9 Temmuz 2021 Cuma

TEK ADAM - ŞEVKET SÜREYYA AYDEMİR

 

                                                     

    Merhaba sevgili arkadaşım, Temmuz ayında bitirdiğim ilk kitap Tek Adam’ın 1. Cildi oldu.


    Bu kitap ilk basımını 1963 'te yapmış, elimdeki Remzi Kitabevi'nden 32. Özel baskı ve 382 sayfa.

    Goodreads puanım 4/5. Aslında kitabı okurken uzun bir süre farklı bir şey bekledim, bugüne kadar Atatürk 'ün hayatını anlatan çok fazla kitap okuyanlar anlayabilir bu hissi, O’na dair hiç duymadığım ya da hiç okumadığım bir farklılık beklemekten vazgeçemiyorum. Kitap daha önce okuduklarıma belki de çok defa kaynaklık ettiğinden yeni bir şey yoktu(benim için).  
    Bu arada bazı kimseler goodreads yorumlarında dil sadeliğinden bahsetmişler fakat ben o dönemin yazılarının şimdiki gençler için sade olmadığını düşünüyorum,  hatta ben bile 2 ya da 3 defa sözlüğü karıştırdığımı itiraf edebilirim ki Osmanlıca dersi almış bu dile kafa patlatmış biriyim.
    Fakat tabii mutlaka okunması gereken kitaplar bunlar. Özellikle şimdiki zamanlarda mutlaka tanınması ve teferruatıyla öğrenilmesi-öğretilmesi gerektiğini düşünüyorum, ama hep aynı şeyleri papağan gibi tekrar ettirmeden.  Bu arada  Tek Adam serisi 3 kitaptan oluşmakta.
    Atatürk'ün Ruşen Eşref ile yaptığı mülakat bu kitapta da geçiyor ve bana kendisini okumam gerektiğini bir daha hatırlatıyor. Mülakat tarzının edebiyatımızdaki ilk örneklerinden biri olması hasebiyle önemli.
    Benden bugünlük bu kadar sevgili kitapsever arkadaşım, Temmuz da jet hızıyla geçiyor, umarım senin için sağlıkla, bol bol okuduğun, çokça izlediğin, sevdiklerinle paylaştığın bir Temmuz oluyordur. 




17 yorum:

  1. Ben uzun zamandır edebiyat dışı bir şey okumakta zorlanıyorum. Biyografi deneme olmuyor ilerlemiyor okumak isterim ama sanırım şimdi değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,
      oluyor öyle bazı zamanlarda, zorlamamak zamana bırakmak en iyisi sanırım.

      Sil
  2. Zaman artık daha hızlı akıyor sanki... Kitap merak ettiklerim arasında ama okumak nasip olmadığı daha emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cahil Okur,
      değil mi, o mu hızlandı ben mi sona yaklaştım bir karmaşadır yaşıyoruz ama hayırlısı bakalım :D

      Sil
  3. Bu kitap bana zor gelebilir sanki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah Özer,
      gelmez aslında, ama sen bilirsin tabii…

      Sil
  4. Okumak isterim merak ettim:)
    Güzel geçsin bu ay, sevgiler…

    YanıtlaSil
  5. Tarih kitaplarını hem okumak hemde yapılan yorumları, önerileri dinlemek ve okumak benim için büyük keyif. Ve dediğiniz dil konusu gerçekten önemli. Siz eğitim alıp zorlandıysanız bize biraz ağır gelebilir bu durumda:-) Teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,
      aslında kitabın dili zor değil ama bazı kelimeler de o kadar kolay değil yani çok basit bir dille yazılmamış ama anlaması zor bir kitap ta değil. Zaten Atatürk’ün hayatını okumuşlar için çok bilmedikleri şeyler değil.

      Sil
  6. dedemin kütüphanesinin temel eserleri, tek adam, ikinci adam :) ay sıkıcı değil miiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      ehem köhüm sıkıcı ne demek ya aşkolsun :D ayrıca bazı belgelerin (osmanlıca) orijinallerine bakmak ve yazıları çıkarmaya çalışmak çok eğlenceli :D

      Sil
  7. Okumak istediğim kitaplardan birisi ama şimdiye kadar alıp okumadım. Kesinlikle sana katılıyorum, okutulması ve öğretilmesi gerekiyor böyle kitapların:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      di mi ama :D bazılarına bilhassa belletilmeli :D

      Sil
  8. Elimde var bu seri Eylem ama okumaya ne zaman sıra gelir bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şule uzundere,
      ooo şuleciğim sırf kitaplığını görmek için misafir olmak isterim sana :D

      Sil
  9. İlkay,
    teşekkür ederim, size de :D

    YanıtlaSil