30 Haziran 2021 Çarşamba

Haziran 2021 özet


Öyle bir Haziran'dı ki Pazar günlerimizi sabahın kör vakti You tube videolarına(bazılarının pek bir sempatik bulduğu *birisinin bazı (önemli/ siyasi ) kişileri ifşaladığı videolardan bahsediyorum),  ay sonumuzu Antalya adliyesine(Elmalı davasından bahsediyorum) ve twitter 'a(Elmalı davasında verilen beraat kararına gösterilen twitter tepkilerinden bahsediyorum)
endeksledik. Neticede, mide bulantısı duymanın ötesinde bir evreye geldik... Delta varyantı ne yapsın bize, Adalet yine eski bir kadın ismi olarak kalmışsa bizde. At izi it izine karışalı çok olduydu da bu kadar ayyukta gezinmediydi... Iyiler figüran olabildiler ülkede/dünyada, kötü adamlar hep başrolde yer kaptılar.  
Bizim tek yanlışımız oldu; sustuk, susturulduk, bir kereden çok şey olacağını bildik te demedik, diyemedik... 
Dertler çok ve derin, umut etmek zor. Sağlık olsun bile diyememek...
NEYSE(!)



 Books of June



Foto-roman kategorisine dahil edilebilir bence çizgi-dizi ya da yeni tabirle Manga da diyebiliriz belki, 4 kitabını ve 1 de ara kitabını okudum, :) Bu arada ingilizcelerinden ve pdf olarak okudum fakat sanırım serinin bazı kitaplarını dilimize çevirmişler. 


387 sayfa, çeviren Elif Dinçer,  Orijinal adı Spotless.  Aslında absürt-komedi- macera ama, ne güldürdü ne öldürdü diyebilirim bu kitap için. 



Diziler
Daha kötüsünü izleyene kadar bugüne dek izlediklerimin en kötüsü, Lovely Writer oldu😄 Dizide yazarın sevgilisini oynayan arkadaşa sesleniyorum buradan "kafanı sallayarak rolü daha iyi yapıyorsun" dedilerse inanma! O tiple öylece dikilsen bile tutabilirdi dizi, kafa sallayarak heder etmeseydin yani.


History 4:close to you

History serisinin 4.sü, benim için afişteki  iki çiftten ziyade diziye 1-2 bölüm kaynak yapan diger History çifti güzelleştirdi diziyi. Zira oradaki bir tipi ekstra ekstra seviyorum, buradaki saç uzunlugu da bir ekstra sevme puanı katmadı değil. Ve fakat kendilerini ayrıca bir dizide görmeyi isterdim. Geçen sefer de arada kaynatılır gibi olmuşlardı.  

Iteawon Class özlediğim Kore dizileri kategorisindeydi, 1 saati aşkın bölüm uzunluğuna rağmen güzelce izledim, uzun zamandır da bu kadar konsantre olarak izlediğim dizi olmamıştı bu baglamda da beni oldukça memnun etti. Kore dizisi izleyenler o sakinlik,  o mesafeli haller kısmına zaten aşina ins 😃
New Amsterdam 'ı çok sevdim, 
ilk sezonunu bu ay bitirdim.  Doktor / acil servis dizileri sevenler kaçırmasın . Balık burçları mutlaka 1 'den fazla kutu mendil bulundursun yanında,  Kerem'in (oğlum) "yine mi ya, bir diziye bu kadar aglaman hiç normal değil " yargıları sanırım 2. Sezon ile devam edecek. Beni okumaya devam edin anacım.

Serinin 2. Sezonu olan I Promised You The Moon da bu ay bitmiştir,  Pride ayını daha verimli geçiren varsa beri gelsin, gerçi Tharn &Type serisinin 2. Kitabını da okuyabilseydim iyiydi ama bu ay izleme ayına denk geldi Eylem çarkı.  Sağlık olsun.  





Aslında kitapları olan filmleri kitaplarını okuduktan sonra izlemeyi sevmiyorum fakat bu kitapları okuyalı epey uzun zaman olduğundan filmlerini de sevdim. Sevdim derken, yani zaten çok bir felsefesi olan şeyler değil ama kafa dağıtalım, romantik takılalım diyecek özellikle 20 yaş altı gençler sevebilir. Ben niye sevdim işte büyük soru bu ve  tartışılır 🤭

Çok iyiydi ya 😜 gerçekten genel olarak iyiydi ama sonu efsaneydi 😁 "O kadar şey anlattın birine de güzel bir şey deseydin mübarek" diyecekler için,  buyurun efendim "Sweet & sour", sonuna dek izleyiniz.

Güldük, eglendik diyelim😳 sanırım bu filmi 2. Ye izliyorum.










27 yorum:

  1. kötü bir şey olmuş sanırım Allah kolaylık versin adalet aramak zor. izlemek istediğim diziler var içinde. aile arasında filmini çok beğenmiştik ailecek izleyip. bu arada dizilerde filmlerde ben de çok ağlarım yalnız değilsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı Diyarlar,
      Elmalı davasına ithafen yazdım adalet kısmını, :( ağlamak güzeldir aslında ama hep fille diziyle olsa…

      Sil
  2. Bu ay fena gitmemiş film izleme açısından. (Adliye?) Ben ramazandan beri "out of order" şeklindeyim:) Pzt taşındım, halen ev yerleştirmeyle uğraşıyorum. Pert.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N. Narda,
      oyy kolay gelsin. Elmalı davasına atıf o ya, atıflarımı sadece kendimin anlayabilmesi çok kötü :D

      Sil
  3. of of diyorum...:( verimli bir ay olmuş ama Eylem'cim özellikle izleme açısından, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren,
      evet gerçekten de benim açımdan sadece konsantrasyon olarak bile pozitife evirebildiğim bir ay oldu diye düşünüyorum.

      Sil
  4. Memleketin çivisi çıktı o kesin:( bende her şeye ağlayan biriyim ama New Amsterdam'da (güzel dizi bu arada) ağlayacak bir şey var mıydı diye bir düşünce sardı beni:)) Keyifli okumalar ve izlemeler Eylem Hanım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,
      selamlar Gül Hanım, şimdi izlemeyenlere spoiler olacak ama M.D. nin hastalığından, karısının durumuna, 2. sezondaki kadınla iletişimine falan ben her şeye ağlıyorum sanırım :D

      Sil
  5. after serisi çok keyifli tabii, aşka yükseliş adlı film gibi, şu camilla monk okuyum, iyimiş :) kore dizisi deyinceee, doom at your service, vincenzo, mr queen, my rooommate is a gumiho, kare as yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      sanırım Aşka yükselişi de izledimdi, vincenzo’ya yeni başladım diğerlerine bakıcam inş, Gumiho’yu da izledimdi sanki, :) Netflix’te diyoesun yoksa ne kare aslar var Kore’de de :D

      Sil
  6. 10 sene sonra hayatta olursak, ne konuşuyor olacağız gerçekten çok ama çok merak ediyorum :-) Nasıl bir yere, düzene gidiyoruz anlamak çok zor.. Ve nasıl şanssızlık ki böyle bir dönemde yaşamak zorundayız..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      10 yıl sonrasını hayal etmek için bile takatim var mı emin değilim, hem dönemden hem coğrafyadan yana kısmetsiz oluşumuz da kaç milyarlık dünyada enteresan tarafı işin, ve ne yazık ki bütün yükü çocuklarımızın omuzlarına bırakıyoruz, sağlıkla kalın…

      Sil
  7. Haziran da artısıyla, eksisiyle geldi geçti. Temmuzdan,doğduğum aydan daha bir ümitliyim. Bol okumalı, bol yazmalı, bol oksijenli sağlıklı, mutlu, umutlu paylaşımlarda buluşmak dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YILDIZ,
      ooo iyi ki doğdun canım, umarım, umarım:)

      Sil
    2. Çokkkkk teşekkür ederim 🙏😊🤚🤗

      Sil
  8. Elmalı davasından çok etkilendim ve o kadar sinirlendim, üzüldüm ki, artık aklım almıyor. O çocuklardan bir gelecek mi bekleyeceğiz şimdi? Onların yaşadığı travmayı anlamamız mümkün değil ve hayatları boyunca unutamayacaklar bu yaşadıklarını. Bütün bunların hepsi cahillikten, eğitimsizlikten ve yanlış yetiştirilme tarzından oluyor. Bu haberleri gördüğüm, duyduğum zaman çıldırıyorum. Çok üzücü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      gerçekten bence de çocukların gelecekleri her şeyden daha önemli ve fakat bu coğrafyada kaldıkları sürece çok bir şey umut edemiyorum. Keşke çocuklara kimse dokunmasa keşke ilk kırmızı çizgimiz çocuklar olsa çünkü aslında onlar geleceğimiz bizim fakat ahh, neyse sağlıkla kalın dilerim.

      Sil
  9. Moraller bozuk. Kitaplar, filmler, diziler var ama bazen onlar bile bizi gerçek hayattan koparamıyor. Nereye gidiyoruz belli değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio’nun şarkısı,
      sanki bu ay sırf haber görmemek adına sarıldım kitaplara ya da filmlere, gereksiz onca şeye, sırf gerçeklerden kaçmak görmemek için fakat nafile tabii bütün çabalar, ne yazık ki hala bu kadar acımasız bir şeyi bile aklamaya çalışanlar var akıl erdirmenin imkanı yok.

      Sil
  10. Ben ne yaptım Haziran'da inan bilmiyorum. Eski filmleri Metehan'la tekrar izlemek iyi geliyor gündemlerden uzaklaşmaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,
      en güzeli filmler kitaplar, onlar da olmasa, hayatımızdaki az sayılı iyikiler bunlar, hep olsunlar…

      Sil
  11. Kore dizisi hiç izlemedim, gençlere yönelik gibi geliyor bakınca karakterler hep ergen. Benim dizimin 3. sezonu cuma günü geliyormuş çok sevindim. (Virgin River, ben o tür romantik, maceralı şeyleri seviyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      aaa Virgin River’ı görüyorum sıklıkla bakayım ben de :D Ergen dizileri gerçekten sanırım içimdeki ergeni büyütmem zor olacak benim :D sevgiler…

      Sil
  12. yaşananlar üzücü...
    Kore dizilerini merak ediyorum ve mangada okumak istiyorum:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,
      umarım siftahını en güzellerinden biriyle yaparsın :D

      Sil