19 Şubat 2021 Cuma

READER AT WORK by Bülent KANDİLLER & Aysun VELİOĞLU


Gerçeği söylemek gerekirse bu kitabı bir kitap bloggerı olarak bakın bir adet daha kitap bitirdim maksadı ile paylaşmıyorum, bu kitabın ve bu serinin devamı olan diğer 3 kitabın da  paylaşılmasının amacı amme hizmetidir. 

Şöyle ki, ister eğitim öğretim hayatının bir ucundan asılıyor olsun, ister kitap okumayı hobi edinmiş  olsun hemen her yurdum evladının en büyük muzdaripliklerinden biridir İngilizce.  Bilhassa akademik hayata adım atacak ve kolej eğitimi almamış grup dahilinde iseniz, vay halinize. 

Benim bu alandaki serüvenim uzun, anlatmayı da deli gibi istiyorum aslını isterseniz ancak hali hazırda hala kızgın ve kırgınım bu konuda, tabii ki bütün mesuliyetin benim olduğunu biliyorum, yine de,  hani insanım ya birilerine atayım suçu ve rahatlayayım istemiyor değilim. Fakat bu o kadar kolay değil, hele 40 yaşına yaklaşırken alışkanlıklarınızdan, değerlerinizden kolayca kurtulamıyorsunuz ve mizacınız gereği tüm gereksiz sorumlulukları omuzlarınıza almayı vazife ediniyorsunuz.  Bunca beyin yakan gereksiz ve dahi anlamsız açıklamaları yaptıktan sonra gelelim kitaba;
arkadaşlar, kitap; ODTÜ 'nün basımı olan, içinde hem akademik hem genel konularda İngilizce makalelerin bulunduğu hatta bu makaleleri anlamanızı ölçebileceğiniz soru kısımlarını barındıran süper ötesi bir kaynak, ve bu kaynak 4 kitaptan oluşuyor, bu birinci kitabı.Ben neredeyse bir yıldır ara sıra, döne dolaşa, bata çıka okuyorum, bu kadar uzun sürmesinin nedeni bir Pathway programında online ders alıyor ve İelts çalışıyor oluşumdu, ama ister İelts, ister Toefl, Yds, Yök-Dil için çalışın, hangi dil sınavı için çalıştığınız önemli değil hepsi için mükemmel bir kaynak.Emeği geçen iki kıymetli akademisyene çok teşekkür ediyorum .  
Son olarak dil uzmanı değilim ancak bunca sene, Osmanlıcasından, Bulgarcasına, Arapçasından, İngilizcesine uzanan çalışmalarımdan özetle diyebilirim ki  dil öğrenirken; kelime de önemli, gramer de ancak hepsinden önemlisi cümle, hatta kalıp çalışmak. Çünkü milyon kelime de bilseniz, eğer kullanım yerlerinden bihaberseniz hiçbir işinize yaramayacak o kelimeler. İngilizce bir kelimenin bir kaç farklı cümlede, hangi anlamları karşılamak için kullanıldığını bilmek, Present Perfect Continuous zamanının "passive" halini bilmenizden daha çok işinize yarayacaktır (bence). 

Çok sık kitap tavsiye etmiyorum bildiğiniz üzere ama bu muhakkak alınası bir kaynak. 

Buraya kadar okuma sabrı gösterdiğiniz için teşekkür ediyorum. 
Bol dersli, gayet azimli, müthiş konsantrasyonlu günler dilerim, hepimize...
Sağlıkla kalın...



 

8 yorum:

  1. Bizde de var, seneler öncesinden:) Ve hakikaten faydalı bir kaynak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun ŞArkısı,
      klasik olmuş desenize :D

      Sil
  2. Kullanmaya kullanmaya bildiğim İngilizceyi de unutmaya başladım:( bunu not edeyim, hatta alayım.
    Bu arada son görüşmemizden bu yana çok zaman geçmiş. Birçok şeyler yaptığını anlıyordum da anlatmadın hiç, bir sürü dille uğraşmışsın, hayalimdi çocukken 4-5 dil bilmek. Bravo diyorum, merakla bekliyorum detayları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      evet anlatmadım, birçok şeyle uğraşıp hiçbir şey elde edemeyince yazmak da anlamsız gibi geliyor, eğer başarabilseydim yazacaktım... 4-5 dil biliyorum diyemem ben de ama öğrenmek için mücadele ettim bu zamana kadar, artık İngilizce'yi sadece roman okumak için kullanacağım :D

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsın. Ben de son zamanlarda online olarak tekrar İngilizce eğitimine başladım. Kaynak da bu anlamda çok işime yarayacak ve mutlaka bakacağım, teşekkür ederim:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitapkesfi,
      aa ne kadar güzel, keyfi bol olsun öğrenim zamanlarınızın, kaçırmayın derim :D

      Sil
  4. heey bu benim temel kitabım yaa, bunlar dört tane, reader at work 1 ve 2 ve devamı more to read 1 ve 2. herkese her zaman tavsiye ediyorum, bu kitaptan ayrıca çok soru çıkıyor, sınavlarda hatta yds de bile :) incil diyom bu kitaba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      4 kitaptan oluşuyor evet, isimlerini saymadım ben ama temel kitap olacak kapasitede hala bence de :D Evet tam sınavlık parçalar, bir de İelts, Tofel için de iyi bir kelime birikimi ya da bilgi sağlayıcısı olabilir, ben yurtdışı planlarımız iptal olduğundan ötürü diğerlerini okumak konusunda isteksizim şu anda ama sanırım ilerde okumak isteyebilirim :D

      Sil