28 Nisan 2021 Çarşamba

İKİMİZE DAİR HER ŞEY - SOPHIE JACKSON

 Orijinal adı; A pound of flesh olan kitabı ben pdf formatında okudum, bu formatta bir hayli uzun geldi bana yaklaşık 600 sayfa olan kitap. Ve basım yılı 2016 . 

Goodreads puanına 2 yıldız verdim, işin kötüsü 1 verebilecek kıvama getirdi bazı yerleri ama sonunda bir şekilde "hadi 2 olsun bu kadar sayfa yazmaya uğraşmış yazarımız " dedirtti. 

Yani bu "Bad Boy" hikayeleri gerçekten "tutuyor" tabiri caiz ise okuyucu kitlelerince, ben de çoğu zaman etkisinde kalıyor ve beklediğim okuma rabıtasını kurabiliyorum fakat nasıl anlatsam bazı hikayeleri ise kesinlikle zorlama buluyorum. Bu kitap ta o zorlama bulduklarımdan biri oldu, buradan sonrasını kitabı okumak isteyenler okumasın zira spoiler içerebilir.

*****************SPOILER***********

Şöyle ki yazar düşünüyor bir kötü çocuk hikayesi yazmalıyım o halde bu hikayede bulunması zorunlu şey ;
"1- Deri ceket
2-dövme
3-motosiklet
4-eser miktarda "pudra şekeri"
5-sonradan aslında olduğunun tam aksi karakterde çıkacak ya da kadın kahraman tarafından iyilik, merhamet ve şefkat abidesi kesilecek hale getirilecek kötülük timsali bir adam
6-tutku
7-mutlaka mutlu son "

Evet bu kitapta da diğer tüm kötü çocuk kitaplarında olduğu gibi aynı kronik karakter vardı ve fakat artık gördüğümüz ve yaşadığımız bu kötü çocuk hikayelerinin gerçek hayatta nasıl sonuçlanabileceğini görmemle mi alakalı bilmiyorum imkansıza yakın olan bu hikayelere hemen kafamda kötü sonlar ekliyorum ve hikayenin gerçekleşebilme hali yok oluveriyor. Bu da kitabı okurken o hayal dünyasına girmeme izin vermiyor. Bir de yazar o kadar kötü bir adamı neredeyse zorla iyi göstermeye çalıştıkça işler benim için çok daha kötü hale geliyor. 
Yani İlyas ne kadar sevilse de  Asya'yayı üzecek bunu başından biliyorum.*
*Gönderme Selvi Boylum Al Yazmalım filminedir.
*****************************
Canım arkadaşlarım bütün bu uzatmalarıma rağmen okuyacak olanlar hatta keyif alabilecekler olabilir, belki de okudunuz ve çok sevdiniz neden olmasın! Ben okuduktan sonra bu şekil düşündüğüm yani kitabı sevmediğim için sizin de böyle düşünme yükümlülüğünüz yok.  Bu da gayet doğal. O sebepten sevdiyseniz yorumlara yazabilirsiniz, çekinmeyiniz :)

Yeni bir tam kapan"mış gibi" yapmanın eşiğinde kendinize ve sevdiklerinize önce sağlık, sonra yaşama hevesi, hayat sevinci, iyilik ve anlayış dolu günler dilerim. 
Sevgiyle, kitapla kalın.


 

12 yorum:

  1. Bu kitabı hiç görmemiştim ayrıca kötü çocuk hikayelerinde olması zorunlu şeyleri okuyunca hiç öyle bir kitapta okumadığımı fark ettim:)) size de sağlıklı günler, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      ahaha okumadığınız için de pek bir şey kaybetmediniz Gül Hanım, gayet benim boş zamanlarımın saçma salak okumaları :D sevgiyle, sağlıkla inş.

      Sil
  2. Kalın kitapları pdf formatında okumak gülle gibi ağırlığı taşımamak adına iyi oluyor ama o nirmeme hissi beni de sarıyor. Hâlâ alışamadım zaten e kitaplara, kitap okumuşum gibi hissedemiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      aslında bana o rahatlığı oldukça iyi gelmişti ama inan hiç motivasyonum yok, ve tabii aslında ne yazık ki zorlama bir zaman sanki yaşadığımız, her şey istediğimiz gibi olsa bile bir mutsuzluk hali, ki azıcık umut için atmayacağım takla yok.

      Sil
  3. Kötü çocukların gerçek hayatta aşk sayesinde değişmeyeceğini belli bir yaşa gelince anlıyorsun. Bu tarz kitaplar hayatın toz pembe olduğunu düşünen genç kızlara inandırıcı gelir ancak :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule UZundere,
      ahaha bazen ben de en azından birazcık umut verir hayali ile okuyorum ama sanırım bu yaşlar ya da belki de yaşadığımız şu distopik zamanlar mahvediyor romantik ve aptal umutlu hallerimiz, sağlık olsun diyelim :D

      Sil
  4. PDF ten 600 sayfa okumak, iyi sabretmişsiniz. Kitapda benim tarzım değil zaten okuyacağım varsa da okumam artık, klasik bir hikaye anladığım kadarıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gece(Gkhn),
      Ssabır bizim işimiz :D ahaha okumayın bence de ben okudum da ne oldu sanki :D işte bu ayar kitaplar için gayet klasik denebilir :D

      Sil
  5. Ben de iyi günler dilerim... Nasıl bir tedbir olduğunu idrak edemediğim şu 17 günü atlatalım, güzel güzel yolumuza devam edelim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun ŞArkısı,
      ahaha o tedbiri koyanlar idrak edemedi henüz, bizim edebilme ihtimalimiz biraz zor bence. Fakat amaç malum hepimizce, sanki bir hayli hızlı dönen bir dönme dolap içinde oturma yeri kırık kabine denk gelmişiz gibi hissediyorum. sevgiler benden, umutla inş, ne kadarı kaldıysa ...

      Sil
  6. ben hiç kötü çocuk hikayesi okumadım çünkü sanırım en az 500 sayfadan başlıyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      ahaha evet biraz hacimliler, zira nasıl aklanmaya çalışılır kısacık kitaplarda bu kadar kötülük :D

      Sil