18 Haziran 2021 Cuma

BEYAZ GARDENYA - BELINDA ALEXANDRA


    Nemesis kitabın 1. Basımını 2011 de yapmış olduğu 550 sayfalık kitap, Gamze Tokgöz tarafından çevrilmiştir. Orijinal adı White Gardenia'dır ve Elif'ten(yeğen) büyük ihtimal bir okuma durgunluğu(reading slump) sırasında, okuması kolay ve keyifli kitap aranırken tırtıklanmıştır. 
    Kitabı benim için müthiş yapan ise tamamen tesadüfî, geçen yıl uzunca bir süre online ingilizce derslerine katıldım uluslararası bir kursta. Orada bazı arkadaşlar ile tanışıp, bilmediğim yeni bazı şeyler öğrenme şansım oldu. Bunlardan biri Harbin'di. Harbin; Rus'ların yaşadığı ya da sürüldüğü bir Çin şehridir. Aslında bir sürgün şehri olmasına rağmen,  o kadar nitelikli insanlar bir araya gelmiş ki muazzam bir şehir oluşturulmuştur.  Hem mimari olarak hem de yaşam kalitesi bakımından bu şehir sıradan bir Çin şehrinden daha farklı özellikler taşır.İşte bu kitap tam olarak o şehirde başlayınca, Çinli arkadaşımın sunum ödevi için kendi şehrinin mimarisini ve bütün güzelliklerini anlata anlata bitiremediği,  bizim de büyülenerek izledigimizi hatırlamam kaçınılmaz hale geldi. Ve tabii hikayeden alınan haz çifte kavrulmuş oldu. Gerçi bu hikaye bir hüzünlü hayat hikayesi, ağır dram içeren bir hikayedir ama güzel şeyler de başına gelebilir kahramanların. 
    Yine de bazı yerlerinde fazlaca laf kalabalığı yapıldığını düşünüyorum, yazarın son sözünden anladığım kadarıyla otobiyografik özelliği de mevcut. 
    Haziran ayı enteresan bir şekilde 3 gün yavaş 1 gün hızlı geçiyor okumalarım bakımından, yerleşme telaşları bitmediğinden, ilk komşu ziyaretlerinin küfür içerdiğinden bahsetmeyeceğim zira Kerem'ciğime (Oğlum) kavuştuğumdan ötürü bundan sonraki süreç daha verimli geçecek diye inanıyorum. Tech doz aşımızı da olduğumuzu, kol ağrısının epey bir vurduğunu da buraya not ediverelim ki ileride okuyanlar bu tarihi kayıtlardan mahrum kalmasınlar. 
    Hayat gaileleriniz arasında buraya da uğrayabilen arkadaşlara selam olsun, sağlıkla , sağlıcakla kalınız.






 

30 yorum:

  1. Harbin şehri konusunda bilgilenmiş oldum. İlginç bir geçmişi varmış bu şehrin. Ben de ilk doz aşımı oldum. Kolum çok ağrımadı kısa sürdü daha doğrusu. İnşallah herkes aşı olur ve bu süreci de daha fazla kayıp vermeden atlatırız. Gerçi son günlerde Hindistan mutantlı dördüncü dalgadan söz ediliyor ve üçüncü tur aşıdan. Komşularla iyi geçimli güzel günler dilerim🤗🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YILDIZ,
      evet ah o dalgalar çok fena ya ama artık sanırım kendi açımdan normalleşmeye başladığını durumun düşünüyorum, zaten her durumda hastalananların neye göre hastalandıklarından bile emin olmadığımız için . Ahh amin amin .

      Sil
  2. Kitap okurken aynı zamanda da farklı kültürler öğrenmeyi çok severim. Bu açıdan güzel bir kitap gibi duruyor. Tanıtım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sude,
      sevilmez mi :) kesinlikle farklı kültürler öğrenmek açısından besleyici bir kitap ve tabii ki akademik anlamda değil ama yine de neden olmasın bir romanda da olsa…

      Sil
  3. Artık sürgünler kalmadı ama zamanında, dünyanın neresinde olursa olsun sürgün edilen insanlar genelde nitelikli insanlar diye düşünüyorum ben :-) Bu arada ilk doz bende de kol ağrısı yaptı, Bi de yanına ilk 24 saat uyku hali :-)) Hayırlı olsun aşınız 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      aslında yine varlar ama isimleri başka (bence) mesela beyin göçü dediğimiz şey de aslında bir nevi sürgün değil mi, ve nitelikli insanların başka coğrafyalarda yaşamak zorunluluğu hali mesela, hepimize hayırlı olsun. :D

      Sil
  4. Harbin'i duymamıştım, bazı tesadüfler kitaba yaklaşımımızı değiştiriyor:)
    geçmiş olsun, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      değil mi ya, bir de ben illa bir bağlantı bulacağım niyeyse :D ve eğer bir yerden bağlayabilmişssem kalacaktır uzun zaman benimle :D sevgiler canım benim

      Sil
  5. Eline sağlık Eylemciğim, yeni/ eski (klasik ve ünlü anlamında) yazarların kitaplarını tanıtıyorsun. Ne güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      canımsın Müjde Abla, teşekkür ederim .

      Sil
  6. Güzel bir kitaba benziyor:)) Bu arada geçen günkü yazınızdan etkilendiğim İlk Aşk kitabını aldım:))) Okuyunca mutlaka yazacağım yorumumu:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      hangisiydi ilk aşk acep :D bekliyorum yorumunuzu :D

      Sil
  7. Biz de taşınacağız, hadi bakalım.
    Sana geçmiş olsun, hem aşı hem taşınma ve komşu bakımından:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      sizin yolculuk nereye :D teşekkür ederim, kolay gelsin canım sana da

      Sil
  8. Geçmiş olsun :) Harbin şehrini de ilk defa duyuyorum. İlgim kitaptan çok şehir hakkında okumaya kayacak sanırım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bei senede devri alem,
      ahaha o da farklı bir şey olmuş ama bence seversin Harbin’i de :D

      Sil
  9. Kol ağrısı genl bir yanetki sanırım. Bende de olmuştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adadenizi,
      evet öyleymiş, hemen herkese bu şekilde tesir etmiş aman bu kadarla kalalım da :D

      Sil
  10. hayırlı olsun Eylem'cim, bu arada online İngilizce kursu süpermiş:) nemesis yayınevinden hiç kitap okumadım sanırım... bakayım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      Eren vallahi süperdi, evet bir miktar maddi bakımdan ağır fakat oldukça tesirli bir 8-9 ay geçirdim hem de belki de hayatımın en zor geçirdiğim dönemine denk gelmesi bir yönden dikkat dağıtmam yönüyle ayrı bir güzeldi, bu güzeldi lafını şu anda söylüyorum zira o zaman 10 günde bir sınavlar vardı ve bir derece elde etme çabasındaydım ama yine de şimdi şu an olduğum yerden bakınca iyi oldu :D

      Sil
  11. Biz de yarın olacağız ilk dozumuzu. Böyle böyle bitecek inşallah.

    Komşu ziyareti nasıl küfür içeriyor oraya takıldım ben :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      ay haydi inş Şulecim :D Vallahi takılmayacak gibi değildi, benim üst kat ip atlıyormuş ki biz uyuyorduk henüz sabah 8.30, küfrü alt kattan ben yedim sonra gidip yeni taşındık ipimiz bile yok atlayalım dedik amma ne yazık ki o zamana kadar sinkaflı sözler kulaklarımızı tırmalamıştı :(
      Sonradan öğrendik ki eski oturanlarla sorunluymuşlar vs gerçi o kadar kalabalık bir yerde komün hayatı yaşayıp ses oldu diye şikayet etmek ne bileyim bilemedim bazen gerçekten insanlar sırf bir şeyler demek için konuşuyor gibi geliyor. bir de kendi seslerini duyabilme imkanları olsa keşke…

      Sil
  12. Sağlık bir gün dilerim ve önerileriniz için ayrıca teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Emeğinize yüreğinize sağlık çok güzel bir paylaşım olmuş harbin'i bende merak ettim yazılarınızın ve anlatımlarınızın devamını bekliyoruz Tebrikler

    YanıtlaSil