31 Ocak 2021 Pazar

NORMAL PEOPLE- SALLY ROONEY




 "Life offers up these moments of joy despite of everything. "

    Efendim alıntılara bakarak     “welcome on my board “ falan bekleyenleriniz olacaktır, o seviyeye gelemedim henüz, yoksa aramızdaki saygıya binaen yapılmış bir hareket değil Türkçe yorum yazmak İngilizce okuduğum kitaba. 😜

"People can really change one another."

     Yoruma geçmeden önce belirtmem gerekir, aslında kitapla birlikte filmi de var gibi gördüm ve izleyip ikisinin birlikte yorumunu girerim dedim ancak kitaba başlarken normal bir aşk romanı okuyacağımı düşündüğüm ancak okuma esnasında fazlaca anormal olduğunu anladığım ve o kadar sıradanlaştırılmaya çalışılan marjinallikler ile baş edemediğim için (kelime kapasitemin yetersizliği ile alakalı olma ihtimali de yok değil) kitabı bitirme sürem uzadıkça uzadı ve sonra kitap uyarlamasını film değil dizi olduğunu öğrendim. 😳


    Kabul edilmeli ki kitap çok okundu, dünya çapında beğeneni çok oldu vs. Aynı olayı başka hikayeler için de bazen hissediyorum ben fazlaca felsefi mi geliyor acaba hikaye ya da çok sıradan olayların bir felsefesi var kısmını mı anlamıyorum acaba? Çok sıradan başlayıp hiç sıradan ilerlemeyip çok klişe biten kitabı inanın zorlukla bitirdim :) Sevenine saygımız sonsuz :😂

    Aranızda okuyan varsa anlatsın, izleyen varsa bilgilendirsin şu garibanı. Son zamanlarda tamamen kendi keyfimle takıldığım için diziyi muhtemelen ‘-O ne zaman isterse’ o zaman izlerim ya da hiç izlemem, bilemiyorum ki Altan 🙃

OCAK

    Son tahlilde sanırım son 1 yılın en verimli ayı oldu Ocak ayı okuduğum kitap bazında, 1adet Bl serisi bitti, bir diğerinde neredeyse sona gelindi (Tay*) , bu arada 8 *yazıyla -sekiz- aydır online devam ettiğim dil kursu sertifikamı aldım : D Aynı zamanda 2021 için burç yorumlarında -balık-anlatılan pozitivizmin ‘z’ hali ile hemhal olmak ve en olumsuzundan nasiplenmek düştü beklenen haberlerde , yeni bekleme süreçleri başlatıldı, eskiler unutulmuş gibi yapıldı, yeni rotalar belirlenmesi gerektiği hiç yoksa alternatiflerin mutlaka bir şekilde dile getirilmesi zorunluluğu da hayatın içindeki dersler arasında yerini aldı. Yine her gün trekking/ doğa yürüyüşlerine çıkıldı, bütün bu yürüyüşlere rağmen alınmış on kg maşallah aynı yoğunlukla, aynı bölgelerde sabit kaldı :), haftada bir Kerem ziyaretleri yapıldı (hayatımın en eğlenceli kısmı yavruya kavuşulan zamanlar ), artık online ders almak istemesem de, ciddi olarak bir miktar dinlenmeye ihtiyaç var evet sınavlarına girmiyorum ve evet resmi olarak diploma aldıysam da, reelde de bitti demeye ihtiyacım var, yeni başlangıçlar olacak tabii ama bu sürüklenme halleri çok fena :)

Benden bu kadar sizlerde neler oldu, var mı benimle paylaşacağınız bir durum :D Paylaşarak devam edelim diyorum, bir selam edin en azından ::D Ve sağlıkla, kitapla ve coşkuyla zaman geçirip her işinizi hevesle yapmanızı dilerim :) Keyfiniz bol olsun...


   


14 yorum:

  1. valla hocam verimli bir zaman dilimi geçirmişsiniz, ben evde olduğumuz süreçte okumaya ara verdim, darlandım artık bazı şeylerden bolca film dizi bakıyorum, netflix izlemekten içerik bırakmadım öyle söyleyeyim... :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sokaktaki Asosyal,
      Benim de Ocak ayında böylesi geçti yoksa ondan önceki 8 ay felaket ötesi idi ben de ne yazık ki netflix te yok hatta okuduklarım ile anladıklarım bile birbirinden bağımsız o derece, ben kaybıma ve ne yazık ki bu kaybı atlatma başarısızlığıma veriyorum ancak pek çok kitapseverden normalde de bu dönemin pek bir verimsiz geçirdikleri dönüşlerini alıyorum sanırım sadece kaybı olanları değil hastalık ile hiç teması olmayanları da çok fazla etkiledi bu süreç. Umarım kendimizi bir an önce toparlayabiliriz ne diyeyim :(

      Sil
  2. :) Gördün mü bilmiyorum ama benim yıllık listemde de var bu kitap. Ben Normal İnsanlar'a bir büyüme hikâyesi olarak baktım. Yetişkinliğe geçişteki o zor dönemde, öyle ya da böyle birbirlerine iyi geldiler, olgunlaştılar. Yazar bu olgunlaşmayı, hikâyenin sonunda Marianne'in Connell'i kariyer yolunda engellemeyişiyle, uzaklara gitmesini desteklemesiyle göstermiş oldu. Fikrim bu :) Diziyi sanırım ben de izlemem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun şarkısı,
      gördüm mü hemen bakıyorum :D baktım gerçekten, sizin baktığınız yerden bakınca da sizin gördüklerinizi görmek oldukça mümkün, ancak benim baktığım yerden de sanki o his hani birbirleri ile değil de sanki birlikte olabilecekken neden olmadıklarına anlam verememek arasında gidiş gelişlerle geçti, özellikle o kadar bir hissedip niye bir olamaz insanlar , neyse onların tercihi :D teşekkür ederim yorum için, sağlıkla, sevgiyle ...

      Sil
  3. Güzel bir ay geride kalmış :) Şubat daha güzel geçer umarım. Kitap noktasında okumadığım için birşey diyemiyorum ama fikirlerine güveniyorum. emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CAhil Okur,
      sanırım ilk elin güzelliği idi , Şubat giderek motivasyon düşürüyor :D teşekkür ederim, bu sözler iyi geldi :D

      Sil
  4. Okumaya başlamak için gayet uygun bir zamanda bulunuyoruz her ne kadar izlemeyi daha çok sevsek de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEdya Haberleri,
      okumak için zaman bulmanın sorununu hiç yaşamadım, geçen seneden beri ekstra zamansızlıklar yaşıyorum bunca bolluk içinde, demek insan zamanı bir şekilde buluyor ancak kafasındaki zaman o anda olsun.

      Sil
  5. Güzel bir yazı olmuş, emeğine sağlık:)) Bu ara biraz karışık gidiyor benim, yazılar da birikti yazamadım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      oyy benim de öyle, bir gün ve diğer gün aynı iken niye bu kadar oynak vaziyette motivasyonum :(

      Sil
  6. Dizisini duydum, sonradan kitap uyarlaması olduğunu öğrendim. Aslında pek ilgimi çekmedi ama herkes o kadar övüyor ki sanırım kayıtsız kalamayacağım. 2020'nin en iyi dizisi diyen birkaç kişiye rastladım. Bu yüzden kitabı es geçip diziyi izlemeyi düşünüyorum.

    Pandemi süreci birçok şey gibi kilomuzu da kötü etkiledi. Ben dağılmış durumdayım. Toparlamaya çalışıyorum ama evden çalışmak ve her bunaldığımda yemeğe sarılmak hiç yardımcı olmuyor. Haftaya düzenli yürüyüşlerime başlamak istiyorum. Belki o zaman boğazımı tutmayı başarırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      Şuleciğim, belki de dizi gerçekten daha doğru bir tercih olabilir, bakar mıyım bilemiyorum zaten amaçsızlık konusunda zirvev yapmışım bir hedefi olan, başarma konulu, motivasyon eğilimli şeyler olsun istiyorum şu aralar elimde, gözümde ama dediğin gibi dağıldım ve öyle bir şey ki, hiçbir şey sanki tam değil bu dağınıklık içinde :( haydi bu ruhsuzluk hallerinden sıyrılayım dedikçe daha derine saplanıyorum sanki bir de belirsizlik var ki yaşamımızda şu anda inanılmaz demotiveyim:(

      Sil
  7. çok komikliydi bu yazın, çok meşgulsun beee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      yok la eşekarısı gibi bizim meşguliyet ses çok icraat yok, o kadar boş bir zamanımdayım ki anlatamam, anlatmaya kalksam o da zor :( neyseli işte tutunmaya çalışıyoruz hayata :(

      Sil