisini kalp krizinden, kimisi beyin kanamasından, kimisi başka nedenlerden ama hep aniden, çoğu gencecik, hiç beklenmedik , senin de başın sağ olsun canım, her kayıp biraz daha sarsıcı oluyor sanki, sevgileri kadar sabır verilsin.

      Sil
  17. Başınız sağ olsun. Hayat bazen insanın üstüne üstüne geliyor. Nefes almakta bile zorluk çekiyorsunuz. Ama elden bir şey gelmiyor. Biz yaşayan taraftayız. O yüzden yolumuza devam etmek zorundayız. Çok zor olsada, hatta bazen imkânsız olsada. Allah sabır versin 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anonim,
      dostlar sağ olsun...Amin, hayat devam ediyor tabii de hiçbir şey eskisi gibi değil ne yazık ki.

      Sil